Advertisements

Τα ξαναχρησιμοποιημένα εξώφυλλα του Μίκυ Μάους—10

Συνεχίζουμε την παρουσίαση των εξωφύλλων τού Μίκυ Μάους, που είτε ξαναχρησιμοποιήθηκαν σε μεταγενέστερες εκδόσεις τού ίδιου ή άλλου περιοδικού είτε είχαν πρωτοχρησιμοποιηθεί σε προγενέστερες εκδόσεις, με το δέκατο μέρος αυτού του αφιερώματός μας.

Όπως σε όλα τα άρθρα αυτής της σειράς, οι σαρώσεις τών εξωφύλλων προέρχονται από το I.N.D.U.C.K.S.

MM1188 MM1286

Ξεκινάμε με τα εξώφυλλα από τα Μίκυ Μάους 1188 και 1286, σε σχέδιο Daniel Branca. Στο αριστερό εξώφυλλο, κάτι δεν πάει καλά: η πετσέτα έχει αντικατασταθεί από ένα αλλόκοτο απαγορευτικό σήμα (απαγορεύεται το σαπούνισμα;) που δεν συμφωνεί με την προοπτική τής εικόνας. Τι έχει συμβεί; Στο εξώφυλλο τού τεύχους 1988-36, του δανέζικου περιοδικού Anders And & Co., όπου χρησιμοποιήθηκε η συγκεκριμένη εικόνα, υπήρχε μια διαφήμιση για «τέσσερα λογικά απαγορευτικά σήματα», υποθέτω κάποια προσφορά τού περιοδικού, στην οποία διαφήμιση εμφανιζόντουσαν δύο από αυτά: «απαγορεύεται το διάβασμα» και «απαγορεύεται το σαπούνισμα». Το δεύτερο, μάλιστα, ήταν και ελαφρά κουτσουρεμένο. Φαίνεται ότι κάποιος από τους συντελεστές τής ελληνικής εκδόσεως θεώρησε ότι το σήμα αυτό ταίριαζε στο θέμα τής εικόνας, οπότε το απομόνωσε και το συμπλήρωσε, παράγοντας έτσι αυτήν την παραλλαγή τού εξωφύλλου!

MM1205 MM1259

Μίκυ Μάους 1205 και 1259, σχέδιο Josep Tello Gonzalez.

MM1219 MIK364

Μίκυ Μάους 1219, Μεγάλο Μίκυ 364, σχέδιο José Cardona Blasi. Αμφότερες οι εκδοχές είναι πειραγμένες. Η δεξιά είναι, προφανώς, κουτσουρεμένη, αλλά αυτό που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι η αριστερή. Στην πρωτότυπη εκδοχή της, η εικόνα δεν επεκτεινόταν τόσο πολύ προς τα δεξιά (δεν υπήρχαν οι δύο τελευταίες σανίδες στο φράχτη), ενώ επεκτεινόταν περισσότερο προς τα αριστερά, με περισσότερα συννεφάκια σκόνης. Έτσι, στην πρωτότυπη εκδοχή, οι χαρακτήρες δεν βρίσκονταν στο κέντρο τής εικόνας, κάνοντας εντονότερη την αίσθηση ότι κατεβαίνουν με ταχύτητα την κατηφόρα, δικαιολογώντας έτσι και την πανικόβλητη έκφραση του Ντόναλντ.

MIK247 MM1221

Μεγάλο Μίκυ 247, Μίκυ Μάους 1221, σχέδιο Daniel Branca.

MIK188 MM1237

Μεγάλο Μίκυ 188, Μίκυ Μάους 1237, σχέδιο Daniel Branca. Στην αρχική εκδοχή τού εξωφύλλου υπήρχαν τρία τουβλάκια δεξιά απ’ το παράθυρο, τα οποία δεν υπάρχουν στην εκδοχή τού Μίκυ Μάους. Στην εκδοχή τού Μεγάλου Μίκυ, παρά το ότι στο σημείο εκείνο τοποθετήθηκε η διαφήμιση για τη χαρτοκοπτική, ένα από τα τουβλάκια είναι ορατό.

MM1291 MIK370

Μίκυ Μάους 1291, Μεγάλο Μίκυ 370, σχέδιο José Cardona Blasi. Και εδώ η εκδοχή τού Μεγάλου Μίκυ είναι ελαφρά κουτσουρεμένη. Επιπλέον, η επιλογή χρωμάτων νομίζω ότι δεν συνδυάζεται αρμονικά με το χρώμα τού τίτλου τού περιοδικού, καθώς η κόκκινη κάσκα τού μεσαίου ανιψιού χάνεται μέσα στο κόκκινο του τίτλου.

MM1414 MM1458

Μίκυ Μάους 1414 και 1458, σχέδιο αγνώστου. Αμφότερες οι εκδοχές είναι κουτσουρεμένες, η αριστερή περισσότερο από τη δεξιά. Στην πρωτότυπη εκδοχή, το μπουκάλι μπροστά στον Πλούτο περιέχει «ποτό από κόκκαλα» και όχι «χυμό κοκάλων», όπως γράφει στη δεξιά εκδοχή. Φαντάζεστε το Μίκυ να προσπαθεί να στύψει κόκαλα με ένα λεμονοστύφτη, για να γεμίσει ένα μπουκάλι; Ακόμα θα στύβει!

MM1544 MM1777

Μίκυ Μάους 1544 και 1777, σχέδιο Marco Ghiglione. Ο δεύτερος Ντόναλντ, με τα περίεργα δόντια, στην αριστερή εκδοχή, προφανώς διαφημίζει κάποιο δώρο που έδινε το συγκεκριμένο τεύχος, και δεν αποτελεί μέρος τού πρωτότυπου εξωφύλλου.

MM1557 KL0172

Μίκυ Μάους 1557, Κλασικά Ντίσνεϋ 172, σχέδιο αγνώστου. Η εκδοχή τών Κλασικών είναι αγρίως κουτσουρεμένη.

MM1562 KL167

Θα τελειώσουμε, γι’ αυτήν την εβδομάδα, με Μίκυ Μάους 1562, Κλασικά Ντίσνεϋ 167 και σχέδιο που αποδίδεται, με κάποια αβεβαιότητα, στον Marco Ghiglione. Παρά την επεξεργασία, που υφίστανται τα εξώφυλλα τών Κλασικών, για να προσαρμοστούν στο στυλ με το κόκκινο πλαίσιο, στη συγκεκριμένη περίπτωση η εκδοχή τών Κλασικών είναι πιο κοντά στην πρωτότυπη, αφού στην εκδοχή τού Μίκυ Μάους έχει παραλειφθεί η Μίννι, η οποία όχι μόνον έχει φορτώσει το Μίκυ με όλες της τις αποσκευές, αλλά έχει ανοίξει το βήμα της και προπορεύεται, αφήνοντας το Μίκυ να αγκομαχάει. Άντε, μην ανοίξω τη φαρμακόγλωσσά μου…

Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για την επόμενη εβδομάδα, την ίδια μέρα και ώρα, όπου θα παρουσιάσουμε τα επόμενα δέκα εξώφυλλα αυτού του αφιερώματος.

Όλες μας αυτές τις παρουσιάσεις μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 31 Αυγούστου 2013, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Legends, Comics Trades, CT Exclusive, Culture, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Θησαυροί!, Κόμικς Καταγραφή, Μίκυ Μάους, Ξαναχρησιμοποιημένα εξώφυλλα, Ξαναχρησιμοποιημένα εξώφυλλα: Μίκυ Μάους, Τερζόπουλος, Walt Disney. Bookmark the permalink. 4 Σχόλια.

  1. Αυτό με το σήμα του σαπουνίσματος ήταν που μου προκαλούσε μία απορία παλιά, αλλά να που βρέθηκαν και κάποια στοιχεία εξήγησης!

    Μου αρέσει!

  2. Επιπλέον, ήθελα να ρωτήσω το εξής:

    Το ίδιο καθεστώς έχει και η Ντίσνευ στην Ιταλία (για παράδειγμα) ;
    Εννοώ ότι αγοράζουν τα δικαιώματα από τις ιστορίες ή δημιουργούν και δικές τους και τις βάζουν στην Ιταλική έκδοση (γιατί απ’ ότι θυμάμαι ότι υπάρχουν Ιταλοί δημιουργοί) ;
    Επίσης, έχουμε Έλληνες δημιουργούς Ντίσνευ, που να βγάζουν ιστορίες στους στο περιοδικό;
    Αν όχι, αυτό θα άλλαζε τίποτα, άραγε, στις διαπραγματεύσεις με τα οικονομικά;

    Μου αρέσει!

    • Η Ντίσνεϋ έχει ένα πολύ ιδιότυπο καθεστώς σε σχέση με τα δικαιώματα. Οι δημιουργοί πληρώνονται εφάπαξ για τις ιστορίες τους, και τα δικαιώματα περιέρχονται ες αεί στην Ντίσνεϋ, χωρίς οι δημιουργοί να έχουν το δικαίωμα να εισπράξουν τίποτε παραπάνω από την έκδοση τών ιστοριών τους, όσες φορές και αν επανεκδοθούν. Από εκεί και πέρα, όποιος εκδότης έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα έκδοσης ιστοριών τής Ντίσνεϋ, μπορεί να δημοσιεύσει οποιαδήποτε ιστορία θέλει, ζητώντας το σχετικό υλικό. Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι το ίδιο εύκολο να δημοσιευτούν όλες οι ιστορίες. Άλλο είναι να έχεις μια φωτοτυπία από τα μελανωμένα σχέδια μιας παλιάς ιστορίας, και άλλο είναι να έχεις μια πρόσφατη ιστορία σε ηλεκτρονική μορφή, έτοιμη χρωματισμένη, που το μόνο, που έχεις να κάνεις, είναι να προσθέσεις μια στρώση με τη μετάφραση, άντε και να πειράξεις λίγο τη στρώση με τα ηχητικά εφέ. (Και όταν λέμε λίγο, εννοούμε λίγο. Ρίξτε μια ματιά στα ηχητικά εφέ στο Μίκυ Μάους, να δείτε πώς ουσιαστικά τα αφήνουν αμετάφραστα, π.χ. «βόομ» αντί για «μπουμ», αλλάζοντας μόνο κανένα R σε Ρ, αν τύχει κανένα γράμμα που δεν είναι κοινό ανάμεσα στο ελληνικό και στο λατινικό αλφάβητο.)

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: