Advertisements

ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ ΤΕΥΧΟΣ 2411 – «ΤΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΑΡΙΣΤΟΥΡΓΗΜΑΤΑ»

Όσοι περιμένατε πώς και πώς την παρουσίαση τού σημερινού τεύχους τού Μίκυ Μάους από το Γιώργο, ετοιμαστείτε για μια δυσάρεστη έκπληξη. Το τεύχος θα σας το παρουσιάσω εγώ. Χε-χε-χε! (Σαρδόνιος γέλως.)

Το σημερινό τεύχος ξεκινά με τα αυθεντικά αριστουργήματα, σε σενάριο Roberto Gagnor και σχέδιο Paolo De Lorenzi. Είναι το προτελευταίο επεισόδιο τής σειράς η ιστορία τής τέχνης και είναι αφιερωμένο στον κυβισμό και στον Πικάσο.

Το 1907, κατά τη διάρκεια μιας σφοδρής καταιγίδας, ένας κεραυνός χτυπάει τον πύργο τού Άιφελ, δημιουργώντας μια γέφυρα στο χρόνο, ανάμεσα στο 1907 και στην εποχή μας, παρασέρνοντας τον Πικάσο, που έτυχε να βρίσκεται εκεί κοντά. Ο Μίκυ και ο καθηγητής Ζάποτεκ(!) καλούνται για να ερευνήσουν την υπόθεση εμφάνισης πρόσφατων, αλλά αυθεντικών έργων τού Πικάσο, που άρχισαν να κυκλοφορούν στη Μονμάρτρη. Γνωρίζονται με τον Πικάσο, ο Πικάσο «παίρνει ιδέες» βλέποντας τα δικά του έργα στα μουσεία και τελικά επιστρέφει στο 1907, όταν η γέφυρα κλείνει.

Θα έλεγα ότι η ιστορία ήταν από τις πιο αδύναμες τής σειράς. Μέτριο σχέδιο, υπόθεση που μπάζει από παντού (γιατί κάλεσαν τον Ζάποτεκ, ενώ δεν ξέραν ότι είχε δημιουργηθεί χρονικό παράδοξο και γιατί, όταν το κατάλαβαν, το μόνο που έκανε ο Ζάποτεκ ήταν να ρωτήσει το Μάρλιν, ως ειδικό, λες και αυτός δεν ήταν;) και πολύ βιαστικά δοσμένη (περιλαμβάνει τη συντομότερη απαγωγή και απελευθέρωση απ’ όσες έχω διαβάσει σε Μίκυ Μάους). Όσο για το ότι ο Πικάσο πήρε τις ιδέες για τα πρωτοποριακά του έργα, βλέποντάς τα έτοιμα στο μέλλον, αυτό τον μειώνει πολύ. Ό,τι ιδέα και να έχετε για τα έργα του, δύσκολα θα διαφωνήσετε ως προς το ότι ο άνθρωπος ήταν ιδιοφυΐα.

Ίσως η πιο ωραία στιγμή τής ιστορίας είναι όταν ο Πικάσο βλέπει τη Γκουέρνικα και ταράζεται στη σκέψη ότι θα ζωγραφίσει τόσο τρομακτικά γεγονότα!

Θα βάλω μόνον 8. Για μια καλύτερη εκτέλεση τής ιδέας «καλλιτέχνης μεταφέρεται στο μέλλον και βλέπει τα ίδια του τα έργα, μαθαίνοντας ότι θα γίνει διάσημος», δείτε το επεισόδιο Vincent and the Doctor, τού Doctor Who.

Το άρθρο, που συνοδεύει την ιστορία, λέγεται ο κόσμος τών κύβων και είναι στο ίδιο καλό επίπεδο με τα προηγούμενα.

Συνεχίζουμε με την τέταρτη και τελευταία ιστορία από την τετράδα με ιστορίες τού μυστικού πράκτορα Ντόναλντ Ντακ, το αυγό τού Ρίο, σε σενάριο Marco Bosco και σχέδιο Alessandro Perina.

Αυτή τη φορά, ο Ντόναλντ και η πανέμορφη Κατρίνα καλούνται να πάνε στο Ρίο, όπου μέσα σε ένα από τα ξύλινα αυγά, από τα οποία απαρτίζεται ένα γλυπτό τού διάσημου γλύπτη Νέστορα Στραπατσάδα, το οποίο πρόκειται να εκτεθεί εκεί, κάποιοι έχουν κρύψει ένα κλεμμένο κανόνι μικροκυμάτων. Ο Ντόναλντ και η Κατρίνα δεν θα δυσκολευτούν να βρουν το αυγό στο οποίο είναι κρυμμένο το κανόνι, αλλά τα πράγματα, όπως έχουμε πια συνηθίσει σ’ αυτές τις ιστορίες, δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται.

Αρκετά καλή ιστορία, αλλά όχι τόσο περίπλοκη όσο άλλες. Και το σχέδιο θα ήθελε να είναι μια ιδέα καλύτερο, αλλά η Κατρίνα ήταν αποδοσμένη υπέροχα, οπότε δεν θα το μετρήσω εις βάρος τού σχεδιαστή.

Οκτώμισι, το μισό λόγω Κατρίνας!

Πριν προχωρήσουμε στην τελευταία ιστορία αυτού τού τεύχους, θα πρέπει να κάνω ιδιαίτερη μνεία στη μονοσέλιδη ιστορία κυνηγός κακοπληρωτών και μπαταξήδων. Ξεκαρδιστικότατο γκαγκ και, παρ’ όλον ότι το σχέδιο δεν είναι τίποτε το εξαιρετικό, προσέξτε το ύφος τού Κύρου στο τελευταίο καρέ!

Η τελευταία ιστορία του τεύχους είναι ο τίμιος κατά λάθος, σε σενάριο Nino Russo και σχέδιο Giancarlo Gatti, που την έχουμε ξαναδιαβάσει το 2001, με τον τίτλο κατά λάθος τίμιος, στο Μίκυ Μάους 1814.

Μετά από ένα χτύπημα στο κεφάλι, ο παππούς Λύκος αποφασίζει να γίνει τίμιος και πιάνει δουλειά, ενώ οι υπόλοιποι Λύκοι τον κυνηγούν για να τον θεραπεύσουν, ξαναχτυπώντας τον στο κεφάλι. Αρκετή πλάκα, με απροσδόκητα αναμενόμενο(!) τέλος. Ένα οκτάρι το αξίζει κι’ αυτή η ιστορία.

Την επόμενη Παρασκευή ξεκινάει μια νέα σειρά, τα Παπιοκίνητα. Δεν έχω ιδέα περί τίνος πρόκειται, ούτε καν αν πρόκειται για σειρά, όπως λέει η διαφήμιση, ή για ιστορίες με κοινό θέμα. Το εξώφυλλο προέρχεται από το Topolino 2578, αλλά εκεί η ιστορία με τα ανιψάκια είναι ο σούπερ θείος, μια ιστορία με το Φάντομ Ντακ, που έχει δημοσιευτεί το 2007, στο Αλμανάκο 193, οπότε αμφιβάλλω αν πρόκειται γι’ αυτήν.

Επίσης, θα διαβάσουμε την ιστορία η τέχνη τού μέλλοντος, σε σενάριο Roberto Gagnor και σχέδιο Vitale Mangiatordi, που είναι το τελευταίο επεισόδιο τής σειράς η ιστορία τής τέχνης.

Έχουμε λοιπόν ένα τεύχος τής τάξης του οκτώ. Στέκεται επάξια στα προηγούμενα, αλλά είναι, μάλλον, το πιο αδύναμο τής σειράς.

Είναι ιδέα μου, ή οι ιστορίες με το μυστικό πράκτορα Ντόναλντ Ντακ είχαν όλες κάποια σχέση με αντικείμενα τέχνης, δένοντας έτσι με την άλλη σειρά; Αν ναι, ίσως θα έπρεπε να ήταν αυτό το γενικό θέμα τών τεσσάρων αυτών ιστοριών, αντί για τα ταξίδια, αφού έτσι κι’ αλλιώς οι περισσότερες από αυτές τις ιστορίες διαδραματίζονται σε διαφορετικούς προορισμούς κάθε φορά.

Τις παρουσιάσεις τού εβδομαδιαίου ΜΙΚΥ ΜΑΟΥΣ μπορείτε να τις βρείτε συγκεντρωμένες εδώ.

Advertisements

About Kriton

I reversed the polarity of the neutron flow...

Posted on 28 Σεπτεμβρίου 2012, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Trades, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Donald, Greek Comics, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Βινιέτες, Γουώλτ Ντίσνεϋ, Δημιουργοί, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Ιστορίες από το Μίκυ Μάους, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Ειδήσεις, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Παρουσιάσεις, Κόμικς Χαρακτήρες, Μίκυ Μάους, Παρουσίαση: Μίκυ Μάους, Πολιτισμός, Σκίτσο, Τέχνες, Τερζόπουλος, Mickey Mouse, Scrooge McDuck, Walt Disney and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 23 Σχόλια.

  1. Η παρουσίαση αυτή περιέχει δύο πρώτες για το Comics Trades:

    Το υδατογράφημα στις εικόνες έγινε πιο διακριτικό. Η χρήση του θα γενικευτεί, μόλις μάθει ο Γιώργος να χειρίζεται τα επίπεδα στο πρόγραμμα ζωγραφικής!

    Κάπου υπάρχει ένα πασχαλινό αυγό. Μπορείτε να το βρείτε;

    Μου αρέσει!

    • Καλημέρα, φίλτατοι κομικσόφιλοι!

      Οι αλλαγές συνεχίζονται, στο ανανεωμένο Comics Trades και θα έρθουν πολλές ακόμη! Κρίτωνα, έξοχο το υδατογράφημα! Το χρειαζόμασταν! Πιο διακριτικό και πιο ομοιογενές με τις εικόνες! Τώρα, μένει να το μάθω…

      Η παρουσίαση ήταν άψογη, για ακόμη μια φορά! Το αυγό δεν το βρήκα, βέβαια, αλλά που θα πάει…

      Συμφωνούμε, για την κριτική του τεύχους. Όπως και για την βαθμολογία. Να προσθέσω μόνο, ότι στην πρώτη ιστορία, το σενάριο πάτησε στο περσινό φιλμ του Γούντυ Άλεν «Μεσάνυχτα στο Παρίσι»(Midnight in Paris).

      http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B5%CF%83%CE%AC%CE%BD%CF%85%CF%87%CF%84%CE%B1_%CF%83%CF%84%CE%BF_%CE%A0%CE%B1%CF%81%CE%AF%CF%83%CE%B9

      Τέλος, η ιστορία με τον παππού των Λύκων, ήταν πολύ καλή. Έξυπνο σενάριο, προβλέψιμο αρκετά, αλλά πολύ διασκεδαστικό.

      8,5 από μένα, για να πάει ασορτί με το ΚΟΜΙΞ!

      Μου αρέσει!

      • Σύμφωνα με το inducks, sembrerebbe rifarsi a «Midnight in Paris» di Woody Allen, ma Gagnor lo nega, and Gagnor is an honorable man!

        Μετάφραση: φαίνεται να αναφέρεται στο «Midnight in Paris» του Γούντυ Άλεν, αλλά ο Gagnor το αρνείται, και ο Gagnor είναι ένας έντιμος άνθρωπος! Η τελευταία φράση είναι στα Αγγλικά, παραπέμποντας στο «for Βrutus is an honourable man», που λέει ο Αντώνιος στον Ιούλιο Καίσαρα τού Σαίξπηρ, οπότε βγάλτε τα συμπεράσματά σας μόνοι σας.

        Μου αρέσει!

  2. Χαιρετώ σας!

    Πολύ cool το νέο υδατογράφημα!

    Τα μεσάνυχτα στο Παρίσι ήταν συμπαθητική ταινία, οπότε το λιγότερο που περιμένουμε είναι να βγει συμπαθητικό κι αυτό το κόμικ.

    Το βρήκα το αυγό.

    Να πω πού βρίσκεται ή να βασανιστούν και οι άλλοι λίγο;

    Μου αρέσει!

    • Καλημερίζω, Βασίλειε!

      Έκτακτο και αυτό το αξεσουάρ! Άμα θα μάθουμε να το λειτουργούμε και οι υπόλοιποι, θα είναι ακόμη καλύτερα!

      Για το αυγό, για να μη με τρελάνετε πρωί – πρωί(συνενοημένοι είσαστε;), το μόνο που βλέπω είναι αυτό στον τίτλο!

      Μου αρέσει!

      • Πολύ μ’ αρέσει η ιδέα ενός πασχαλινού αυγού σε ένα άρθρο που παρουσιάζει μια ιστορία με… αυγά. Κρίμα μόνο που πρόκειται για σύμπτωση, παρ’ όλον ότι συνηθίζω κάτι τέτοιους διεστραμμένους συνειρμούς.

        Πού μυαλό, όμως, όταν έχης μπροστά σου την Κατρίνα Κασκαντέρ;

        Μου αρέσει!

  3. Τώρα που σιγά-σιγά παίρνω το κολάι σε picassa θα το μάθω το διάφανο υδατογράφημα.

    (Ωστόσο το πρόβλημα θα είναι πάντα ο χρόνος που διαθέτουμε για το κάτι τις καινούριο θα μου πεις…)

    Περί αυγού, πρέπει να πάρω άδεια από τον «αυγοθέτη» για να πω έστω και μια ένδειξη που να ψάξει κάποιος.

    Το πού να ψάξει βέβαια κάποιος είναι καθαρά θέμα λογικής και γνώσης αδυναμιών του Κρίτωνα…

    Ωχ, νομίζω ότι είπα ήδη πολλά!

    Μου αρέσει!

  4. Αν και δεν θα έπρεπε να ψάχνεις κυριολεκτικά για σχήμα αυγού, κατά τύχη έχεις βρεθεί σε πολύ καλό δρόμο (αρκεί βέβαια με το αυγοειδές σχήμα που αναφέρεις να μαντεύω ακριβώς τα ίδια πράγματα που βλέπουν τα ματάκια σου…)

    Μου αρέσει!

  5. 😆

    Μπανιστιρτζήδες και λυσσάρηδες σου λέει μετά…

    Δεν μπορώ να πω κάτι άλλο φίλτατε, πρέπει να σας αφήσω στο σκοτάδι τσι άγνοιας μέχρι ο αυγοθέτης να λύσει τη σιωπή του ή κάποιος ακόμα να μπανίσει την κρυμμένη αλήθεια.

    Καλή αναζήτηση και είθε ο Dan Brown και ο Θου Βου να είναι μαζί σου!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: