ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ – MAD ΒΙΒΛΙΑ ΤΣΕΠΗΣ(ΣΑΜΟΥΧΟΣ – 1981)

Μακριά από τις συνηθισμένες, η σημερινή παρουσίαση αφορά 2 βιβλία τσέπης, που κυκλοφόρησαν το 1981, από τον εκδότη κ. Σαμούχο. Έχουν το ύφος του μηνιαίου τότε MAD και πολύ έντονο το χιούμορ του, αφού άλλωστε πρόκειται για δημιουργίες, δύο εκ των συντελεστών της Αμερικάνικης έκδοσης. Του Κουβανού εξόριστου κομίστα, Antonio Prohias και του Dave Berg. Στους παρακάτω συνδέσμους, θα βρείτε αναλυτικά βιογραφικά και των δύο.

http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Proh%C3%ADas

http://en.wikipedia.org/wiki/Dave_Berg_%28cartoonist%29

Τον Μάρτιο του 1981 λοιπόν, ο κ. Σαμούχος κυκλοφορεί δύο βιβλία τσέπης, με δουλειές των πιο πάνω δημιουργών. Είναι τα:

«Κατάσκοπος εναντίον κατασκόπου»(Antonio Prohias)

«Με αγάπη»(Dave Berg)

Κόστος για κάθε ένα, 75 δραχμές. Σελίδες 200.

Το σχήμα τους ήταν τσέπης(στο στυλ των Βίπερ), ενώ οι σελίδες ασπρόμαυρες.

Κυκλοφόρησε ακόμη ένα, τον Απρίλιο της ίδιας χρονιάς, με τίτλο «Το MAD πάει και έρχεται», με σκίτσα του Don Martin. Δυστυχώς, αυτό δεν υπάρχει στην συλλογή μας, ώστε να το προσθέσουμε στην παρουσίαση. Πολλά ευχαριστώ, στον καλό φίλο Άγγελο, για την εξαιρετική αυτή του δωρεά! Ας δούμε ορισμένα επιμέρους στοιχεία, που αφορούν στα δύο πιο πάνω τομάκια.

Ο «Κατάσκοπος εναντίον κατασκόπου», είναι μια συρραφή από ιστορίες που κυκλοφόρησαν με κεντρικούς χαρακτήρες τους πρωταγωνιστές της σειράς “Spy VS Spy”, του Harvey Kurtzman. Ανήκουν στους πιο επιτυχημένους χαρακτήρες που δημιούργησε και διαβάσαμε πολλές ιστορίες τους, στην Ελληνική έκδοση του MAD.

Το «Με αγάπη», είναι μια επίσης συρραφή, αυτή τη φορά ιστοριών του Dave Berg, με διάφορους χαρακτήρες που επινόησε. Είναι χαρακτηριστική του ύφους του και του χιούμορ που περνούσε στα σκίτσα του. Σύντομες, δισέλιδες σάτιρες της καθημερινότητας και των καταστάσεων, με τις οποίες ερχόμαστε αντιμέτωποι. Ο Berg συνήθιζε να σκιτσάρει και τον εαυτό του, μέσα στους πρωταγωνιστές των ιστοριών του και αν προσέξετε καλά τα καρέ, θα τον εντοπίσετε εύκολα!

Συμπερασματικά, τα δύο αυτά βιβλία τσέπης(συν το τρίτο που δεν παρουσιάσαμε ακόμη…), ήταν πολύ έξυπνες κινήσεις, από μέρους του εκδότη και ενίσχυσαν την σταθερά καλή άποψη των αναγνωστών, για το περιοδικό του(MAD). Θα τις χαρακτήριζα ακόμη, σαν πολύ καλές εκδόσεις, στημένες στο αισθητικό ύφος των `80ς εκδόσεων. Ακόμη και η μυρωδιά του χαρτιού, θα σας πάει πίσω τις απαραίτητες δεκαετίες, για να συναντήσετε τους εαυτούς σας, ανάλογα ντυμένους!

Για το Comics Trades 2012 – 2013

Γιώργος Σ. Κοσκινάς

About Corto

Ασχολούμαι με τα κόμικς και τον γραπτό λόγο. Και στις δύο περιπτώσεις αφήνω το συναίσθημα να με καθοδηγήσει σε παρορμητικά νερά. Οι επιρροές είναι εκεί έξω, η ίδια η ζωή καθώς κυλά σαν σταγόνα διψασμένη. Μισώ την υποκρισία, την όψη της αχαριστίας, χαμένης σε ψιθύρους ιδιοτέλειας και ανάσες φόβου. Αρκούμαι στις μικρές στιγμές, που μπορούν να είναι παντού. Στη θέα ενός δέντρου, στον ήχο του κύματος, σε ένα σκίτσο φτιαγμένο με ψυχή...

Posted on 3 Σεπτεμβρίου 2012, in American Comics, Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Legends, Comics Links, Comics Stories, Comics Strips, Comics Trades, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Harvey Kurtzman, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Αμερικάνικα Κόμικς, Αναμνήσεις, Βινιέτες, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Εκδόσεις Σαμούχος, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Αναμνήσεις, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Κάποτε στην Ελλάδα!, Καρέ, Μάντ, Νέες Προσθήκες Κατηγοριών, Οπισθόφυλλα, Παραλειπόμενα, Περιοδικά, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Τέλος Εποχής, MAD, MAD Magazine and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 11 Σχόλια.

  1. Το κατάσκοπος εναντίον κατασκόπου είναι τού Αντόνιο Προχίας, όπως γράφει και στο εξώφυλλο, και όχι τού Harvey Kurtzman. Επίσης, το όνομα Dave Berg γράφεται ακριβώς έτσι, όπως είναι και στην παραπομπή που παρέθεσες, και όχι Burge! (Αυτό το διόρθωσα, μια και ήταν εύκολο.)

    Τα βιβλιαράκια MAD, στα Αγγλικά, ήταν η πρώτη επαφή μου με το περιοδικό. Το πιο αγαπημένο μου ήταν το Viva Mad, με σκίτσα τού Sergio Aragones, πιθανόν ανθολογημένα από τα σκίτσα που κοσμούσαν τα περιθώρια τού περιοδικού. Γενικώς, βιβλιαράκια MAD κυκλοφορούσαν με τη σέσουλα στα Αγγλικά. Ποτέ μου δεν κατάλαβα αν επρόκειτο για ανατύπωση υλικού απ’ το περιοδικό ή για βιβλία γραμμένα επί τούτω.

    Κάποια άλλα, που θυμάμαι, ήταν το The MAD Book of Magic and Other Dirty Tricks τού Al Jaffee και το MADvertising, τών Dick DeBartolo και Bob Clarke.

    Όλα τα βιβλιαράκια τα έχω χαρίσει, οπότε μη ζητάτε παρουσιάσεις!

    Μου αρέσει!

    • Καλημέρα φίλτατε κομικσοσύντροφε και κομικσοσυμπολεμιστή! Καλή εβδομάδα!

      Το «Κατάσκοπος εναντίον κατασκόπου», είναι σαφέστατα δουλειά του Antonio Prohias και δικό μου σφάλμα εκ παραδρομής! Άλλωστε πιο κάτω, μπορείτε να βρείτε το ιστορικό της σειράς, που δημιούργησε ο Κουβανός κομίστας, το 1961 και ενώ ήταν υπό διωγμόν από το Φιντέλ Κάστρο και την χώρα του!

      http://en.wikipedia.org/wiki/Spy_vs._Spy

      Βιογραφικό του δημιουργού, σας περιμένει εδώ.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Proh%C3%ADas

      Ενώ στο επόμενο likk, μπορείτε να δείτε όλα τα βιβλιαράκια του MAD, στην Αμερικάνικη τους έκδοση.

      http://www.madcoversite.com/madss074.html

      Κρίμα που τα χάρισες, γιατί θα μπορούσαν να είναι χρήσιμο additional υλικό…

      Τις ευχαριστίες μου για την διόρθωση, που με την σειρά της πέρασε και στο κείμενο του άρθρου.

      Μου αρέσει!

    • Σχετικά με τον Aragones, να πω ότι ήταν ένας από τους λόγους που παραλίγο να σταματήσω την αγορά των ΚΟΜΙΞ, όταν προ μερικών ετών, η έκδοση του περιοδικού το είχε λιγάκι παρακάνει, ξεχνώντας το βασικό σκοπό ύπαρξης του ΚΟΜΙΞ και αναλώνοντας τεύχη ολόκληρα, στον δημιουργό αυτόν. Δεν λέω ότι δεν μου αρέσει, αλλά δεν είναι σίγουρα Ντίσνευ και δεν θα μπορέσει ποτέ να περάσει ένα τέτοιας μορφής psychedelic σκίτσο, στην αγορά των φίλων αυτής της σειράς περιοδικών, ένθετο μέσα σε ένα καθιερωμένο έντυπο. Νομίζω ότι τα άλμπουμ που βγήκαν μετά, ήταν καλύτερα και μας έδωσαν μια διάσταση της δημιουργίας του και των δυνατοτήτων, που έχει. Προσωπικά, τα έχω πάρει όλα και δεν τα βρίσκω άσχημα. Απλά στο ΚΟΜΙΞ δεν χωρούσαν.

      Μου αρέσει!

      • Θυμάμαι κάποιο Κόμιξ Δεκεμβρίου, όπου είχαν ανακοινώσει πανηγυρικά, ότι από τον Ιανουάριο θα κυκλοφορούσε νέα σειρά τού Aragones στο Κόμιξ. Όλος… χαρά και εγώ, τους έγραψα, για να τους ευχαριστήσω που… κατάφεραν να μου χαλάσουν την καινούργια χρονιά, πριν ακόμα μπει!

        Δεν λέω ότι αυτό το γράμμα έπαιξε κάποιο ρόλο στη διακοπή τής εκδόσεως ιστοριών τού Aragones στο Κόμιξ, αλλά, όταν συνάντησα κάποιο απ’ τα παιδιά τού Κόμιξ, το 2004, μου είπε, χωρίς να τον ρωτήσω, ότι το γράμμα μου τους είχε στενοχωρήσει πολύ!

        Αν θυμάμαι καλά, τους είχα στείλει και παραπομπή στο blog τού Mark Evanier, όπου και εκείνος απορούσε τι γυρεύαν οι ιστορίες του στο συγκεκριμένο περιοδικό!

        Μου αρέσει!

      • Τα άλμπουμ με τον Γκρου τα πήρα και εγώ, αλλά γενικά δεν πρέπει να πήγαν καλά, αφού κάποια στιγμή τα χάριζαν με άλλα περιοδικά (νομίζω το Κόμιξ)!

        Μου αρέσει!

      • ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΓΙΩΡΓΟ. Και εγώ είμαι ένας από τους δεινόσαυρους που διαμαρτυρήθηκαν εγγράφως στο ΚΟΜΙΞ για τον Aragones. Μάλιστα μία επιστολή μου είχε δημοσιευθεί στο περιοδικό. Προσφατα χάρισα όλα τα τεύχη του ΚΟΜΙΞ που είχαν ιστορίες του. Καλύτερα μισή σειρά παρά με Aragones

        Μου αρέσει!

        • Καλησπέρα, Στέλιο.

          Κοίτα, ήταν τραβηγμένο για μένα. Κι εγώ έστειλα επιστολή(όχι ηλεκτρονική – κανονική), στο περιοδικό και δεν περίμενα να δημοσιευετεί, όπως κι έγινε. Δεν είχε καμία θέση στο περιοδικό. Μάλιστα, κατά την ταπεινή μου γνώμη, του χάλασε όλο το ύφος.

          Μου αρέσει!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.