Advertisements

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΗΡΙΑΛ 43. «ΟΙ ΦΑΚΕΛΟΙ ΤΟΥ ΜΙΚΥ»

001

Με αρκετή καθυστέρηση, συνεχίζουμε τις παρουσιάσεις τών φετινών Μεγάλων Σήριαλ. Τι να κάνουμε; Εγώ διαβάζω τα κόμικς σιγά σιγά, ενώ ο Γιώργος δεν τα βρίσκει στην Κέρκυρα, για να παρουσιάσει κι αυτός κάποια. Πέρσι, που τα παρουσιάζαμε εναλλάξ, τα είχαμε καταφέρει καλύτερα.

Τον συγκεκριμένο τόμο τον παρουσιάζουμε εκτός σειράς, μια και ήδη έχουμε παρουσιάσει τον επόμενο τόμο. Αυτό οφείλεται στο ότι δυσκολεύτηκα να τον βρω, καθώς τον βρήκα μόνο στο κέντρο τής Αθήνας. Εικάζω ότι οι πρώτοι τόμοι δεν πούλησαν καλά, οπότε οι περισσότεροι περιπτεράδες παρήγγειλαν ελάχιστους έως κανέναν από τους υπόλοιπους, μια και, με εξαίρεση τις ιστορίες για Όσκαρ με τον Μίκυ, δυσκολεύτηκα να τους βρω και αυτούς.

005

029

Το τεύχος ξεκινά με την ιστορία η εξαφάνιση του αλφαβήτου, σε σενάριο Silvano Mezzavilla και σχέδιο Marco Palazzi, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2007, στο Μίκυ Μάους 2153.

Τι σχέση μπορεί να έχει η ξαφνική εξαφάνιση τού γράμματος Κ από όλα τα βιβλία, με ένα τεράστιο κύμα ληστειών, που ξεσπάει στο Μίκυ Σίτυ, και γιατί οι δράστες αφήνουν την αστυνομία να τους συλλάβει; Διαβάστε την ιστορία για να το μάθετε!

Μοντέρνο, αλλά όχι ακραίο σχέδιο και πρωτότυπη ιστορία, που σου κρατάει το ενδιαφέρον. Οκτώ με οκτώμισι άνετα.

051

Η επόμενη ιστορία είναι η πόλη τής ανομίας, σε σενάριο Bruno Enna και σχέδιο Marco Palazzi, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2003, στο Μίκυ Μάους 1948, με τον τίτλο η πόλη τής αδικίας.

Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης καταστολής μιας εξέγερσης στις φυλακές, ένας από τους κρατούμενους δραπετεύει, απαγάγοντας τον επιθεωρητή Ο’ Χάρα. Με τη βοήθεια τού συγκρατουμένου του, μαθαίνουμε ότι πρόκειται για κάποιον με το παρατσούκλι «Μαυρούλης», που αν σας πω ότι κανείς δεν μπήκε ποτέ στον κόπο να κοιτάξει τα αρχεία τής φυλακής, να δει αν ήταν ο Μαύρος Πητ, το Μαύρο Φάντασμα ή κάποιος άλλος με το μη πολιτικά ορθό επίθετο «μαύρος» στο όνομά του, απλώς δεν θα με πιστέψετε. Τέλος πάντων, ο Μίκυ επιστρατεύει τον συγκρατούμενο αυτό, ο οποίος θυμάται διάφορα πράγματα, που είχε πει ο… Μαυρούλης για μια πόλη στην οποία κατοικούν αποκλειστικά παράνομοι, προς την οποία πρέπει να κατευθύνεται. Ακολουθώντας τα ίχνη τού Μαυρούλη, λοιπόν (ή, ίσως, το αντίθετο), φτάνουν τελικά σ’ αυτή την πόλη, όπου, με την αντιστροφή όλων των κοινωνικών κανόνων, που επικρατεί εκεί, γίνεται το έλα να δεις.

Πάλι μοντέρνο αλλά όχι ακραίο σχέδιο, δράση, μυστήριο, αλλά και πολλή πλάκα, όταν φτάνουμε στην πόλη τών παρανόμων. Και εδώ οκτώ με οκτώμισι.

Όσο για το ποιος είναι τελικά ο Μαυρούλης, θα πρέπει να διαβάσετε την ιστορία. Αν, βέβαια, είστε παλιοί σαν και μένα και θυμάστε μια ιστορία με τίτλο ο άτυχος Μαυρούλης, προς την οποία, επίτηδες, δεν θα βάλω σύνδεσμο, θα πω απλώς ότι πρόκειται για τον ίδιο και στις δύο ιστορίες.

093

Συνεχίζουμε με την ιστορία κύμα βανδαλισμών, σε σενάριο Rudy Salvagnini και σχέδιο Ottavio Panaro, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2006, στο Μίκυ Μάους 2075.

Οι κάτοικοι τού Μίκυ Σίτυ αρχίζουν ξαφνικά να συμπεριφέρονται περίεργα, και κάποιοι εκμεταλλεύονται το πανδαιμόνιο, που δημιουργείται, για να διαπράττουν ληστείες. Την αρχή, για το ξετύλιγμα τού κουβαριού, θα τη βρει ο Γκούφυ, ο οποίος, επηρεασμένος από το ίδιο πράγμα που επηρέασε τους συμπολίτες του το βράδυ τών ληστειών, συμπεριφέρθηκε για πρώτη φορά στη ζωή του κανονικά!

Και πάλι μοντέρνο αλλά μη ακραίο σχέδιο, αλλά η υπόθεση ήταν πιο φορμουλαϊκή, οπότε θα βάλουμε μόνο ένα οκτώ.

125

Η επόμενη ιστορία είναι η μηχανή τής λήθης, σε σενάριο Casty και σχέδιο Massimo De Vita, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2007, στο Μίκυ Μάους 2129, με τον τίτλο η μηχανή τής λησμονιάς.

Κάποιος κλέβει τη μνήμη διασήμων ατόμων τής γενιάς τών 500… χιλιάδων ευρώ, εκβιάζοντάς τους να τον πληρώσουν, για να επαναφέρει τη μνήμη τους.

Αν και ίσως όχι η καλύτερη ιστορία τού Casty, δεν παύει να είναι αρκετά πρωτότυπη, με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας, όπως πολλές από τις ιστορίες του. Όμως, το σχέδιο, βρε παιδί μου… Πείτε ό,τι θέλετε για την κλασική περίοδο τού De Vita, αλλά εδώ δεν μ’ αρέσει. Ιδίως ο τρόπος που σχεδιάζει τον κακό (που δεν σας λέω αν είναι ο Μαύρος Πητ ή το Μάυρο Φάντασμα) είναι απαράδεκτος.

Πάντως, λόγω Casty, θα βάλουμε και εδώ ένα οκτώ, συνολικά, για την ιστορία.

159

Συνεχίζουμε με την ιστορία ποπ μυστήριο, πάλι σε σενάριο Casty και σχέδιο Massimo De Vita, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2007, στο Μίκυ Μάους 2121.

Σ’ αυτή την ιστορία, ο Μίκυ συνοδεύεται από τον Ξεφτέρη, το γιο του Γάτζου, αντί για το Γκούφυ. Οι δύο ήρωες, λοιπόν, καλούνται να ανακαλύψουν ποιος κλέβει τις παρτιτούρες των καινούργιων τραγουδιών μιας δισκογραφικής εταιρείας και πώς καταφέρνει να τις βγάζει έξω από το κτήριο, παρά τα δρακόντεια μέτρα ασφαλείας, για να τις δώσει σε μια αντίπαλη δισκογραφική εταιρεία. Ο Μίκυ θα βρει την απάντηση, αλλά τα πράγματα δεν θα είναι τόσο απλά όσο φαινόντουσαν.

Εδώ τα πράγματα με το σχέδιο είναι κάπως καλύτερα, και είμαστε πάλι στο «μοντέρνο σχέδιο χωρίς ακρότητες». Όσο για την υπόθεση, πάλι Casty είναι αυτός, πάλι πρωτότυπη, με αρκετό χιούμορ και πολλά καυστικά σχόλια για τα σύγχρονα τραγούδια, που παράγονται με τη μέθοδο τής μαζικής παραγωγής. Ένα εννιά το βάζουμε άνετα.

195

Η επόμενη ιστορία είναι η νύχτα τού κουρασμένου δισκοβόλου, σε σενάριο Sisto Nigro και σχέδιο Alessandro Perina, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2006, στο Μίκυ Μάους 2107.

Κατά τη διάρκεια τών αγώνων μπόουλινγκ τής αστυνομίας, όπου σχεδόν όλη η δύναμη(!) παρακολουθεί τον τελικό μεταξύ Χειροπαίδαρου και Νταμάρη, ο Μαύρος Πητ επωφελείται για να ληστέψει… το αρχηγείο τής αστυνομίας, στο οποίο φυλασσόταν το άγαλμα τού κουρασμένου δισκοβόλου, που αναφέρει ο τίτλος τής ιστορίας, το οποίο μόλις είχε βρει η αστυνομία, που κάποιοι το είχαν κλέψει από το μουσείο. Ο Μίκυ και ο επιθεωρητής Ο’ Χάρα καλούνται τώρα να ξαναβρούν το άγαλμα και, ταυτόχρονα, να εμποδίσουν τους δημοσιογράφους από το να καταλάβουν τι είχε συμβεί, για να μη γίνουν ρεζίλι.

Το σχέδιο είναι ωραίο, μοντέρνο, χωρίς ακρότητες. Όσο για την υπόθεση, αν και γενικά αυτές οι ιστορίες, που εστιάζουν περισσότερο στον Ο’ Χάρα και το Χειροπαίδαρο, δεν με ενθουσιάζουν, εδώ την βρήκα πολύ πλακατζίδικη, οπότε μου άρεσε πολύ. Οκτώ με οκτώμισι και εδώ, λοιπόν!

223

Ο τόμος τελειώνει με την ιστορία το υποβρύχιο ξενοδοχείο, σε σενάριο Carlo Panaro και σχέδιο Fabio Celoni, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2007, στο Μίκυ Μάους 2143.

Ο Μίκυ και ο Γκούφυ είναι προσκεκλημένοι στα εγκαίνια ενός υποβρυχίου ξενοδοχείου, το οποίο καταλαμβάνει ο Μαύρος Πητ, απαιτώντας λύτρα, για να απελευθερώσει τους πλούσιους φιλοξενούμενους. Φυσικά, ο Μίκυ θα βρει τρόπο να εξουδετερώσει τον Μαύρο Πητ. (Χασμουρητό.)

Άσχημο σχέδιο, με απαράδεκτα σχεδιασμένο Μαύρο Πητ και φορμουλαϊκή υπόθεση. Κακό κλείσιμο για έναν, κατά τα άλλα, αξιοπρεπέστατο τόμο. Επτά με επτάμισι.

———

Έχουμε εδώ, λοιπόν, έναν αξιοπρεπέστατο, όπως είπα, τόμο, που μας δίνει την ευκαιρία να διαβάσουμε, συγκεντρωμένες, μια επιλογή από αστυνομικές ιστορίες με τον Μίκυ, 6 με 10 χρόνια παλιές. Αν σας ενδιαφέρει το είδος, και δεν τις έχετε διαβάσει, ο τόμος, στο σύνολό του, δεν θα σας απογοητεύσει.

Τις παρουσιάσεις τών καλοκαιρινών τόμων τού Μίκυ Μάους μπορείτε να τις διαβάσετε συγκεντρωμένες στην κατηγορία καλοκαίρι 2013.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 23 Ιουλίου 2013, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Strips, Comics Trades, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Ενημέρωση, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μεγάλα Σήριαλ, Παρουσίαση: Μεγάλα Σήριαλ – Καλοκαίρι 2013, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Τα μεγάλα σήριαλ, Τερζόπουλος, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Σχολιάστε.

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: