Advertisements

ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ ΤΕΥΧΟΣ 36 – «ΣΟΥΠΕΡ ΓΚΟΥΦΗ»

MickeyMouse_CT

01

(Προέλευση εικόνας: I.N.D.U.C.K.S.)

3 Μαρτίου τού 1967 σήμερα, μικυμαουσικά, και το τριακοστό έκτο τεύχος τού Μίκυ Μάους μάς συστήνει έναν καινούργιο (σούπερ) ήρωα. Πάμε να τον γνωρίσουμε!

hetm

(Η εικόνα προέρχεται από την ανατύπωση της ιστορίας στο Μίκυ Μάους 1777.)

Η πρώτη ιστορία τού τεύχους είναι μία μάλλον ατιτλοφόρητη ιστορία με τον Σούπερ Γκούφυ (ή, μήπως, μια ιστορία χωρίς ήρωα, με τίτλο Σούπερ Γκούφη;) σε σενάριο αγνώστου και σχέδιο Paul Murry. Η ιστορία αναδημοσιεύτηκε στη χώρα μας στο Μίκυ Μάους 1777, με τον τίτλο η επιστροφή τού Μπαρζάν.

Ο Σούπερ Γκούφυ δέχεται μια κλήση για βοήθεια από τον… Μπαρζάν, τον βασιλιά της ζούγκλας. Μια και δυο, λοιπόν, πηγαίνει στη ζούγκλα, μαζί με τον παπαγάλο τού Μπαρζάν, που ήρθε για να τον καλέσει. Εκεί βρίσκει τον Μπαρζάν σε άθλια κατάσταση, αδύναμο και λιπόσαρκο, καθώς με τα διάφορα κατορθώματά του είχε χάσει πολύ βάρος! Ο Μπαρζάν, λοιπόν, ζητάει από τον Σουπερ Γκούφυ να τον αντικαταστήσει για όσο διάστημα θα χρειαστεί για να ανακτήσει τις δυνάμεις του. Έτσι, ο Γκούφυ και ο Μπαρζάν αλλάζουν θέση.

Φυσικά, με το που θα φύγει ο Μπαρζάν, αρχίζουν οι περιπλοκές. Η περίφημη συμμορία τής ζούγκλας, με το… υποβρύχιό της, βρίσκει ευκαιρία, τώρα που λείπει ο Μπαρζάν, να βάλει χέρι στο περίφημο σμαράγδι, που βρίσκεται σε ένα παρακείμενο ναό. Ο Γκούφυ, με τα σούπερ φιστίκια του, δεν έχει τίποτε να φοβηθεί. Ή μάλλον, σχεδόν τίποτε, διότι τα σούπερ φιστίκια είναι σαν τα λεφτά: (δεν) υπάρχουν! Από τη βιασύνη του, ο Γκούφυ είχε μόνο δύο φιστίκια στο καπέλο του, που μαζί με τα… ψίχουλα, φτάνουν για να μεταμορφωθεί τέσσερις φορές σε Σούπερ Γκούφυ. Και έτσι, όμως, καταφέρνει να καθυστερήσει αρκετά τους κακοποιούς, μέχρι να επιστρέψει ο Μπαρζάν και να τους θέσει εκτός μάχης.

Η ιστορία είναι σαφώς γραμμένη για μικρότερα παιδιά, καθώς είναι γεμάτη τρύπες, ανακολουθίες και λογικά κενά. Έχει όμως το κλασικό σχέδιο του Murry και, κακά τα ψέματα, έχουμε διαβάσει πολύ πιο παιδαριώδεις ιστορίες με τον Σούπερ Γκούφυ. Ετούτη εδώ ήταν τουλάχιστον μια σχετικά καλά δομημένη περιπέτεια. Θα είμαστε, λοιπόν, επιεικείς και θα βάλουμε ένα επτά με οκτώ.

tke

(Η εικόνα προέρχεται από το Μίκυ Μάους 24.)

Ακολουθεί το δέκατο τρίτο μέρος από το μυθιστόρημα του Καρόλου Γκινγκ Τερκίτο & Εστερλίτα: χαμένοι σ’ έναν άγνωστο κόσμο.

tsa

(Η εικόνα προέρχεται από την ανατύπωση της ιστορίας στο Μίκυ Μάους 434.)

Στη συνέχεια έχουμε την ιστορία διαπλανητικό ταξίδι, σε σενάριο αγνώστου και σχέδιο Jack Bradbury.

Ο κακός λύκος μπαίνει σε ένα πύραυλο, που πρέπει να είναι ο πύραυλος από τη χώρα τού μέλλοντος στη Ντίσνεϋλαντ, ντύνεται αστροναύτης με μια αυτοσχέδια στολή, απογειώνεται και πηγαίνει στο σπίτι όπου μένουν τα τρία γουρουνάκια. Κινώντας τους έτσι την περιέργεια, τα παρασύρει μέσα στον πύραυλο και απογειώνεται για το σπίτι του. Τα γουρουνάκια, όμως, καταφέρνουν να τον θέσουν εκτός μάχης. Στη συμπλοκή, ο πύραυλος φεύγει από την πορεία του και φτάνει σε κάποιον άλλο πλανήτη. Εκεί τα γουρουνάκια επιχειρούν να κάνουν φάρσα στον λύκο, ότι δήθεν τον εγκατέλειψαν. Όμως, ο πλανήτης κατοικείται από… γουρουνοφάγα δέντρα, που πιάνουν τα γουρουνάκια, τα οποία τελικά τα ελευθερώνει ο λύκος, καθώς θέλει να είναι εκείνος, αυτός που θα τα φάει. Όλοι μαζί επιστρέφουν στη γη, με τον λύκο να αντικαθιστά τους κινητήρες τού πυραύλου, φυσώντας και ξεφυσώντας, καθώς τα καύσιμα είχαν τελειώσει!

Αλλόκοτη ιστορία, η οποία μου είχε κάνει φοβερή εντύπωση, λόγω τού φανταστικού της θέματος. Δεν θυμίζει σε τίποτα τις άλλες ιστορίες με τον κακό λύκο, ενώ σίγουρα μπερδεύει και το όλο σκηνικό, καθώς η ιστορία είναι απομονωμένη από τις υπόλοιπες ιστορίες τού πρωτότυπου τεύχους, που ελάμβαναν όλες χώρα στη Ντίσνεϋλαντ. Ένα οκτώ θα το βάλω.

oatv

(Η εικόνα προέρχεται από από την ανατύπωση της ιστορίας στον τόμο Ζορρό.)

Ακολουθεί το πρώτο μέρος τής ιστορίας με τον Ζορρό η επίσκεψη του αντιβασιλέως, σε σενάριο αγνώστου και σχέδιο Alex Toth. Η ιστορία αναδημοσιεύτηκε στη χώρα μας στον τόμο Ζορρό, με τον τίτλο ο απεσταλμένος τού αντιβασιλέως και στην έκδοση Κλασικά Κόμικς – Ζορρό 1 τών εκδόσεων Γιάννη Γουδετσίδη, με τον τίτλο ο απεσταλμένος τού βασιλέως, που είναι και ο πρωτότυπος τίτλος τής ιστορίας. Μα καλά, τόσο δύσκολο ήταν να καταλάβουν αν επρόκειτο για βασιλιά ή αντιβασιλέα, και αν την επίσκεψη την έκανε ο ίδιος ή ο απεσταλμένος του; Ίσως να έφταιγε το ότι τότε δεν ήμασταν εξοικειωμένοι με τον όρο «αντιβασιλεύς». Σε λιγότερο από δύο χρόνια θα τον μαθαίναμε, όμως…

Ο καπιτάνο Μοναστάριο έχει αρχίσει να ψυλλιάζεται ότι ο Δον Ντιέγκο ντε λα Βέγκα και ο Ζορρό είναι το ίδιο άτομο, καθώς όπου εμφανίζεται ο ένας, ο άλλος λάμπει διά της απουσίας του. Δίνει λοιπόν διαταγή να συλληφθεί ο Δον Ντιέγκο, ο οποίος, φυσικά, αρνείται ότι είναι ο Ζορρό. Κάπου εκεί έρχεται μήνυμα ότι καταφθάνει ο απεσταλμένος τού αντιβασιλέως, του βασιλέως ή ακόμη και ο ίδιος ο αντιβασιλεύς. Ο Μοναστάριο αρχίζει αμέσως τη σκηνοθεσία, για να εντυπωσιαστεί ο αρχιδούκας/ναύαρχος/μέγας βεζύρης. Ελευθερώνει όλους τους κρατούμενους, για να αδειάσουν οι φυλακές και, λίγο με δωρεάν ποτό, λίγο με την απειλή τών όπλων, βγάζει όλον τον κόσμο στους δρόμους για να επευφημήσουν τον αρχιεπίσκοπο/πρόεδρο/παρακοιμώμενο τού βασιλέως και να παραστήσουν τους ευτυχισμένους πολίτες. Ως επιστέγασμα δε, παρουσιάζει και τον άρτι συλληφθέντα Ζορρό, αποκαλύπτοντας στον πρίγκιπα/αρχιστράτηγο/υποκόμη την πραγματική του ταυτότητα. Έλα, όμως, που ο αρχιτρίκλινος/αντιδήμαρχος/πρώτος σφουγγοκωλάριος γνώριζε τον Δον Ντιέγκο, από τότε που ο Δον Ντιέγκο σπούδαζε στην Ισπανία, οπότε δεν πείθεται! Διώχνει τον Μοναστάριο, οπότε ο Δον Ντιέγκο τού λέει τη δική του εκδοχή. Παρ’ όλο που ξέρουμε πως ο Μοναστάριο είχε δίκιο, τα πράγματα δεν τον βοηθούν. Ο Δον Ντιέγκο μοιάζει μεν πολύ με τον Ζορρό, αλλά το ίδιο συμβαίνει και με έναν από τους άντρες τής φρουράς. Όταν δε εμφανίζεται και ο «πραγματικός» Ζορρό (ο υπηρέτης τού Δον Ντιέγκο, μασκαρεμένος) ο οποίος πετά μια πέτρα απ’ το παράθυρο και εξαφανίζεται, ο βαρόνος/καρδινάλιος/καγκελάριος βγάζει το πολύ λογικό (από πού κι ως πού;) συμπέρασμα ότι ο Μοναστάριο είναι… τύραννος, διατάσσει να τον κλείσουν στη φυλακή, και δίνει τη θέση του στον λοχία Γκαρθία.

Δεν λέω, σε σχέση με άλλες από τις ιστορίες αυτής τής σειράς, ετούτη εδώ ήταν καλή. Και εδώ, βέβαια, έχουμε λογικά κενά, ενώ ο επώνυμος ήρωας τής ιστορίας είναι πανηγυρικά απών. Δεν έχω διαβάσει τις ιστορίες που ακολούθησαν, αλλά, αν ο Μοναστάριο μπήκε πραγματικά στη φυλακή, τι νόημα είχε να συνεχίσει η σειρά, αφού ο Δον Ντιέγκο φόρεσε το μανδύα τού Ζορρό για να απαλλάξει την Καλιφόρνια από την τυραννία τού Μοναστάριο; Τέλος πάντων, αφού είπαμε ότι η ιστορία ήταν (σχετικά με τις άλλες) καλή, ας της βάλουμε κι αυτής ένα επτά με οκτώ.

be

(Η εικόνα προέρχεται από την έκδοση τής ιστορίας στο αμερικανικό Mickey Mouse 41.)

Στη συνέχεια έχουμε τη μονοσέλιδη ιστορία ταιριαστές συντροφιές, σε σενάριο αγνώστου και σχέδιο Phil DeLara. Η ιστορία πρωτοδημοσιεύτηκε στη χώρα μας στο Γέλιο και Χαρά 66 με τον τίτλο ο Μίκυ και ο Πλούτο.

Νομίζω ότι δεν χρειάζεται περιγραφή, αφού φαίνεται όλη στην παραπάνω εικόνα. Εξ άλλου, ένα γκαγκ είναι όλο κι όλο. Και εδώ επτά με οκτώ.

62-63

(Προέλευση εικόνας: I.N.D.U.C.K.S.)

Ακολουθεί μια σελίδα με συνεργασίες αναγνωστών και το έβδομο μέρος από την ιστορία κειμένου Πινόκιο. Ένα από τα πιο όμορφα παιδικά παραμύθια.

ma

(Η εικόνα προέρχεται από το I.N.D.U.C.K.S. και την ανατύπωση τού άρθρου στο Μίκυ Μάους 563.)

Το τεύχος κλείνει με ένα άρθρο μισής σελίδας με τίτλο μάθετε να σχεδιάζετε, το σταυρόλεξο του Μίκυ και το άρθρο παράξενες δίετες, από την εγκυκλοπαίδεια του Μίκυ, σε σενάριο Dick Huemer και σχέδιο George Wheeler, που ανατυπώθηκε στη χώρα μας, με τον τίτλο μικρές αδυναμίες, στα Μίκυ Μάους 563 και 1497.

68

(Προέλευση εικόνας: I.N.D.U.C.K.S.)

Την επόμενη εβδομάδα θα διαβάσουμε την ιστορία οι χαμένοι πύραυλοι, σε σενάριο Roberto Renzi και σχέδιο Luciano Gatto.

mickey

Όταν η καλύτερη (ή, έστω, λιγότερο κακή) ιστορία τού τεύχους είναι μία με τον κακό λύκο και τα τρία γουρουνάκια, νομίζω ότι δεν μπορούμε να πούμε και πολλά για το τεύχος. Του βάζουμε, λοιπόν, επτά με οκτώ, όπως και στις επιμέρους ιστορίες.

Τις παρουσιάσεις τών παλαιών τευχών τού Μίκυ Μάους θα τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 16 Μαΐου 2014, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Trades, Comics Tresures, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Δημιουργοί, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Θησαυροί!, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Μίκυ Μάους όπως παλιά, Παρουσίαση: Παλιά τεύχη Μικυ Μάους, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Τερζόπουλος, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: