ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ / ΤΕΥΧΟΣ 434 «ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΧΡΥΣΟ ΔΟΛΛΑΡΙΟ»

001

Σήμερα θα μιλήσουμε για μια ιστορία, την οποία θέλω να σας παρουσιάσω εδώ και καιρό. Πρόκειται για το πρώτο χρυσό δολλάριο, σε σενάριο Roberto Renzi και σχέδιο Luciano Gatto. Η ιστορία πρωτοδημοσιεύτηκε σε ένα από τα πρώτα τεύχη τού Μίκυ Μάους, το τεύχος 17 και αναδημοσιεύτηκε στο τεύχος 434, καθώς και στα Κλασικά Ντίσνεϋ 75. Οι εικόνες τού άρθρου προέρχονται από το τεύχος 434, το οποίο κυκλοφόρησε το 1974, και το οποίο αγόρασα σε μια αποθήκη στη Νίκαια, η οποία μύριζε λιγάκι σαν αποχωρητήριο, αλλά είχε μέσα ένα σωρό θησαυρούς. Μη ρωτάτε πού είναι, πρώτον διότι με πήγαν, οπότε δεν ξέρω, και δεύτερον διότι η αποθήκη πρέπει να έχει κλείσει, και τα περιεχόμενά της να έχουν τροφοδοτήσει τα παλαιοβιβλιοπωλεία.

002

003

Η ιστορία αρχίζει με τον θείο Σκρουτζ να καλεί τον Ντόναλντ, για να του αναθέσει μια… δουλίτσα: να μετρήσει μέσα σε μια μέρα πόσα δολλάρια υπάρχουν σε μια αποθήκη. Ο Ντόναλντ ρίχνεται με τα μούτρα στη δουλειά, αλλά τον παίρνει ο ύπνος και αρχίζει να βλέπει εφιάλτες με αριθμούς να χορεύουν.

004

005

Αυτή η ονειρική σκηνή μού είχε μείνει μέσα μου για χρόνια. Ακόμα θυμάμαι αυτό το «είμαι ο αριθμός οκτώ»!

Τέλος πάντων, ο Ντόναλντ ξαναπιάνει το μέτρημα και προλαβαίνει να τελειώσει εγκαίρως. Όμως, έχει κάνει λάθος κατά ένα δολάριο, οπότε ο Σκρουτζ, που ήξερε το αποτέλεσμα και ήθελε απλώς να δοκιμάσει τον Ντόναλντ, τον αποκληρώνει!

005a

Αυτό το «σου στερώ την τροφή» είναι άλλη μία φράση που μου είχε μείνει!

Ο Ντόναλντ γυρίζει σπίτι και, μέσα στα νεύρα του, καταστρέφει ένα κάδρο που είχε με τη φωτογραφία τού Σκρουτζ. Την άλλη μέρα, όμως, λαμβάνει μία… χαρμόσυνη είδηση.

007

Ο θείος Σκρουτζ χάθηκε σε ένα αεροπορικό δυστύχημα και θεωρείται νεκρός. Μοναδικός κληρονόμος του είναι ο Ντόναλντ, καθώς ο Σκρουτζ δεν είχε προλάβει να υλοποιήσει την αποκλήρωση.

Σύμφωνα με τους όρους τής διαθήκης, για να πάρει ο Ντόναλντ την κληρονομιά, πρέπει να βρει το πρώτο χρυσό δολλάριο, που κέρδισε ο Σκρουτζ, το οποίο, σύμφωνα με τη διαθήκη, βρίσκεται στα πόδια τού πέτρινου ειδώλου τής φυλής τών κανιβάλων… Χάπα Χάπα!

Ο Ντόναλντ ξεκινά να βρει το νόμισμα, αλλά κάποιοι, που δεν θέλει και πολλή φαντασία για να συμπεράνει κανείς ότι πρόκειται για τους Λύκους και τον γραμματέα τού συμβολαιογράφου, τον ακολουθούν. Ο Ντόναλντ καταφέρνει να φτάσει στο είδωλο, όπου αντί για το νόμισμα βρίσκει ένα σημείωμα που τον κατευθύνει στην Αλάσκα. Τον προλαβαίνουν, όμως οι Λύκοι, του παίρνουν το σημείωμα και τον αφήνουν αναίσθητο, στο έλεος των κανιβάλων.

019

Τσάκα-τσάκα τσούνγκα-χαπ!

Ο Ντόναλντ καταφέρνει να τους ξεφύγει και πηγαίνει στην Αλάσκα, όπου φτάνει σε ένα χωριό με κάπως περίεργο όνομα.

021

Εικάζω ότι αυτό το «Πατατράκ» είναι αναφορά στο Eniwetok, όπου έγινε η πρώτη δοκιμή βόμβας υδρογόνου, σε συνδυασμό με το χωριό που κατασκευάστηκε για να μελετηθεί το τι συμβαίνει σε ένα κατοικημένο χώρο όταν δεχθεί πυρηνική επίθεση. Διά του λόγου το αληθές:

022

Η βόμβα εκρήγνυται, και ο Ντόναλντ ξυπνάει σ’ ένα νοσοκομείο, όπου οι γιατροί είναι ντυμένοι σαν Αρειανοί, επειδή φοβούνται να μη μολυνθούν από τη ραδιενέργεια.

023

Οι γιατροί θέλουν να τον κρατήσουν σε απομόνωση για 60 μέρες, αλλά ο Ντόναλντ το σκάει για να βρει το νόμισμα πριν τους Λύκους, σπέρνοντας τον πανικό σε όσους συναντά.

024

Να μην τα πολυλογούμε, ο Ντόναλντ συνεχίζει το κυνήγι τού νομίσματος, με τους Λύκους στο κατόπι, και από σημείωμα σε σημείωμα καταλήγουμε στο εκπληκτικό:

033

Το νόμισμα ήταν μέσα στην κορνίζα που κατέστρεψε και πέταξε ο Ντόναλντ στην αρχή τής ιστορίας!

Κάπου εδώ προλαβαίνουν τον Ντόναλντ οι Λύκοι, αλλά όλους τους προλαβαίνουν οι αρχές, και όλοι καταλήγουν στο νοσοκομείο, όπου ο Ντόναλντ δέχεται μια αναπάντεχη επίσκεψη.

036

Ο θείος Σκρουτζ είναι ζωντανός, και η όλη περιπέτεια ήταν ακόμα μία δοκιμασία, στην οποία ο Ντόναλντ απέτυχε!

Τελικά, ο Ντόναλντ δεν είχε μολυνθεί από τη ραδιενέργεια, οπότε οι Λύκοι οδηγούνται στη φυλακή, και ο Ντόναλντ επιστρέφει στο σπίτι του, όπου τον περιμένει μια ευχάριστη έκπληξη.

037

Η επιχείρηση περισυλλογής απορριμμάτων τού επέστρεψε επισκευασμένη την κορνίζα με τη φωτογραφία και το δολάριο!

038

Ο Ντόναλντ τρέχει περιχαρής στο θείο του, ο οποίος, όμως, του υπενθυμίζει ότι, αφού είναι ζωντανός, δεν υπάρχει κληρονομιά. Επιπλέον, για να καλύψει τα έξοδα, που είχε κάνει για το κυνήγι τού δολαρίου, ο Ντόναλντ θα πρέπει να δουλέψει χωρίς πληρωμή για το Σκρουτζ επί δεκαπέντε χρόνια!

———

Προφανώς επηρεασμένο υποσυνείδητα από αυτή την ιστορία, ένα από τα μαθητικά μου πονήματα είχε ως θέμα το κυνήγι ενός θησαυρού, το οποίο έστελνε τους κυνηγούς, από σημείωμα σε σημείωμα, στις τέσσερις άκρες τής γης. Η διαφορά ήταν ότι το τελευταίο σημείωμα παρέπεμπε στο πρώτο!

Τα κείμενα αυτών των αφηγήσεων βρίσκονται εδώ.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο.

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 17 Μαΐου 2013, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Strips, Comics Trades, Comics Treasures!, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Αναμνήσεις, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Ιστορίες από ελληνικές εκδόσεις Ντίσνεϋ, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Αναμνήσεις, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Κάποτε στην Ελλάδα!, Καρέ, Μίκυ Μάους, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Τέλος Εποχής, Τερζόπουλος, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 26 Σχόλια.

  1. Καλημέρα κύριοι!

    Κρίτωνα, θαυμάσια ιστορία και εξαιρετική η αφήγηση σου!

    Την θυμάμαι χαρακτηριστικά την ιστορία και μου έδωσες την ευκαιρία να την διαβάσω ξανά, με την παρουσίαση! Τέρας γκαντεμιάς ο Ντόναλντ!

    Όσο για το πόνημα που ανέφερες, εχω μεγάλη περιέργεια να μάθω περισσότερα, αν διαζώσεται φυσικά!

    Μου αρέσει!

  2. 🙂 Και τι δεν τράβηξε πάλι ο Ντόναλντ!

    Μου αρέσει!

    • Ο Ντόναλντ πάντα τραβάει τα πάνδεινα!

      Αυτό που είναι αξιοσημείωτο σ’ αυτή την ιστορία είναι η περίπλοκη υπόθεση και το ότι θίγει ευθέως το θέμα τού θανάτου, κάτι που σπάνια βλέπουμε στο Μίκυ Μάους.

      Και το σχέδιο τού Gatto, βεβαίως, βεβαίως, που μικρός ξεχώριζα τις ιστορίες σ’ αυτές που αργότερα έμαθα ότι ήταν σχεδιασμένες από τον Gatto και σε όλες τις υπόλοιπες, (συμπεριλαμβανομένων και αυτών που ήταν σχεδιασμένες από τον Barks και τον Scarpa)!

      Μου αρέσει!

      • Ο δήθεν Θάνατος του Σκρουτζ μού φέρνει -για άλλη μια φορά- στο μυαλό κι ένα μεγάλο Μίκυ, αν θυμάμαι καλά.
        Το μόνο που θυμάμαι απ αυτό είναι η λέξη «Ετήσια Δολλαρομάζωξη».
        Άλλη μία ιστορία που ήταν συγκλονιστική για μας που τα διαβάζαμε τότε και θεωρούσαμε τις πάπιες άφθαρτες.
        Δεν ξέρω αν είχα διαβάσει τότε και αυτήν εδώ ποια θα έβγαζα καλύτερη στη σύγκριση.
        Να αναφέρω ότι σε εκείνη ο Σκρουτζ έμεινε νεκρός για μήνες, αλλά δεν θυμάμαι αν ο αναγνώστης γνώριζε απ’ την αρχή ότι ήταν τέχνασμα του παλιοτσιγκούναρου!

        Μου αρέσει!

        • Αντρέα, σε ποια ιστορία αναφέρεται ο Βασίλης;

          Μου αρέσει!

          • Χα! Πρωινή όλη η παρέα!

            Good Morning Coffee Cup

            Μου αρέσει!

          • Ναι, όσο το σκέφτομαι πρέπει να λεγόταν ετήσια δολλαρομάζωξη. Σκρουτζ εναντίον Ρόμπαξ και με τον δήθεν θάνατο του παραδόπιστου, Ντόναλντ και ανηψάκια διαχειρίζονται σκληρά την περιουσία του Σκρουτζ. Τότε ήταν για εμένα ένα τεύχος που μακράν δεν είχε η πλοκή του καμία σχέση με τις κλασσικές των Μίκυ Μάους.
            Άραγε ήταν σε μεγάλο Μίκυ; Ποιος ξερει!

            Μου αρέσει!

            • Τα παρατάω! Δεν ψάχνω άλλο! Αφού στο τέλος θα την βρει πάλι ο Κρίτωνας, γιατί παιδεύομαι;! 🙂

              Μου αρέσει!

            • Θα το κοιτάξω κι εγώ στα προσεχώς.

              Μου αρέσει!

            • Είδηση:

              http://www.mediafire.com/?b6unw688b8phmf1

              σύντομα κοντά σας…!

              Μου αρέσει!

            • Το link που έβαλες στο mediafire μυρίζει χαμό! Για να δούμε. Χαιρετώ σας προς το παρόν.

              Μου αρέσει!

            • Το URL ήταν λάθος (το διόρθωσα), και το εικονίδιο δεν ενσωματώνεται στο άρθρο, καθώς θέλει κατέβασμα. Πάντως, ο εικονιζόμενος θα είναι αύριο κοντά σας, με τον καινούργιο του σουγιά!

              Μου αρέσει!

            • Μήπως πρόκειται για τούτην εδώ την ιστορία;

              Αν όχι, θα πρέπει να περιμένουμε τον Αντρέα, για να μας διαφωτίσει.

              Μου αρέσει!

            • Μπορεί, Κρίτωνα… Όμως δεν είμαι σίγουρος από μια σελίδα μόνον.

              Μου αρέσει!

            • Δυστυχώς όχι. Δεν την βρίσκω ούτε γω και ο τίτλος «Η Ετήσια Δολλαρομάζωξη» πρέπει να είναι «μετάφραση και ξερό ψωμί» κατάσταση. Να κάνω μια περιγραφή μήπως και βοηθήσει: Κάθε χρόνο οι επιχειρηματίες βραβεύουν ποιος έκανε το μεγαλύτερο κέρδος της χρονιάς. Πάντα κονταροχτυπιούνται Ρόμπαξ και Σκρουτζ. Για κάποιο λόγο που δε θυμάμαι ο Σκρουτζ μοιάζει να πεθαίνει, αλλά το σκηνοθετεί ο ίδιος. Τα ανήψια κάνουν τα αδύνατα δυνατά, μέσα σε δάκρυα και θλίψη, να κερδίσουν τον διαγωνισμό και με τυχαίες παρεμ΄βασεις τους βοηθάει και ο Σκρουτζ σε καθοδήγηση (τους παρακολουθεί κρυφά).

              Μου αρέσει!

            • Μήπως, τότε, πρόκειται για τούτην εδώ;

              Μου αρέσει!

            • ΝΑΙ! Κρίτωνα, αυτή είναι! Την είχα διαβάσει σε τεύχος Κλασσικών Ντίσνευ προ αμνημονεύτων χρόνων! Πω πω τι μου θύμισες τώρα…

              Μου αρέσει!

            • Μάλλον σε κάποιο Μεγάλο Μίκυ πρέπει να τη διάβασες, διότι, σύμφωνα με το I.N.D.U.C.K.S., έχει δημοσιευτεί μόνο στα τεύχη 228 και 445.

              Μου αρέσει!

            • Πιστεύω ότι σε Μεγάλο Μίκυ ήταν, Κρίτωνα. Παρεμπιπτόντως, να σας πω ότι πήρα το νέο τεύχος Topolino(2999), του οποίου την παρουσίαση θα διαβάσετε την επόμενη εδβομάδα και είναι και αυτό εξαιρετικό! Μάλιστα η μακέτα του εξωφύλλου του, θα σας θυμίσει πολύ έντονα κάποιο άλλο τεύχος…

              Μου αρέσει!

            • Yep, Μεγάλο Μίκυ 228! Μόλις είδα στο πρώτο λινκ την πρώτη σελίδα της ιστορίας κάτι μου θύμισε. Μόλις είδα ότι υπάρχει και πλειστηριασμός κατάλαβα ότι ήταν αυτή. Άρα ούτε καν «Ετήσια Δολλαρομάζωξη» ο τίτλος, αλλά ο «Αισθηματίας». Όταν τη διάβασα εγώ δεν υπήρχαν ούτε καν τα εξώφυλλα του τεύχους. Εντυπωσιακό να τα βλέπω τόσα χρόνια μετά για πρώτη φορά!

              Μου αρέσει!

  3. Η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς, που λέει και στα Λατινικά. Ευνοεί και τους τσιγκούναρους που ξαναγυρίζουν απ΄τον τάφο!
    Αυτό είναι καρέ από την ιστορία που λέω; Δεν το θυμάμαι. Μήπως ξέρεις Κρίτωνα και ποιο τεύχος είναι στην Ελλάδα;

    Μου αρέσει!

    • Πρόκειται για ένα σχέδιο τού Don Rosa, που δεν αποτελεί μέρος κάποιας ιστορίας. Σύμφωνα με τον Rosa, ο Σκρουτζ πέθανε το 1967, όταν σταμάτησε να σχεδιάζει ιστορίες ο Barks. Αυτό το σχέδιο εικονογραφεί αυτή του την άποψη.

      Σύμφωνα με κάποιους άλλους, αφού πέθανε το 1967, αλλά συνέχισε να εμφανίζεται σε καινούργιες ιστορίες, που λαμβάνουν χώρα στη σύγχρονη εποχή, ο Σκρουτζ έγινε… βρικόλακας!

      Μου αρέσει!

  4. 😆 😆

    Θα κάνει παρέα με τον «Κόμη Ντάκουλα» που έβαζε στην Ερτ παλιά!

    Μου αρέσει!

  5. για σας φιλοι μου. Μολις τωρα ειδα τα σχολια σας. Χμ, χμ… μουμπλε, μουμπλε… «Ετησια Δολαριομαζωξη» εεε… Χμμμμ.. δεν μου θυμιζει και τιποτα. θα ειναι απο αυτες τις ιστοριες που δεν ειναι πολυ ενδιαφερουσες και τις διαβασα λιγοτερο απο δυο φορες για να νην θυμαμαι.
    Ουτως η δ’αλλως θα το ψαξω μολις παω σπιτι. Αναμηνατε στο ακουστικο σας.(η μαλλον στον υπολογιστη σας ) 🙂

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

