ΟΙ ΝΕΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΦΑΝΤΟΜ ΝΤΑΚ – «Η ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΦΑΝΤΟΜ» / ΤΕΥΧΟΣ 11, ΜΑΪΟΣ 2013

Κάποιος αγγάρευσε τον όλως υμέτερο να κάνει εκείνος την παρουσίαση τού τεύχους 11 των νέων περιπετειών τού Φάντομ Ντακ. Σαν μην έφτανε αυτό, του έτυχε και ένα ασυνήθιστα περίπλοκο τεύχος, όπως θα δούμε παρακάτω!

Ξεκινάμε με το εξώφυλλο, απ’ όπου μας κοιτάει απειλητικά ο Φάντομ Ντακ, που, εκτός από το όνομα, του κουτσουρέψαμε και το πρόσωπο!

001

Είπα περίπλοκο τεύχος; Πράγματι! Αντί για μία μεγάλη ιστορία, όπως είχαμε συνηθίσει στα δέκα προηγούμενα τεύχη, εδώ έχουμε έξι ιστορίες, χαλαρά συνδεδεμένες.

Η πρώτη ιστορία είναι η εξαφάνιση του Φάντομ, σε σενάριο Alessandro Sisti και σχέδιο Corrado Mastantuono, η οποία δρα ως πλαίσιο για τις υπόλοιπες.

Ο Φάντομ Ντακ έχει εξαφανιστεί, και η πράκτωρ Μάριον Φλάναγκαν του FBI λαμβάνει ηλεκτρονικά την άκρως απόρρητη διαταγή να τον εντοπίσει.

005

Η πρώτη καθαυτό ιστορία είναι το σημείο θραύσης, σε σενάριο Tito Faraci και σχέδιο Alberto Lavoradori. Ένα ρομπότ έχει πάρει στο κατόπι τον Άνγους Φάνγκους και τα κάνει όλα λίμπα, επειδή ο Άνγκους δεν του δίνει αυτό που ζητάει, το οποίο δεν του το δίνει διότι το ρομπότ δεν του λέει τι είναι! Ευτυχώς, θα επέμβει ο Φάντομ Ντακ και θα διαλύσει το ρομπότ. Βέβαια, κάποιος πρέπει να εξηγήσει στον κύριο Faraci ότι ο Φάντομ Ντακ ήταν εξαφανισμένος και ότι δεν ήταν δυνατόν να επέμβει!

008

Η επόμενη ιστορία είναι ο χρόνος 0, σε σενάριο Gianfranco Cordara και σχέδιο Alessandro Barbucci. Η Λύλα πληροφορείται την εξαφάνιση του Φάντομ Ντακ και, νομίζοντας ότι υπεύθυνη για την εξαφάνιση είναι η χρονοφυλακή, πηγαίνει στο «χρόνο 0», ένας είδος βάσεως της χρονοφυλακής. Βέβαια, ο Φάντομ Ντακ δεν είναι εκεί.

020

Συνεχίζουμε με τη μνήμη, μια ιστορία σε σενάριο Gianfranco Cordara και σχέδιο Alessandro Barbucci. Ο Κόκορον ο άρπαγας επωφελείται από την απουσία τού Φάντομ Ντακ, για να έρθει στην εποχή μας και να κλέψει κάτι. Ο μόνος που μπορεί να τον σταματήσει είναι ο Νούμερο Ένα, αλλά τι να σου κάνει κι’ αυτός, όταν τα μόνα όπλα που διαθέτει είναι άυλα ολογραφήματα; Έτσι, ο Κόκορον το σκάει στο μέλλον με τα κλοπιμαία. Εκεί, όμως θα ανακαλύψει ότι υπάρχει και άλλος τρόπος να ταξιδέψει κανείς στο χρόνο, και ότι δεν χρειαζόταν χρονομηχανή για να τον ακολουθήσουν στο μέλλον.

032

Η επόμενη ιστορία έχει τον τίτλο ξάργκον και είναι γραμμένη από τον Francesco Artibani και σχεδιασμένη από τον Stefano Intini. Οι Εβρονιανοί στέλνουν ένα μήνυμα στη Ξαντούμ, δήθεν εκ μέρους τού Φάντομ Ντακ, ότι ο Φάντομ Ντακ βρήκε τους κατοίκους τού κατεστραμμένου πλανήτη τής Ξαντούμ ζωντανούς, να έχουν καταφύγει σε έναν άλλο πλανήτη. Αυτο πρέπει να το γιορτάσουνε. Έλα, όμως, που γιορτή χωρίς ξάργκον δεν γίνεται, και κανένας από τους Εβρονιανούς δεν έχει ιδέα τι είναι αυτό!

Η ιστορία πρωτοτυπεί με το να βάζει τον τίτλο της στον πάτο τού τελευταίου καρέ. Είδα κι’ έπαθα μέχρι να καταλάβω γιατί έγραφε «ξάργκον» με μεγάλα γράμματα στο τέλος τής ιστορίας!

044

Η τελευταία ιστορία είναι η ώρα για ξύλο, σε σενάριο PkTeam και σχέδιο Giorgio Cavazzano. Δυο ατζαμήδες Εβρονιανοί προσγειώνονται ή, μάλλον, συντρίβονται με τα διαστημόπλοιά τους στη Γη και, μέχρι να καταφέρουν να φύγουν, τρώνε το ξύλο τής ζωής τους απ’ όποιον και να συναντήσουν!

056

Τελικά, πού ήταν ο Φάντομ Ντακ; Το τέλος τής πρώτης ιστορίας, η οποία παρουσιαζόταν τμηματικά, ανάμεσα στις υπόλοιπες, μας το αποκαλύπτει, αλλά θα πρέπει να πάρετε το τεύχος, για να το μάθετε. Προσωπικά έχω αρκετές ενστάσεις γι’ αυτά που αποκαλύπτονται στο τελευταίο καρέ. Ελπίζω να μπήκαν χάριν πλάκας και να μη συνεχίσουμε να τα βλέπουμε στις επόμενες ιστορίες.

———

Στο επόμενο τεύχος θα βαρέσει κόκκινος συναγερμός, καθώς ο Νούμερο Δϋο επιστρέφει στην ιστορία πυρίτιο, σε σενάριο Alessandro Sisti και PkTeam και σχέδιο Claudio Sciarrone. Όσοι παίρνουν το περιοδικό από αδράνεια, εδώ θα είναι ένα καλό σημείο να σταματήσουν να το παίρνουν, διότι από εδώ και πέρα οι ιστορίες μικραίνουν και αρχίζουμε να έχουμε και συμπληρωματικές ιστορίες, με την αρχή να την κάνει μια ιστορία σε σχέδιο Silvia Ziche.

074

Συγκρίνοντας το καθαρό σχέδιο τού εξωφύλλου αυτού του τεύχους με την ακαταλαβίστικη θολούρα τής διαφήμισης τού επομένου, βλέπουμε και τη διαφορά αυτού τού τεύχους με τα περισσότερα από τα άλλα, όπου το σχέδιο ήταν απλό και κατανοητό, σε αντίθεση με τα άλλα τεύχη, όπου πρέπει να καταβάλεις ιδιαίτερη προσπάθεια να καταλάβεις το σχέδιο, χωρίς το αποτέλεσμα να είναι εγγυημένο. Όχι, δηλαδή, βλέπετε κάτι σ’ αυτή την κόκκινη θολούρα; Πρέπει να ψάξετε πολύ, για να διακρίνετε ένα ράμφος παπιού. Επειδή η διαφήμιση μιλάει για τον Νούμερο Δύο, αν θυμάστε ότι αυτός είναι κόκκινος, ίσως να καταλήξετε στο ότι εδώ απεικονίζεται ο Νούμερο Δύο. Αν μου πείτε, όμως, ότι τον αναγνωρίσατε, απλώς δεν θα σας πιστέψω.

Περιέργως, το τεύχος μού άρεσε, αν και οι επιμέρους ιστορίες ήταν πολύ χαλαρά (έως καθόλου) συνδεδεμένες μεταξύ τους, παρά την ιστορία που τις πλαισίωνε. Κάτι σαν τις ιστορίες-πλαίσιο του Giuseppe Perego, που βλέπαμε σε κάποια παλιά Κλασικά Ντίσνεϋ, που προσπαθούσαν να παρουσιάσουν διάφορες ετερόκλητες ιστορίες σαν μία ενιαία ιστορία.

Η ιστορία, που μου άρεσε περισσότερο, ήταν η μνήμη, με τον ανορθόδοξο και ταυτόχρονα πεζό τρόπο, που βρήκε ο Νούμερο Ένα, για να νικήσει τον Κόκορον.

Να αναφέρουμε ότι η ιστορία, που διαβάσαμε, ήταν εκτός σειράς, καθώς δεν προέρχεται από το περιοδικό Paperinik New Adventures, αλλά από το έκτακτο τεύχος PKNA Speciale 97, όπου το 97 δεν είναι αριθμός τεύχους, αλλά… χρονολογία! Θα πρόσθετα, μάλιστα, ότι πέρα από εκτός σειράς, το τεύχος είναι και σε λάθος σειρά, καθώς στην ώρα για ξύλο εμφανίζεται ουρανοκατέβατος ένας γιγάντιος πάπιος, όπου κανείς δεν μας εξηγεί περί τίνος πρόκειται, μια και για τους Ιταλούς αναγνώστες ήταν ήδη γνωστός. Εμείς θα τον γνωρίσουμε στο τεύχος 11 της σειράς, με τίτλο Urk, που εδώ μάλλον θα το διαβάσουμε ως τεύχος 15, μια και τα τρία πρώτα τεύχη τής σειράς είχαν στην Ιταλία αριθμούς Zero, Zero/2 και Zero/3, με το τέταρτο μόλις τεύχος να παίρνει τον αριθμό 1, ενώ είχαμε και το έκτακτο τεύχος αυτού του μηνός! Ποιος είπε ότι μόνο το σχέδιο είναι ακαταλαβίστικο σ’ αυτή τη σειρά;

Όλες τις παρουσιάσεις τών τευχών τών νέων περιπετειών τού Φάντομ Ντακ μπορείτε να τις βρείτε εδώ.

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 3 Μαΐου 2013, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Strips, Comics Trades, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Δημιουργοί, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Ενημέρωση, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Παρουσιάσεις, Οι Νέες Περιπέτειες του Φάντομ Ντακ, Παρουσίαση: Οι νέες περιπέτειες του Φάντομ Ντακ, Σκίτσο, Τέχνες, Τερζόπουλος, Φάντομ Ντάκ, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 2 Σχόλια.

  1. Ωωχχχ… πονεσα το κεφαλι μου.. και ακομα να παρω το τευχος…. Τωρα να δουμε τι θα δουμε….

    Μου αρέσει!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.