Advertisements

ΝΕΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ 47 — ΤΟ ΜΑΤΙ ΤΟΥ ΚΥΚΛΩΠΑ

001

Σύμφωνα με αξιόπιστες πηγές και έγκυρους κύκλους, το τεύχος 47 τού νέου Μίκυ Μάους κυκλοφόρησε εκτάκτως από χθες Πέμπτη, με άλλο ένα πετράδι στην εικόνα τού εξωφύλλου. Πώς δεν το πήραμε είδηση, και τι να συμβαίνει σήμερα, που εμπόδισε την κανονική διανομή τού τεύχους; Με μια μέρα καθυστέρηση, λοιπόν, πάμε να δούμε τι μας επιφυλάσσει το τεύχος.

Όπως κάθε εβδομάδα, είδαμε πρώτα τα περιεχόμενα του τεύχους και το βράδυ, αφού το διαβάσαμε, προσθέσαμε και τα σχόλιά μας.

007

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία το μάτι τού κύκλωπα, σε σενάριο και σχέδιο Corrado Mastantuono.

Κάτω από περίεργες συνθήκες, οι Λύκοι βρίσκονται μέσα στο απόρθητο σπίτι τού κυβερνήτη, ο οποίος έχει το περίφημο πετράδι «το μάτι τού Κύκλωπα». Αποφασίζουν ν’ αδράξουν την ευκαιρία και να το κλέψουν. Όμως, χτυπάει ο συναγερμός, οπότε το βάζουν στα πόδια άπραγοι. Την άλλη μέρα, μαθαίνουν ότι κάποιος έκλεψε το μάτι τού Κύκλωπα και απήγαγε τη μητέρα τού κυβερνήτη, και ότι οι κάμερες ασφαλείας κατέγραψαν τους Λύκους, τους οποίους η αστυνομία θεωρεί ως τους δράστες. Έτσι, οι Λύκοι αρχίζουν τις έρευνες, για να βρουν τον δράστη, εφαρμόζοντας τις μεθόδους, τις οποίες εφαρμόζει συνήθως η αστυνομία, για να πιάσει εκείνους.

Αν αντιπαρέλθουμε το ότι, αφού υπήρχαν κάμερες ασφαλείας, αυτές θα είχαν καταγράψει και τον πραγματικό δράστη, και θα είχε λήξει εκεί το θέμα, η ιστορία είχε ενδιαφέρον. Από τη στιγμή, βέβαια, που οι Λύκοι είχαν συγκεντρώσει όλα τα στοιχεία, δεν ήταν δύσκολο να μαντέψει κανείς ποιος ήταν ο δράστης, οπότε προς το τέλος η ιστορία ήταν προβλέψιμη. Αυτό, όμως, δεν τη μειώνει, καθώς έκανε τον αναγνώστη να συμμετέχει κι αυτός στις έρευνες και να μην είναι απλώς ένας παθητικός θεατής. Όσον αφορά στο σχέδιο, δεν μ’ άρεσε καθόλου το πώς ήταν σχεδιασμένοι οι χαρακτήρες. Καλή υπόθεση, λοιπόν, αν και με μία λογική τρύπα, άσχημο σχέδιο, ας βάλουμε ένα επτά με επτάμισι.

040

Ακολουθεί η ιστορία Τζεν Τζετ εναντίον 2μπαστούνι, σε σενάριο Roberto Gagnor και σχέδιο Vitale Mangiatordi.

Το ταχυδρομείο τής Λιμνούπολης δεν κάνει άλλη δουλειά από το να διανέμει τα ερωτικά ραβασάκια, που γράφουν οι Λιμνουπολίτες. Όμως, κάποιος αρχίζει να τα κλέβει, και οι ερωτευμένοι Λιμνουπολίτες σταματούν να παίρνουν τα ραβασάκια τους. Την υπόθεση αναλαμβάνει να εξιχνιάσει η υπερήρωας Τζεν Τζετ, που δεν είναι άλλη από τη Τζένυ. Βοηθούμενη από τον Σκρουτζ, ο οποίος πλήττεται κι αυτός από την κλοπή, αφού πουλάει κάρτες για ερωτευμένους, θα καταφέρει τελικά να ανακαλύψει τον δράστη.

Το σχέδιο είναι καλό, αλλά τι να το κάνεις, όταν τόσο γελοίο υπερήρωα δεν έχω ξαναδεί. Σαχλή υπόθεση, με άσχετες παρεμβολές από μια σαπουνόπερα, όπου η ηρωίδα απορρίπτει τον έναν μετά τον άλλο, ζητώντας τους να μείνουν απλώς φίλοι. Ακόμα και το όνομα, που επιλέχτηκε για τον χαρακτήρα, είναι χαζό. Το ιταλικό Brigittik (κατά το Paperinik = Φάντομ Ντακ) έγινε Τζεν Τζετ. Πόσο ηλίθιος πρέπει να είναι ο Σκρουτζ, για να μη συνειδητοποιήσει ότι μια μασκοφορεμένη γυναίκα, που μοιάζει με την Τζένυ και έχει σχεδόν το ίδιο όνομα με αυτήν, είναι η ίδια η Τζένυ; Θα βάλω έξι στην ιστορία, κι αυτό μόνο για το σχέδιο και μια δυο καλές ατάκες, όπως αυτήν για τις γεωλογικές περιόδους.

Μη νομίζετε ότι αυτά τα λέω επειδή είμαι… αγοράκι. Στον κινηματογράφο, ας πούμε, βαριέμαι τις σκηνές καταδίωξης, ενώ λατρεύω τις ρομαντικές κωμωδίες. Θα μου άρεσε να διάβαζα μια ιστορία με ρομαντικό θέμα στο Μίκυ Μάους, αλλά η συγκεκριμένη ιστορία δεν ήταν κάτι τέτοιο.

tetradio

Να κάνουμε ένα μικρό διάλειμμα, για να παρατηρήσουμε ότι, ενώ επί Νέας Ακτίνας τα Ελληνικά στο Μίκυ Μάους ήταν πολύ καλά, και σπάνια έβρισκες ορθογραφικά λάθη, στο νέο Μίκυ Μάους τα ορθογραφικά λάθη είναι στην ημερησία διάταξη. Πέρα από συνηθισμένα σφάλματα, όπως αυτό στη σελίδα 43, όπου η Τζένυ λέει «θα του τα ψάλλω» (μέλλων διαρκείας) αντί «θα του τα ψάλω» (στιγμιαίος μέλλων), σήμερα διαβάζουμε στη σελίδα τών ανεκδότων περί «οδικών πτηνών» (δηλαδή πουλιών τού δρόμου) αντί «ωδικών πτηνών» (δηλαδή πουλιών που τραγουδούν). Έτσι που πάμε, στο επόμενο τεύχος θα διαβάσουμε για «παράδοση κατοίκων», όπως ισχυριζόταν ότι έκανε μια πιτσαρία. Πού είναι ο καιρός, που άμα έβλεπες κάτι τυπωμένο, ήξερες ότι ήταν γραμμένο σωστά;

071

Επιστρέφουμε στο Μίκυ Μάους, όπου ακολουθεί η ιστορία μάχη για τα μοτόλοιο μετάλλια, σε σενάριο Giorgio Figus και σχέδιο Donald Soffritti.

Ο Σκρουτζ πηγαίνει με τ’ ανίψια του στην Ορεσίβια, μια μικρή ευρωπαϊκή χώρα που παράγει τρούφες, για να πάρει την αντιπροσωπεία τους στη Λιμνούπολη από τον πρίγκιπα, που κυβερνά τη χώρα. Όμως, ο πρίγκιπας δεν βλέπει κανέναν, αν δεν έχει τουλάχιστον ένα μετάλλιο, κάτι που όλοι οι κάτοικοι τής Ορεσίβιας έχουν. Έτσι, ο Σκρουτζ αναγκάζεται να πάει στο στάδιο και να λάβει μέρος σε ένα σωρό απίθανα αγωνίσματα, για να κερδίσει ένα μετάλλιο, ενώ το ίδιο ακριβώς κάνει και ο Ρόμπαξ, που βρίσκεται κι’ αυτός στην Ορεσίβια για τις τρούφες. Με τα πολλά θα τα καταφέρουν να πάρουν και οι δύο από ένα μετάλλιο. Όμως, κάποιοι άλλοι, που δεν χρειάζεται και πολλή φαντασία για το ποιοι είναι αυτοί, θα έχουν ήδη δει τον πρίγκιπα και θα έχουν πάρει την αντιπροσωπεία.

Η ιστορία ήταν εξαιρετική, με φοβερή πλάκα, αν και δεν κατάλαβα γιατί αυτοί, που πήραν τελικά την αντιπροσωπεία, περίμεναν τόσο πολύ για να φορέσουν τα μετάλλιά τους. Αυτό, όμως, που χαλάει την ιστορία, είναι το σχέδιο, που είναι απαράδεκτο, με αποκρουστικά σχεδιασμένους χαρακτήρες, οι οποίοι έχουν λάθος εκφράσεις. Προσέξτε, ας πούμε, την έκφραση τρόμου στο πρόσωπο του Ντόναλντ, όταν βλέπει την πανέμορφη πόλη. Εννιά με εννιάμισι στο σενάριο και μηδέν στο σχέδιο.

099

Το τεύχος κλείνει με την ιστορία τούρτα στα μούτρα, σε σενάριο Riccardo Secchi και σχέδιο Michele Mazzon.

Κατά τη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας, κάποιος αρχίζει να ρίχνει τούρτες στον δήμαρχο. Οι πράκτορες της Γ.Ι.Α.Μ. αναλαμβάνουν να βρουν τον δράστη, τρώγοντας, κατά τα γνωστά, τα πάντα στο διάβα τους. Ωραίο, μοντέρνο σχέδιο και μια καλά δομημένη ιστορία, που βγάζει γέλιο. Ένα οκτάρι το παίρνει αβίαστα.

130

Στο επόμενο τεύχος θα διαβάσουμε την ιστορία η μάσκα τής αλήθειας, σε σενάριο Carlo Panaro και σχέδιο Paolo De Lorenzi.

mickey

Επιλογή ιστοριών από διάφορα τεύχη αυτή την εβδομάδα, με τις δύο πρώτες ιστορίες να προέρχονται από το Topolino 2997, που κυκλοφόρησε πριν δύο χρόνια, τον Μάιο του 2013. Η πιο σημαντική ιστορία είναι ίσως η δεύτερη, με την πρώτη εμφάνιση τής υπερηρωικής έκδοσης της… Τζένης στη χώρα μας, αν και δεύτερη εμφάνισή της στην Ιταλία, καθώς η πρώτη ήταν στην ιστορία Paperinik, Paperinika e la romantica vendicatrice, η οποία δεν έχει δημοσιευτεί στην Ελλάδα. Φαντάζομαι ότι με την γκρίνια, που ακούστηκε αυτήν την εβδομάδα, δεν θα αργήσει να δημοσιευτεί κι αυτή.

Το τεύχος αυτής της εβδομάδας είχε εξαιρετικά ανόμοιες ιστορίες. Η πρώτη ήταν τυπική, θα έλεγα, για το Μίκυ Μάους. Η δεύτερη ήταν σαχλή με καλό σχέδιο, η τρίτη εξαιρετική με απαράδεκτο σχέδιο και η τελευταία, χωρίς να έχει αξιώσεις, έκλεισε αξιοπρεπέστατα το τεύχος, στο οποίο θα βάλουμε ένα επτάρι. Οποιαδήποτε, όμως, βαθμολογία, κρύβει τη μεγάλη ανομοιότητα των ιστοριών.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 8 Μαΐου 2015, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Trades, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Δημιουργοί, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Ειδήσεις, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Mickey Mouse, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 19 Σχόλια.

  1. Επειδή το έχω διαβάσει, θα σας προλάβω και θα δώσω την βαθμολογία μου!
    Μουργόλυκοι: 6μισι…Ιστορία, με μεγάλο σεναριακό κλισέ…
    Τζένη: 7 Μου άρεσε το μαύρο περίγραμμα, σαν ιστορία, όμως την βρήκα υπερβολική…προτιώ την κλασσική Τζέννυ, απο την υπερηρωίδα!
    Θείος Σκρούτζ; 10!!! Υπέροχη, με ευχάριστα απρόβλεπτο τέλος!!!
    Πασχάλης: 9. Όμορφη ιστορία, όμως ήθελα κάτι παραπάνω…το τέλος, νομίζω ήταν λίγο επιπόλαιο και βιαστικό!

    Μου αρέσει!

  2. Για όποιον ενδιαφέρεται, προσθέσαμε τα σχόλιά μας στην παρουσίαση του νέου Μίκυ Μάους 47.

    Μου αρέσει!

  3. Τις καλησπέρες μου από το μέτωπο των αναμνήσεων!

    Λόγω φόρτου εργασίας αξιώθηκα να διαβάσω το τεύχος αργά χθες βράδυ, οπότε παίρνω από τη σημαία ένα break 10 λεπτών για να καταθέσω την άποψη μου, όσον αφορά στο περιεχόμενο του.

    Θα το χαρακτήριζα ως «προβληματικό» συμπερασματικά, αφού δεν με ικανοποίησε καμία από τις ιστορίες του. Ευτυχώς που δεν έπεσε στην δική μου Παρασκευή για παρουσίαση – κριτική, γιατί κάποιοι θα ξέθαβαν το τσεκούρι του πολέμου, με αυτά που θα διάβαζαν…

    Άνευρο, άχρωμο και άγευστο. Δίχως σεναριακή συνοχή, με πολύ κακά σκίτσα(ειδικά η πρώτη ιστορία), μέτρια σενάρια και παντελής απουσία πρωτοτυπίας – κεφιού. Αν αυτό το τεύχος είναι η επιθυμητή από την έκδοση εικόνα του περιοδικού, τότε το μόνο που έχω να πω είναι πως μαθηματικά θα τους οδηγήσει σε αλλαγή πλεύσης, παρατηρώντας τα διαγράμματα των πωλήσεων και μάλιστα σύντομα… Θλίβομαι ειλικρινά και δίχως υπερβολή, για την εικόνα που παρουσίασε το Μίκυ Μάους αυτής της Παρασκευής. Ούτε σε εννιάχρονα δεν απευθύνεται! Βαθμό είπατε; Να δώσω κι εγώ έναν βαθμό τότε, να το βγάλω από μέσα μου και να ανακουφιστώ από το σοκ που υπέστην: 4 και αυτό μόνο και μόνο επειδή από το 1978 μέχρι σήμερα δεν έχω χάσει τεύχος του… Για κανέναν άλλο λόγο.

    Μου αρέσει!

  4. Παιδιά δεν ξέρω αλλά τα σκίτσα στα τελευταία τεύχη είναι εκτρωματικά. Δεν μπορώ καν να τα διαβάσω. Απαράδεκτο κάποιος πρέπει να τους πει κάτι.

    Μου αρέσει!

    • Δε θα συμφωνήσω, εμένα μου αρέσουν αυτά τα σκίτσα. Εκτρωματικά σκίτσα αλλά και ανάλογες ιστορίες θα χαρακτήριζα κάτι αμερικάνων που έμπαναν παλιά στο Μίκυ Μάους όπως Tony Strobl, Kay Wright, Pete Alvarado κλπ

      Μου αρέσει!

      • Θες να πεις ότι αυτό εδώ είναι έκτρωμα

        και αυτό, από το τελευταίο Μίκυ Μάους δεν είναι;

        Μάλλον έχεις πολύ διαφορετικά γούστα.

        Μου αρέσει!

        • Ναι, θεωρώ έκτρωμα οτιδήποτε έχει σχεδιαστεί από τον συρφερτό των Αμερικάνων που γέμιζαν τα Μίκυ Μάους επί δεκαετίες με σαβουροϊστορίες. Ανάμεσα στις χιλιάδες ιστορίες που έχουν φτιάξει αυτοί, δεν υπάρχουν ούτε 10 που να περνάνε τη βάση. Και όλες τραγικά σχεδιασμένες.

          Μου αρέσει!

          • Τι να πω;
            Ρίχνεις όλο το βάρος στις ιστορίες, παίρνοντας σβάρνα και το σχέδιο.
            Όμως, το σχέδιο τού Strobl θεωρείται από τα καλύτερα, μετά του Barks.
            Λίγοι προτιμούν το σχέδιο των Ιταλών, που κάνουν του κεφαλιού τους.

            Και ο νοών, νοείτω.

            Μου αρέσει!

            • Το σχέδιο του Στρομπλ δε θεωρείται από τα καλύτερα πουθενά. Το αντίθετο ισχύει.

              Μου αρέσει!

            • α) Ο Tony Strobl, στον καιρό του, ήταν «the other good duck artist» (ο άλλος καλός σχεδιαστής παπιών), με τον «καλό σχεδιαστή» να είναι, βέβαια, ο Barks.
              β) Αν αυτό που θέλεις να πεις είναι ότι το σχέδιο, π.χ. του Strobl, δεν σ’ αρέσει όσο του Barks (κι εγώ δεν το προτιμώ) πες αυτό. Μη χρησιμοποιείς ακραίες εκφράσεις, που σημαίνουν εντελώς άλλο πράγμα από αυτό που θες να πεις.
              γ) Επί της ουσίας, ξέρω ότι τρολάρεις. Στην απίθανη περίπτωση, που πραγματικά πιστεύεις αυτά που γράφεις, δικαίωμά σου, καθώς περί ορέξεων και χρωμάτων ουδείς λόγος γίνεται. Σκέψου, όμως, ότι λίγοι συμμερίζονται την άποψή σου, όσο και να κόπτεσαι περί του αντιθέτου, οπότε με αφορισμούς, χωρίς επιχειρήματα, δεν πρόκειται να πείσεις. Απλώς γίνεσαι αντιπαθής.

              Μου αρέσει!

    • Φίλτατε, δυστυχώς αιωρείται το λαικό άσμα «όταν παίρνω φόρα, φόρα – κατηφόρα…» πολύ συχνά τις Παρασκευές, πάνω από τις σελίδες και κατά την ανάγνωση ενός αγαπημένου περιοδικού. Εύχομαι ολόψυχα να σταματήσει αυτός ο διασυρμός ενός τόσο αγνού κόσμου, που δεν πλάστηκε για να ασελγούν επάνω του «δημιουργοί» με απωθημένα και δίχως πυθμένα στην σχεδιαστική διαστροφή των… Κι όσο για το θαυμάσιο παράδειγμα που παρέθεσε ο Κρίτων, νομίζω πως είναι ότι πιο αντιπροσωπευτικό μπορούσε να χρησιμοποιηθεί σαν παράδειγμα, έτσι ώστε να καταδείξει τις τεράστιες διαφορές μεταξύ της αρχικής προσέγγισης και αυτής που ακολούθησε από τους Ιταλούς(όχι όλους!). Με τα λόγια μου αυτά, για να το διευκρινίσω ώστε να μην έχουμε παρερμηνείες, δεν ρίχνω κάποιου είδους μομφή σε όσους επικτροτούν την «νέα σχολή» σκίτσου και σεναρίων που μας έρχεται από τους γείτονες. Ο καθείς μπορεί να επιλέγει αυτό που του αρέσει περισσότερο. Αυτό που ταιριάζει στην ψυχοσύνθεση του. Εμένα δεν μου αρέσουν τα σκαριφήματα που θυμίζουν Πικάσο επάνω σε ήρωες με τους οποίους μεγάλωσαν εκατομμύρια παιδιά(μαζί με αυτά και εγώ). Το έχω γράψει και παλαιότερα και το θυμίζω: αν κάποιος θέλει να εκφραστεί σχεδιαστικά, δεν είναι υποχρεωμένος να το κάνει σκιτσάροντας ήρωες του Ντίσνευ. Υπάρχουν τόσοι μα τόσοι χαρακτήρες και ένα τεράστιο πεδίο που λέγεται κόμικς, οπότε μπορούν να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους εκεί και, να μας αφήσουν στην ησυχία μας.

      ΥΓ
      Οι παρουσιάσεις της Παρασκευής κοντεύουν να μου γίνουν εφιάλτης… Αντί να ευχαριστιέμαι την στιγμή της σύνταξης των κειμένων τους, εύχομαι να τελειώσουν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, ενώ ταυτόχρονα ψάχνω τις πιο επιεικείς φράσεις για να περιγράψω τα συναισθήματα μου… Μια αγαπημένη συνήθεια που πέρασε πλέον στην σφαίρα της δυσφορίας… Κρίμα.

      Μου αρέσει!

  5. Πολύ καλό τεύχος, διασκεδαστικότατες όλες οι ιστορίες.

    Μου αρέσει!

  6. Επιτρέψτε μου να προκαλέσω ξανά πανικό, αφού το τεύχος 48 κυκλοφόρησε και πάλι σήμερα Πέμπτη! μήπως έχω χαλασμένο ημερολόγιο;;;;

    Μου αρέσει!

  7. Αθήνα μένω και ναι είναι κανονικά απο Πέμπτη στα περίπτερα εδώ και δύο εβδομάδες

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: