Συνέντευξη από τον δημιουργό Νίκο Κούτση

Προτού προχωρήσουμε σε μία ακόμα παρουσίαση site/blog θα έχουμε την ευκαιρία να διαβάσουμε τις σκέψεις και απόψεις ενός εικονογράφου του οποίου τη δουλειά παρουσιάσαμε στην προηγούμενη ανάρτηση του είδους, του Νίκου Κούτση. Τον ευχαριστούμε για το χρόνο και τον κόπο που διέθεσε για να απαντήσει στον κανονιοβολισμό των αποριών μας, αλλά και να μας δώσει μία μικρή γεύση σε πρακτικά ζητήματα της ζωής και καριέρας ενός εικονογράφου.

Και χωρίς πολλά-πολλά να παραδώσουμε το πληκτρολόγιο στον Νίκο:


-Στο site σου, Νίκο, υπάρχει μία σημαντική καταγραφή από δουλειές σε διάφορες κατηγορίες. Μπορείς να μας κάνεις μία συνοπτική παρουσίαση τους και να μας πεις επίσης με τι δραστηριοποιείσαι αυτόν τον καιρό;

Επέλεξα για ένα μεγάλο διάστημα της επαγγελματικής μου καριέρας να απασχολήσω τον εαυτό μου με αναθέσεις διαφημιστικού περιεχομένου. Παραγγελίες οι οποίες εξασφάλιζαν ανεξαρτησία και αυτονομία στη ζωή μου, με τίμημα, όμως, να στερηθώ προσωπικής καλλιτεχνικής έκφρασης και δημιουργίας. Θεωρώ σημαντικά επιτεύγματα το σχεδιασμό μασκότ επώνυμων προϊόντων της Ελληνικής αγοράς, ή την εικονογράφηση για Ευρωπαϊκές καμπάνιες που έλαβαν χώρα την περασμένη δεκαετία, μα δε θα αναφερθώ περισσότερο σε όλα αυτά, μιας και η ιστοσελίδα μου προσφέρει τις απαραίτητες λεπτομέρειες και πληροφορίες.
Η επιθυμία μου πάντα ήταν η ενασχόληση με τον σχεδιασμό κόμικς. Μια σειρά από ταξίδια σε ορισμένα από τα μεγαλύτερα Comics Conventions/Festivals του κόσμου μου προσέφεραν την έμπνευση, τις γνώσεις και τους «πελάτες» που χρειαζόμουν για να κάνω την απαραίτητη για εμένα στροφή τόσο στην επαγγελματική μου καριέρα, όσο και δημιουργία. Από το 2008 και έως σήμερα μια από τις μεγαλύτερες απολαύσεις μου είναι το coloring που εκπονώ σε πλείστες σειρές κόμικς, για λογαριασμό, κυρίως, της IMAGE COMICS.


-Μπορείς να μας δώσεις και κάποια οπτικά δείγματα -ένα μίνι portfolio- από κάποια απ’ αυτά; Για παράδειγμα εμείς θα θέλαμε οπωσδήποτε να δούμε κάποιες εικόνες από τη δουλειά που σου ανατέθηκε από τον ΟΗΕ.


Φυσικά. Μαζί με τις επισυναπτόμενες εικόνες των μασκότ που σχεδίασα για λογαριασμό της UNEP DTIE, Paris Branch, το 2005, μπορείτε να διαβάσετε και τα τέσσερα σε αριθμό κόμικς που σχεδίασα για τις συγκεκριμένες καμπάνιες τους, με στόχο την ευαισθητοποίηση των παιδιών για θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος.


-Ξεκινώντας τις παρουσιάσεις site ψάχναμε για Έλληνες εικονογράφους που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό ή Έλληνες που ετοιμάζονται να προωθήσουν δουλειές τους εκεί. Δεν αργήσαμε στην πορεία να αντιληφθούμε ότι με τον έναν ή τον άλλον τρόπο οι περισσότεροι Έλληνες εικονογράφοι στοχεύουν στο παραπάνω. Έχουμε ωστόσο μία απορία σχετικά με τη λέξη «Έλληνες» που είναι στο επίκεντρο των αναρτήσεών μας: Ως επαγγελματίας που κινείται εδώ και χρόνια στο εξωτερικό, βλέπεις η εθνικότητα να έχει κάποια σημασία για το χώρο ή για το πώς αντιμετωπίζουν οι υποψήφιοι πελάτες τον εικονογράφο;

Παγκόσμιο κριτήριο είναι πάντα το ταλέντο ενός καλλιτέχνη, ανεξαρτήτως εθνικότητας. Έχεις ταλέντο και γνώση της δουλειάς που παράγεις; Η τέχνη σου έχει ανταπόκριση; Σέβεσαι τα deadlines; Τότε έχεις πολλές πιθανότητες να συνεργαστείς μαζί τους.


-Οι πελάτες τι εκτιμάνε σε έναν επαγγελματία illustrator που θα αποτελέσει καθοριστικό παράγοντα για να τον επιλέξουν για κάποιο project;

Τα προαναφερθέντα.

-Οι παλιότεροι επαγγελματίες έχουν κάποιο συγκριτικό πλεονέκτημα με τους νεώτερους;

Όχι. Οι παλιότεροι δεν είχαν ενημέρωση και οι νεότεροι δεν έχουν εμπειρία. Όλοι μπορούν να έχουν μια θέση στον ήλιο. Αρκεί να είναι τολμηροί.

-Κατά πόσο η κρίση έχει πλήξει τον κλάδο;

Το έντυπο γενικά υποφέρει εδώ και χρόνια. Πριν από την κρίση. Όλοι περιμένουμε να δούμε πώς η ευκολία της επικοινωνίας που προσφέρει η ψηφιακή εποχή θα μεταλλάξει τον τρόπο που συναλλασσόμαστε και βιοποριζόμαστε μεταξύ μας. Αν θες να δημιουργήσεις, πέρα από την ανάγκη για βιοπορισμό, τίποτα δε σε σταματά…


-Πιστεύεις ότι υπάρχει ένα συγκεκριμένο ύφος στους Έλληνες εικονογράφους που ίσως να παρέπεμπε σε «Ελληνική σχολή»;

Όχι στα κόμικς. Ίσως να υπάρχει στον χώρο της πολιτικής γελοιογραφίας.

-Τι θα συμβούλευες σήμερα τους νέους εικονογράφους για το πώς να καταφέρουν να αποτυπώσουν το στίγμα τους στο χώρο;

Να μισήσουν το χρήμα. Να βάλουν στην άκρη τον εγωισμό ή την όποια έπαρση. Να μελετήσουν βιβλία και web tutorials. Να ταξιδέψουν σε Conventions. Να συμμετέχουν στο εργαστήρι μου, σχεδιασμού Κόμικς, στη σχολή Βακαλό.

Posted on 9 Οκτωβρίου 2012, in Comics Creators, Comics Trades, CT Exclusive, Αποκλειστικότητες, Κόμικς Συνεντεύξεις and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 6 Σχόλια.

  1. Μπράβο, Βασίλη, για την νέα αυτή συνέντευξη, που μας πρόσφερες.

    Να ευχαριστήσουμε θερμά και τον κ. Κούτση, που παραχώρησε τις εμπειρίες του και μας έδωσε και το σημερινό στίγμα, όσων αφορά στους δημιουργούς, απ`όποια χώρα κι αν προέρχονται. Σίγουρα, προέχει η δουλειά και το μεράκι του καθενός και πόσο αγαπάει αυτό που κάνει. Ομολογώ ότι η δουλειά του κ. Κούτση, είναι εξαιρετική! Θα ήθελα να μάθω περισσότερα γι`αυτήν, τό ίδιο και οι αναγνώστες μας. Εύχομαι κάθε επιτυχία σε ότι καταπιάνεται και με μεγάλη μας χαρά, να μιλήσουμε ξανά και να μας πει ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες.

    Εννοείται, ότι το Comics Trades θα είναι δίπλα του, με κάθε δυνατή βοήθεια και προβολή, σε ότι κάνει, όπως και με όλους τους Έλληνες δημιουργούς.

    Μου αρέσει!

  2. Πολύ ωραία δουλειά Βασίλη, Συγχαρητήρια

    Μου αρέσει!

  3. Ευχαριστώ πολύ κύριοι!

    Να αναφέρω ότι στην τελευταία φωτογραφία δεν βρίσκομαι μέσα στην εικόνα (!;?).

    Μού έκαναν πλάκα ότι μπλε το ανθρωπάκι της φωτογραφίας, φοράει κράνος, μοιάζει λιγάκι με αυτό που έχω στο άβαταρ, από κάτω από την εικόνα έχεις και το όνομά σου, έ εσύ θα είσαι δεν γίνεται αλλιώς!

    Μου αρέσει!

  4. χε χε, λες ο Ανυπότακτος και ο Ozzy Ozone ( πώς λέμε Ozzy Ozbourne) να προέρχονται από τα στρουμφάκια γιατί βρίσκω ομοιότητες…

    Μου αρέσει!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.