ΤΑ 38 ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

38_01

Ένα από τα αγαπημένα μου παιδικά βιβλία ήταν τα 38 ωραιότερα παραμύθια, μια επιλογή από παραμύθια των αδελφών Γκριμ και του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν από τις εκδόσεις Λέων. Ως συγγραφείς, στο εξώφυλλο αναφέρονται οι «Γκριμ και Άντερσεν». Ως εκ τούτου, μέχρι τις προάλλες, που ξέθαψα το βιβλίο από τη σοφίτα τού Γκούφυ το πατάρι για τις ανάγκες τού χριστουγεννιάτικου άρθρου για το κοριτσάκι με τα σπίρτα, πίστευα ότι το βιβλίο λεγόταν τα 38 ωραιότερα παραμύθια του Γκριμ και του Άντερσεν, κι’ ας ήταν δύο οι αδελφοί Γκριμ!

Κάτι άλλο που έκανα για πρώτη φορά τώρα, είναι ότι κάθισα και μέτρησα τα παραμύθια. Δεν είναι 38, αλλά 34! Τα λεφτά μου πίσω!

Κρίνοντας από το κοριτσάκι με τα σπίρτα, τα κείμενα είναι ελεύθερες διασκευές, αλλά ακολουθούν αρκετά πιστά την υπόθεση του πρωτοτύπου, χωρίς να απλοποιούν ή να ωραιοποιούν τα πράγματα. Έτσι, π.χ., δεν διστάζουν ν’ αφήσουν το κοριτσάκι με τα σπίρτα να πεθαίνει στο τέλος τής ιστορίας.

Ας ξεφυλλίσουμε λοιπόν το βιβλίο, να δούμε ποια ήταν τα παραμύθια, παραθέτοντας την πρώτη εικόνα απ’ όσα παραμύθια είχαν εικονογράφηση, η οποία πρέπει να ήταν έργο κάποιου Έλληνα καλλιτέχνη τών αρχών τού 20ου αιώνα. Αν θέλετε να διαβάσετε και ένα παραμύθι από το βιβλίο, ρίξτε μια ματιά στο προαναφερθέν άρθρο.

Αρχή τού παραμυθιού, λοιπόν. Καλησπέρα σας!


Ο ΓΕΝΝΑΙΟΣ ΡΑΦΤΗΣ
38_02


Ο ΒΑΣΙΛΙΑΣ ΣΤΡΑΒΟΜΥΤΗΣ
38_03


ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ ΜΕ ΤΑ ΣΠΙΡΤΑ
38_04


Η ΤΣΑΓΙΕΡΑ
38_05


Ο ΤΣΑΓΚΑΡΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΝΑΝΟΙ
38_06


Ο “Ο,ΤΙ ΘΕΛΩ ΚΑΝΩ„
38_07


Ο ΧΙΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ
38_08


ΤΟ ΤΣΑΚΜΑΚΙ ΤΗΣ ΜΑΓΙΣΣΑΣ
38_09


Ο ΒΑΤΡΑΧΟΣ – ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ
38_10


Η ΠΟΝΗΡΗ ΑΛΕΠΟΥ
38_11


Η ΧΡΥΣΗ ΧΗΝΑ
38_12


Ο ΑΧΑΪΡΕΥΤΟΣ ΓΙΟΣ


ΠΕΝΤΕ ΜΠΙΖΕΛΙΑ ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΤΣΟΦΛΙ
38_13


ΣΒΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙ
38_14


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΜΑΓΙΣΣΕΣ
38_15


ΤΟ ΑΘΑΝΑΤΟ ΝΕΡΟ
38_16


ΤΑ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ
38_17


Η ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΑ ΚΑΙ ΤΟ ΡΕΒΙΘΙ


Η ΑΛΕΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΟΓΟ
38_18


Η ΚΑΛΥΒΑ ΤΟΥ ΓΕΡΟΥ
38_19


ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΝΑΝΟΙ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ
38_20


ΟΙ ΤΕΣΣΕΡΕΙΣ ΜΟΥΣΙΚΟΙ


ΟΙ ΔΩΔΕΚΑ ΚΥΝΗΓΟΙ
38_21


Η ΞΑΝΘΟΜΑΛΛΟΥΣΑ
38_22


Η ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
38_23


ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΛΥΚΟΥ
38_24


Η ΤΥΧΕΡΗ ΚΑΡΔΙΑ
38_25


ΤΟ ΣΙΔΕΡΕΝΙΟ ΚΙΒΩΤΙΟ
38_26


ΠΛΟΥΣΙΟΣ ΚΑΙ ΦΤΩΧΟΣ ΑΔΕΛΦΟΣ
38_27


Η ΑΚΑΜΑΤΡΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΚΟΜΕΝΗ
38_28


ΠΑΠΠΟΥΣ ΚΙ’ ΕΓΓΟΝΑΚΙ


Η ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
38_29


Η ΠΑΝΤΡΗΓΙΑ ΤΟΥ ΗΛΙΟΥ
38_30


ΤΑ ΛΕΛΕΚΙΑ
38_31


38_32

Κι ούτ’ εγώ ήμουν εκεί, μήτε κι εσείς να το πιστέψετε…

Τις παρουσιάσεις τών βιβλίων, που έχουμε κάνει, μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 23 Ιανουαρίου 2013, in Books, CT Exclusive, Άρθρα Μελών, Αποκλειστικότητες, Βιβλίο, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εκτός Κόμικς, Εκδόσεις Λέων, Λογοτεχνία, Οπισθόφυλλα, Παραμύθια, Παρουσίαση: Βιβλία, Συνεργασίες Μελών, Members Articles and tagged , , , , , , , . Bookmark the permalink. 31 Σχόλια.

  1. Καλημέρα, κύριοι

    Κρίτωνα, με άφησες άφωνο!!! Καταπληκτικό άρθρο, απλά και τίποτα παραπάνω! με πήγε πάρα πολύ πίσω στον χρόνο και σε ευχαριστώ για αυτό το ταξίδι! Τέτοιες δουλειές σαν αυτήν εδώ, όχι απλά ανεβάζουν τον πήχη της αρθρογραφίας, αλλά και την σελίδα γενικότερα. Μπράβο.

    Μου αρέσει!

  2. Μου θύμισε μερικά βιβλία που είχα κι εγώ μικρός. Απ’ ότι φαίνεται το Ελληνικό εκδοτικό στυλ άρχισε να τροποποιείται αισθητά γύρω στο 1985 και μετά. Πάντως ό,τι κι αν γίνει τα λεφτά μας πίσω! Ακούς εκεί μόνο 34 παραμύθια! Αυτός ο Γκρίμ και Άντερσεν μας κλέψανε στο ζύγι! 🙂

    Μου αρέσει!

  3. Άσκηση για το σπίτι:

    Τι με κάνει να λέω ότι η εικονογράφηση πρέπει να ήταν έργο κάποιου Έλληνα καλλιτέχνη τών αρχών τού 20ου αιώνα:

    Μου αρέσει!

  4. Νομίζω ότι είναι αδύνατον να βρεις τον Έλληνα, αλλά βλέπω κάτι Ελληνικό στις εικόνες:

    Η παντρηγιά του ‘Ηλιου μου θυμίζει από το χρυσό στέμμα του ήλιου εικόνα θρησκευτική.

    Απ’την άλλη στην εικόνα της πονηρής αλεπούς βλέπω να γράφει στο κουτί κάτι σαν ΒΟΥΤΥΡΟ,, ΒΟΥΤΗΜΑΤΑ ή είναι ιδέα μου;

    Μου αρέσει!

  5. Βρε τι πάθαμε σήμερα!

    Στο τσκακμάκι της μάγισσας είναι ¨Ελληνας φαντάρος;

    Ο βασιλιάς στραβομύτης με το λιοντάρι είναι Βυζαντινός;

    Το κοριτσάκι με τα σπίρτα μου θυμίζει φιγούρα καραγκιόζη!

    Μου αρέσει!

  6. Χμμμ, κάθε εικόνα μού φέρνει και κάτι Ελληνικό. Ακόμα και τα λελέκια πάνω στα κεραμίδια.

    Για την εποχή δεν είμαι και τόσο σίγουρος γιατί μπορεί να πιάνει από 1930 μέχρι και 1960 (να πω πάνω-κάτω).

    Μου αρέσει!

  7. Μη μου πεις!

    Το κοριτσάκι με τα σπίρτα πρέπει να κοιτάζει βιτρίνα χριστουγεννιάτικη ζαχαροπλαστείου. Στη βασιλόπιτα επάνω γράφει 1903 ή δεν το βλέπω καλά;
    (Δε μεγενθύνονται και οι ριμάδες οι εικόνες!)

    Μου αρέσει!

  8. Δεν ξέρω αν οι δεινόσαυροι έχουν τόσο δυνατή μνήμη (εγώ μια φορά μάλλον είχα χρυσόψαρου στο ζήτημα), αλλά αν κάποιοι κύριοι έχουν το κείμενο στα χέρια τους μπορούν να δουν καλύτερα τον αριθμό από εκείνους που το βλέπουν στην ανάρτηση… 😉

    Εκτός βέβαια κι αν η εικόνα στο βιβλίο είναι εξίσου μικρή.

    Μου αρέσει!

    • Καλά δεν ντρεπώσαστε;;;!!! Κάθομαι και στίβω το μυαλό μου να βρω και να δώσω μια απάντηση, μπαίνω μετά από 10 λεπτά και τι βλέπω… τα έχετε απαντήσει σχεδόν όλα!!! 😕 Τώρα τι να συμπληρώσω, μου λέτε; 😦

      Μου αρέσει!

      • Χα, αυτά ήταν τα απλά φίλτατε George. Αφού ο ιθύνων νους του άρθρου μας είπε ότι υπάρχουν στοιχεία μροστά στα μάτια μας, ε θα τα βλέπαμε κάποια στιγμή.
        Αν μας βρεις όμως από ποιο βιβλίο είναι ανατύπωση κερδίζεις ούτε γω δεν ξέρω τι τραβάει η όρεξή σου!

        Μου αρέσει!

        • Χμ… Εχμ… Θα το ψάξω κι άλλο, γιατί θέλει δουλειά. Τίνω σαν αριθμό στα 38 πάντως. Όσο για το έτος, πράγματι το ανέφερε ο Κρίτωνας στο άρθρο και το είχα βάλει στην άκρη σαν στοιχείο. Επίσης, φέρνει όντως το σκίτσο της κοπέλας σε Καραγκιόζη και αυτό είναι ακόμη κάτι που μπορεί να βοηθήσει, δεν ξέρω φυσικά σε ποιό βαθμό, γιατί και οι γνώσεις όλων κάπου έχουν ένα τέλος… Είναι Έλλην φυσικά, ο δημιουργός.

          Μου αρέσει!

  9. Ναι, είναι ένα θέμα αυτό.

    Έριξα μια πρόχειρη ματιά στο wiki για Burnett που λέει το βιβλίο, μήπως και υπήρχε κάποια πληροφορία που να συμπίπτει με τα εδώ, αλλά δεν υπάρχει καμία σχέση. Να πρόκειται για το: 38 of the most beautiful stories of Grim Brothers and Hans Christian Andersen;

    Ποιος ξέρει…

    Μου αρέσει!

  10. Πολύ καλό!Συγχαρητήρια για ένα ακόμα καταπληκτικό άρθρο!!!

    Μου αρέσει!

  11. Το οπισθόφυλλο αναφέρει κάποιες εκδόσεις τού ίδιου εκδοτικού οίκου. Η Frances Hodgson Burnett είναι η συγγραφέας τού βιβλίου ο Τομ & η Αλίκη, οπότε δεν έχει σχέση.

    Μου αρέσει!

    • Όσο και αν προσπάθησα, δεν μπόρεσα να βρω τα απαραίτητα στοιχεία, που να με οδηγούν σε συμπεράσματα, όσον αφορά στην ταυτότητα του σχεδιαστή. Τι να πω; Πολύ δύσκολο. Μόνον ένα όνομα μου έρχεται στο νου, αλλά λογικά δεν ταιριάζει να ήταν τόσο μεγάλος τότε(1903), ώστε να έχει κάνει και σκίτσα σε βιβλίο. Θα το πω όμως. Σπαθάρης;

      Μου αρέσει!

      • Ο Σωτήρης ήταν 11 ετών και ο Ευγένιος ήταν αγέννητος, οπότε μάλλον όχι. Πάντως το στυλ δείχνει ότι ανήκει περισσότερο σε κάποιον που έχει σπουδάσει σχέδιο παρά σε έναν αυτοδίδακτο καραγκιοζοπαίχτη.

        Παρεμπιπτόντως, το σχέδιο αυτό καθ’ αυτό τι σας λέει; Άκουσα την άποψη ότι δεν είναι καλό, αλλά είμαι τόσο συναισθηματικά δεμένος μ’ αυτό το βιβλίο, που δεν μπορώ να το κρίνω αρνητικά.

        Μου αρέσει!

        • Σε καμία περίπτωση δεν χαρακτήρισα, ούτε θα το έκανα ποτέ, σαν άσχημο το σκίτσο! Εμένα μου φέρνει πολύ τρυφερές εικόνες στα μάτια και είναι όλες τους από τα παιδικά μου χρόνια. Είναι ένα σκίτσο που με ταξιδεύει πίσω και αυτό είναι θαυμάσιο. Δυστυχώς όμως, όσο και αν προσπάθησα, δεν μπόρεσα να βρω κάτι για τον δημιουργό του…

          Μου αρέσει!

    • Ω ναι Κρίτων. Ήλπιζα μήπως με κάποιο Link από link σε κάποιο link κρυβόταν καμιά πληροφορία σχετική, αλλά δεν το βλέπω.

      Πάντως αυτός ο Γκούφις κρύβει στην αποθήκη του πολλές εκπλήξεις. Να δούμε τι θα βγάλει στη συνέχεια η σκαπάνη…

      Μου αρέσει!

Σχολιάστε

