Advertisements

ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΗΡΙΑΛ 40. «ΦΑΝΤΟΜ ΝΤΑΚ – Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ»

Ξεκινάμε τις παρουσιάσεις τών καλοκαιρινών τόμων τού Μίκυ Μάους, για το 2013, με το πολυαναμενόμενο Φάντομ Ντακ—η αρχή τού μύθου.

001

Όταν ήταν να κυκλοφορήσει το πρώτο τεύχος τού Σούπερ Αλμανάκο, πέρσι το καλοκαίρι, έχοντας το εξώφυλλο του πρώτου τεύχους τού ιταλικού Paperinik Cult, πολλοί πιστέψαμε ότι η νέα εκδοχή τού Αλμανάκο θα ανατύπωνε τα 77 τεύχη αυτού του περιοδικού, στο οποίο εμφανιζόντουσαν οι πρώτες ιστορίες τού Φάντομ Ντακ, στην κλασική εκδοχή του. Τελικά, πήραμε ένα περιοδικό που ήταν μια από τα ίδια με το προηγούμενο, με έμφαση στις ιστορίες και με κίτρινα περιθώρια.

Έτσι, για να δούμε τι χάσαμε, κάναμε μια παρουσίαση τού πώς θα ήταν το Σούπερ Αλμανάκο, αν αποτελούσε την ελληνική εκδοχή τού Paperinik Cult, βασισμένοι σε προηγούμενες εκδόσεις τών συγκεκριμένων ιστοριών.

Όταν ανακοινώθηκε η έκδοση του συγκεκριμένου τόμου, πάλι αναθαρρήσαμε, πιστεύοντας ότι, έστω και σε… 77 χρόνια, αν κυκλοφορούσε ένας τόμος το χρόνο, θα διαβάζαμε (εμείς, τα παιδιά μας και τα δισέγγονά μας) όλα τα τεύχη τής σειράς. Αντ’ αυτού, ο συγκεκριμένος τόμος είναι μετάφραση τού πρώτου τόμου τού ιταλικού Paperinik–Le origini, μιας σειράς με δύο μόλις τεύχη. Μάλιστα, ο τόμος είναι κουτσουρεμένος, με μόνο 260 σελίδες, αντί για 296, καθώς λείπει η τελευταία ιστορία, η υπερηχητική δικαιοσύνη.

Όπως και να έχει το πράγμα, μια και είχαμε κάνει την παρουσίαση κάποιων από τις ιστορίες τού τόμου, στην παρουσίαση τού ιδεατού εκείνου Σούπερ Αλμανάκο, θα βασίσουμε τη φετινή μας παρουσίαση σ’ εκείνη, παραλείποντας την παρουσίαση της υπερηχητικής δικαιοσύνης και προσθέτοντας την παρουσίαση τής τελευταίας ιστορίας.

007

039

Έχουμε και λέμε, λοιπόν. Η πρώτη ιστορία είναι το μυστικό τής βίλλας τών ρόδων, σε σενάριο Guido Martina και σχέδιο Giovan Battista Carpi. Στην Ελλάδα την έχουμε διαβάσει πολλές φορές, στα Μίκυ Μάους 446447, το 1975, στα Κλασικά Ντίσνεϋ 28 και 76, το 1976 και το 1985, αντίστοιχα, καθώς και στα Αλμανάκο 7273, το 1997.

Πρόκειται για την πρώτη ιστορία τού Φάντομ Ντακ, όπου μαθαίνουμε πώς ο Ντόναλντ μεταμορφώθηκε σε Φάντομ Ντακ.

Από ένα λάθος τού ταχυδρόμου, ο Ντόναλντ παίρνει τα κλειδιά τής βίλλας τών ρόδων, την οποία είχε κερδίσει ο Γκαστόνε σε μία κλήρωση. Εκεί ανακαλύπτει το ημερολόγιο τού διαβόητου ληστή Φαντομιά (ή Φαντομία, αν προτιμάτε), τη στολή και τα σύνεργα τής δουλειάς του, καθώς και σχέδια για διάφορες αναβαθμίσεις τού αυτοκινήτου του.

Αγανακτισμένος από όλους τους συγγενείς του, που τον κοροϊδεύουν, αποφασίζει να τα χρησιμοποιήσει όλα αυτά, μεταμορφωνόμενος σε δεύτερο Φαντομιά, ονόματι Φάντομ Ντακ. Πρώτο θύμα του είναι ο Σκρουτζ, από τον οποίο καταφέρνει να κλέψει το στρώμα, γεμάτο δολάρια, την ώρα που κοιμόταν, και να το μεταφέρει στη βίλλα τών ρόδων. Η αστυνομία τον ανακαλύπτει, αλλά καταφέρνει να τους ξεφύγει. Οι υποψίες πέφτουν στο Ντόναλντ και το Γκαστόνε, που από μακρυά μοιάζουν. Λίγο η αρνητική εικόνα που έχουν οι συγγενείς του για το Ντόναλντ, λίγο η πρωτοφανής ατυχία που δείχνει να έχει σ’ αυτή την ιστορία ο Γκαστόνε, οι υποψίες στρέφονται στο Γκαστόνε, ο οποίος, από ακόμα μία ατυχία, τινάζει τη βίλλα στον αέρα, μαζί με το στρώμα, το περιεχόμενο του οποίου τον υποχρεώνει ο Σκρουτζ να μαζέψει δολάριο δολάριο.

Όταν πρωτοδιάβασα στην ιστορία, κάπου εκεί στην αχλύ τής προϊστορίας, ήταν το κάτι άλλο. Τυχερός Ντόναλντ, που τελικά βγαίνει νικητής, άτυχος Γκαστόνε, αλλά και ένα σωρό τεχνολογικά μαραφέτια, στα οποία βασίζεται ο Ντόναλντ για να δράσει ως Φάντομ Ντακ. Καμία σχέση με τον υπερήρωα που βλέπουμε στις μέρες μας. Όσο για το σχέδιο, Κάρπι είναι αυτός, δεν χρειάζεται να πούμε τίποτε άλλο.

071

Η επόμενη ιστορία είναι ο Φάντομ Ντακ εναντίον Φαντομιά, σε σενάριο Guido Martina και σχέδιο Romano Scarpa. Στην Ελλάδα την έχουμε διαβάσει στα Μίκυ Μάους 458459, το 1975 και στα Κλασικά Ντίσνεϋ 28 και 83, το 1976 και το 1986, αντίστοιχα.

Εδώ έχουμε τη δεύτερη ιστορία τού Φάντομ Ντακ. Ο Κύρος ολοκληρώνει τις μετατροπές στο αυτοκίνητο του Ντόναλντ και κατασκευάζει και το υπόγειο καταφύγιό του. Στη συνέχεια, παίρνει μια παστίλια «αμνησιαζόλ», για να ξεχάσει ότι Ντόναλντ και Φάντομ Ντακ είναι το ίδιο πρόσωπο.

Πηγαίνοντας στα ερείπια τής βίλλας τών ρόδων, για να ψάξει για μυστικά τού Φαντομιά, βρίσκει εκεί το Γκαστόνε και τη Νταίζυ, μεταμφιεσμένους σε Φαντομιά και… Φαντομίνα, τη φίλη τού Φαντομιά, να τραβάνε φωτογραφίες, καθ’ οδόν προς ένα χορό μεταμφιεσμένων για κάποιο φιλανθρωπικό σκοπό, στον οποίο η Νταίζυ προτίμησε να πάει με το Γκαστόνε. Γίνεται φυσικά το σχετικό καυγαδάκι, και άλλη μια φορά η Νταίζυ δεν θέλει να ξαναδεί το Ντόναλντ. (Το έχω ξαναπεί: τι της βρίσκει αυτής τής μέγαιρας;)

Ο Ντόναλντ αποφασίζει να εκδικηθεί. Ποτίζει το Γκαστόνε με κάμποσες παστίλιες«ανησιαζόλ» και πηγαίνει αυτός στο χορό, στη θέση τού Γκαστόνε. Αφού περνάει όλη τη βραδιά με τη Νταίζυ, στο τέλος κλέβει τις εισπράξεις τού χορού και τις κρύβει στα ερείπια τής βίλλας τών ρόδων. Για να μην καταλήξει ο Γκαστόνε στη φυλακή, ο Ντόναλντ λέει ότι ο πραγματικός ένοχος πρέπει να είναι ο Φαντομιάς, που κρύβεται στα ερείπια. Όντας ο μόνος που έχει το θάρρος να αντιμετωπίσει τον Φαντομιά, αφού είναι ο μόνος που ξέρει ότι ο Φαντομιάς δεν υπάρχει, ο Ντόναλντ δίνει μια ψεύτικη μάχη, βρίσκει τα κλεμμένα χρήματα και ξανακερδίζει την εκτίμηση της Νταίζυ.

Η ιστορία δίνει νομίζω πολύ καλά τον τόνο τών κλασικών ιστοριών τού Φάντομ Ντακ. Κάποιος προσβάλλει τον Ντόναλντ ή την οικογένειά του και δέχεται την εκδίκηση του Φάντομ Ντακ. Ούτε υπερηρωισμοί ούτε εξωγήινοι ή άλλες ακρότητες.

Η μετάφραση είναι καινούργια, πιστή στο πρωτότυπο, οπότε από… μπάμιες με φιστίκια δεν έχει ούτε δείγμα!

Για το σχέδιο, είπαμε ότι είναι τού Σκάρπα. Δεν νομίζω να χρειάζεται κάτι περισσότερο.

131

163

Η τρίτη ιστορία είναι ο αυθεντικός τιμωρός, σε σενάριο Guido Martina και σχέδιο Romano Scarpa. Στην Ελλάδα την έχουμε διαβάσει στα Μίκυ Μάους 504505, το 1976 και στο Αλμανάκο 74, το 1997.

Μετά από μια συζήτηση με το θείο Σκρουτζ, όπου ο Ντόναλντ τού είπε πως, αν θέλει να έχει επισκέπτες στο μουσείο κέρινων ομοιωμάτων του, θα πρέπει να προσθέσει νέα εκθέματα, εμφανίζεται στον ουρανό τής Λιμνούπολης ένας ιπτάμενος Φάντομ Ντακ, ο οποίος βουτά προς το σπίτι τού Ντόναλντ και εξαφανίζεται. Οι εφημερίδες γράφουν ότι ο Ντόναλντ είναι ο Φάντομ Ντακ, τα παιδιά φεύγουν από το σπίτι, και ο Ντόναλντ, εξοργισμένος, ψάχνει να βρει ποιος είναι ο απατεώνας. Πιστεύοντας ότι θα τον βρει στα ερείπια τής βίλλας τών ρόδων, πηγαίνει εκεί, ως Φάντομ Ντακ, αλλά η αστυνομία τού την έχει στημένη. Για να μην τον ανακαλύψουν, περνάει το βράδυ στου Κύρου, ο οποίος μάλλον ξέχασε ότι… είχε ξεχάσει τις τροποποιήσεις, που είχε κάνει στο αυτοκίνητο τού Ντόναλντ, και του τις αφαιρεί, για να μην τις βρει η αστυνομία. Εν τω μεταξύ, ο Ντόναλντ βρίσκει εκεί μια σύνθεση που είχε φτιάξει ο Κύρος για τις απόκριες, με τις φιγούρες τών διαφόρων παπιών, από τις οποίες κάποιος είχε κλέψει τη φιγούρα τού Ντόναλντ.

Με το αυτοκίνητό του να είναι πάλι σακαράκα, ο Ντόναλντ γυρίζει σπίτι, μαζεύοντας στο δρόμο και τα παιδιά, που τα βρίσκει να γυρίζουν από το αγρόκτημα τής γιαγιάς Ντακ, η οποία τα είχε τρελάνει στις δουλειές και, χρησιμοποιώντας τα ως άλλοθι, απαλλάσσεται των κατηγοριών.

Ο Σκρουτζ διαφημίζει το νέο έκθεμα τού μουσείου του, το οποίο δεν είναι άλλο από το κέρινο ομοίωμα τού Φάντομ Ντακ. Αρνούμενος να πληρώσει το Ντόναλντ, που του είχε δώσει την ιδέα για νέα εκθέματα, του αντιπροσφέρει τη θέση τού νυχτοφύλακα τού μουσείου. Ο Ντόναλντ φεύγει έξαλλος, και τη θέση την παίρνει ο Γκαστόνε.

Το βράδυ, ο Φάντομ Ντακ επισκέπτεται το μουσείο. Ναρκώνει το Γκαστόνε και παίρνει το ομοίωμα, το οποίο αποδεικνύεται ότι ήταν η κλεμμένη φιγούρα τού Ντόναλντ, με ένα λεπτό στρώμα κεριού και ένα μηχανισμό που της επέτρεπε να πετάει. Επίσης, παίρνει και τις εισπράξεις τού μουσείου, τις οποίες το ιπτάμενο ομοίωμα επιστρέφει στους Λιμνουπολίτες, σκορπίζοντάς τες απ’ τον αέρα.

Κι άλλη ωραία ιστορία, κι άλλο ωραίο σχέδιο του Σκάρπα, τι άλλο θέλουμε!

197

231

Η ιστορία, με την οποία κλείνει το τεύχος, είναι ο χρυσός σκαραβαίος, σε σενάριο Guido Martina και σχέδιο Massimo De Vita. Στην Ελλάδα την έχουμε διαβάσει στα Μίκυ Μάους 376377, το 1973, στα Μίκυ Μάους 974975, το 1985 και στα Αλμανάκο 7980 το 1997.

Ο Σκρουτζ φωνάζει το Ντόναλντ και τα παιδιά να τον πάρουν να τον πάνε στην εξοχή, διότι πάσχει από κλειστοφοβία, την οποία απέκτησε επειδή, όταν είναι σε κλειστούς χώρους, χτυπάει το κεφάλι του στους τοίχους, που ο Ρόμπαξ απέκτησε το χρυσό σκαραβαίο τού Ραμσή, παίρνοντας τη θέση τού πρώτου συλλέκτη στον κόσμο από τον Σκρουτζ!

Ο Ντόναλντ, για να μπορέσουν να επιστρέψουν στις ανέσεις τής πόλης, μεταμορφώνεται σε Φάντομ Ντακ, κλέβει το σκαραβαίο από το Ρόμπαξ και τον φέρνει στο Σκρουτζ, ο οποίος έτσι θεραπεύεται από την κλειστοφοβία του.

Επιστρέφοντας στην πόλη, πέφτουν πάνω στο Ρόμπαξ, που μόλις είχε καταγγείλει την κλοπή. Από κάποια λόγια, που ξεφεύγουν τού Σκρουτζ, ο Ρόμπαξ καταλαβαίνει ότι το σκαραβαίο τον έχει ο Σκρουτζ, και τον πάει στα δικαστήρια. Την υπεράσπιση του Σκρουτζ αναλαμβάνει ο Ντόναλντ. Περιέργως, ο Ντόναλντ καταφέρνει να κερδίσει τη δίκη, επειχειρηματολογώντας ότι ο Φάντομ Ντακ, τον οποίον είχε δει ο Ρόμπαξ, δεν υπάρχει, άρα κλοπή δεν έγινε, άρα ο θείος Σκρουτζ είναι αθώος. Φεύγοντας, όμως, από το δικαστήριο, πέφτει ο Σκαραβαίος από μέσα από το καπέλο του Σκρουτζ, όπου τον έκρυβε, οπότε ο δικαστής τον στέλνει στη φυλακή.

Για να σώσει το Σκρουτζ, ο Ντόναλντ ξαναγίνεται Φάντομ Ντακ και πηγαίνει στη γιορτή που είχε οργανώσει ο Ρόμπαξ, για να γιορτάσει τη νίκη τού Σκρουτζ. Εκεί, αφού εξευτελίζει τον Ρόμπαξ, τού ξανακλέβει το σκαραβαίο και φεύγει. Μη έχοντας πια τον σκαραβαίο, ο Ρόμπαξ χάνει τη θέση τού πρώτου συλλέκτη, ενώ ο Σκρουτζ αποφυλακίζεται. Έχοντας μείνει στην φυλακή, ο Σκρουτζ έχει ξαναπάθει κλειστοφοβία, οπότε ξαναπαίρνει το Ντόναλντ και τα παιδιά στην εξοχή. Καθώς, όμως, όλοι είναι αραχτοί στο τελευταίο καρέ, ίσως απλώς να βρήκε την κλειστοφοβία ως δικαιολογία για να τους πάει όλους εκδρομή. Πάντως, ο Ντόναλντ έχει τον σκαραβαίο, τον οποίο σκοπεύει να δώσει στο Σκρουτζ (καθιστώντας τον κλεπταποδόχο βεβαίως, βεβαίως), όταν θελήσει να επιστρέψει στην πόλη!

Ωραία ιστορία, με μεγάλη δόση χιούμορ στις σκηνές στο δικαστήριο, και με ένα Φάντομ Ντακ εντελώς αντιήρωα, αφού όχι μόνο τα κίνητρά του είναι ταπεινά, αλλά γίνεται κλέφτης, αδικώντας κάποιον που δεν τον έβλαψε. Καμία σχέση με τον διαστημικό υπερήρωα, όπως μας παρουσιάζεται στις μέρες μας. Βέβαια, δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμησιν, και μάλλον γι’ αυτό τον κατάντησαν έτσι.

260

Παράδειγμα ξεπαράδειγμα, αυτός είναι ο αυθεντικός Φάντομ Ντακ, και χαίρομαι που ξανακυκλοφόρησαν αυτές οι ιστορίες, από τις οποίες την τελευταία όχι απλώς δεν την είχα, αλλά δεν την είχα καν διαβάσει. Ελπίζω ο τόμος αυτός να έχει απήχηση, ώστε να διαβάσουμε κι άλλες από αυτές τις ιστορίες.

Τις παρουσιάσεις τών καλοκαιρινών τόμων τού Μίκυ Μάους μπορείτε να τις διαβάσετε συγκεντρωμένες στην κατηγορία καλοκαίρι 2013.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 16 Ιουνίου 2013, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Strips, Comics Trades, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Ενημέρωση, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Παρουσίαση: Μεγάλα Σήριαλ, Παρουσίαση: Μεγάλα Σήριαλ – Καλοκαίρι 2013, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Τα μεγάλα σήριαλ, Τερζόπουλος, Φάντομ Ντακ, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Σχόλια.

  1. Ε, ναι! Επιτέλους! Έστω και καθυστερημένα, κουτσουρεμένο, έφθασε η στιγμή, ή καλύτερα το καλοκαίρι, για να απευθυνθεί η εκδοτική και σε μας τους γερόλυκους της Ντίσνευ! Για να δούμε τι θα δούμε, παρακάτω. Περιμένουμε και Ιστορία & Δόξα, οπότε θα μπορούσε να χαρακτηρίσει κανείς και σαν στροφή προς το «ώριμο» αναγνωστικό κοινό, τις φετινές κυκλοφορίες.

    Μου αρέσει!

  2. Καταπλητικό! ο καλύτερο απο τα Μεγάλα Σήριαλ που έχω διαβάσει! Αξίζει!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: