Pierino, Niko, Πεπίνο ή Μπόμπος;

Η σημερινή φιγούρα, θα είναι σίγουρα γνωστή σε πολλούς από εσάς. Ειδικά σε όσους διάβασαν κόμικς της δεκαετίας του`70 στη χώρα μας.

Οι ιστορίες του δημοσιεύτηκαν σε δύο, τουλάχιστον εικονογραφημένα. Η αρχή έγινε το 1970, στο περιοδικό Σινεάκ του κ. Ανεμοδουρά. Ακολούθησε το Πινόκιο του ίδιου εκδότη, 6 χρόνια μετά. Ο λόγος για τον Πεπίνο αρχικά(Σινεάκ), μετέπειτα Μπόμπο(Πινόκιο). Ιταλική και αυτή η δημιουργία, αλλά και σε αυτή την περίπτωση, είχαμε προβλήματα στην εύρεση της, καθώς το …Ελληνικό εκδοτικό θαύμα, με τις αλλαγές στα ονόματα των χαρακτήρων, έγινε κι εδώ! Αν ψάξετε με τα δύο πιο πάνω ονόματα που ανέφερα, θα πρέπει να είσετε τυχεροί για να βρείτε στοιχεία, αφού ουσιαστικά θα αναζητάτε τον …Niko! Ποιος είναι αυτός; Διαβάστε πιο κάτω.

Ο δημιουργός ήταν ο γνωστός Alberico Motta, του οποίου διαβάσαμε πολλούς χαρακτήρες, που σχεδίασε για τις Ιταλικές εκδόσεις των δεκαετιών του`60 και του `70. Μπορείτε να βρείτε επιπλέον στοιχεία για τον δημιουργό, στις παλαιότερες μας αναφορές σε αυτόν, ή πηγαίνοντας στην παρακάτω διεύθυνση.

 http://lambiek.net/artists/m/motta_alberico.htm

Ο Niko, δημοσιεύτηκε στα περιοδικά του εκδοτικού οίκου του κ. Renato Bianconi(Edizioni Bianconi). Είχε μάλιστα και δύο δικά του περιοδικό κάποια στιγμή. Το ένα ήταν το Niko και το δεύτερο ονομάστηκε Pierino, όπως μπορείτε να δείτε και στα χαρακτηριστικά εξώφυλλα που παραθέτω. Να πω εδώ, ότι όλες οι βινιέτες και τα εξώφυλλα, μαζί με πολύ χρήσιμες πληροφορίες, αντλήθηκαν από την πιο κάτω εξαιρετική σελίδα.

http://chico-fumetti.blogspot.com/2010/03/niko-e-pierino-edizioni-bianconi.html

Όπως μαθαίνουμε από την σελίδα αυτή, του Federico Cenci, απόφοιτου της σχολής Ιστορίας των Ιταλικών Κόμικς(σας ήρθε κάπως σαν σοκ; Δε θα έπρεπε! Μόνο στην Ελλάδα τα κόμικς αποτελούν αντικείμενο εγκεφαλικής δυσλειτουργίας, όσων τα συλλέγουν και τα διαβάζουν! Στο εξωτερικό είναι τέχνη, επάγγελμα και αντικείμενο για σπουδές!), της Σιένα, το περιοδικό κυκλοφόρησε στο διάστημα 1970 – 1972, σε μόλις 26 τεύχη. Στην ουσία, ήταν το προσωπικό όχημα του δημιουργού του, αφού φιλοξενούσε αποκλειστικά και μόνο χαρακτήρες που σχεδίασε ο ίδιος! Για ορισμένους εξ αυτών(Nerone, Birillo Bill, κ. α.), θα επανέλθουμε με νέο άρθρο.

Οι εικόνες των Ελληνικών εκδόσεων του χαρακτήρα, είναι από το προσωπικό αρχείο του συντάκτη.

Για το Comics Trades 2012 – 2013

Γιώργος Σ. Κοσκινάς

Όλα τα άρθρα αυτού του τύπου θα τα βρείτε στην κατηγορία Ήρωες & Δημιουργοί.

About Corto

Ασχολούμαι με τα κόμικς και τον γραπτό λόγο. Και στις δύο περιπτώσεις αφήνω το συναίσθημα να με καθοδηγήσει σε παρορμητικά νερά. Οι επιρροές είναι εκεί έξω, η ίδια η ζωή καθώς κυλά σαν σταγόνα διψασμένη. Μισώ την υποκρισία, την όψη της αχαριστίας, χαμένης σε ψιθύρους ιδιοτέλειας και ανάσες φόβου. Αρκούμαι στις μικρές στιγμές, που μπορούν να είναι παντού. Στη θέα ενός δέντρου, στον ήχο του κύματος, σε ένα σκίτσο φτιαγμένο με ψυχή...

Posted on 12 Ιουνίου 2012, in Arts, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Links, Comics Strips, Comics Trades, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Italian Comics, Άρθρα Μελών, Έρευνα, Ήρωες & Δημιουργοί, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Αναμνήσεις, Ανεμοδουράς, Βινιέτες, Δημιουργοί, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Αναμνήσεις, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Χαρακτήρες, Κάποτε στην Ελλάδα!, Πινόκιο, Πολιτισμός, Σπάνια Κόμικς, Σινεάκ, Σκίτσο, Τέχνες, Τέλος Εποχής and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 33 Σχόλια.

  1. Πόδια Μίκυ Μάους, σώμα και καπέλο (κόκκινο, έστω) Ντόναλντ Ντακ, μόνο το κεφάλι διαφέρει!

    Μου αρέσει!

    • Πολύ σωστά, Κρίτωνα! Πολύ έξυπνη η παρατήρηση σου και μου δίνει την ευκαιρία να πω ορισμένα πράγματα, σ`αυτό το σημείο.

      Για να κατανοήσουν οι φίλοι που μας διαβάζουν, τι ακριβώς συνέβαινε εκείνα τα χρόνια στην Ιταλία, πάντα σε σχέση με τα κόμικς, να σας πω ότι οι επιρροές από τους ήρωες του Ντίσνευ, ήταν πολύ ισχυρές! Έτσι, οι πρώτοι σκιτσογράφοι που δημιούργησαν χαρακτήρες όπως ο Niko,ή Πιερίνο, είχαν σαφέστατους προσανατολισμούς, στο να μεταφέρουν αυτές τις επιρροές στο χαρτί, τροποποιώντας ουσιαστικά τους αρχικούς του Ντίσνευ! Κατ` αυτό τον τρόπο, δημιουργήθηκε ο Πέπο(Γκούφη) και ο Κάρλο(Μίκυ), με τα 3 ανίψια τους φυσικά, παλαιότερα είχαν δημιουργηθεί οι φιγούρες των Παπερίνο(Ντόναλντ), Ότο και πολλοί ακόμη(οι περισσότεροι φιλοξενήθηκαν στα Τιραμόλα, Σεραφίνο, Σινεάκ, Πινόκιο), οι φιγούρες των οποίων και τα σενάρια των ιστοριών τους, φέρνουν κατευθείαν στους αρχικούς χαρακτήρες του Ντίσνευ, οι οποίοι τροποποιήθηκαν!

      Στα προσεχή μας άρθρα, θα αναφέρουμε ακόμη περισσότερα στοιχεία και θα έχετε την δυαντότητα να τα διαπιστώσετε όλα αυτά, μέσα από παράθεση χαρακτηριστικών παραδειγμάτων, από συγκρίσεις καρέ.

      Μου αρέσει!

  2. Άρα, να υποθέσω ότι δεν έχω παραισθήσεις, όταν θυμάμαι ότι είχα διαβάσει ένα ελληνικό περιοδικό ονόματι «Παπερίνο», με κάτι παπιά φτυστά ο Ντόναλντ, ο Σκρουτζ και τα ανιψάκια, μόνο που ήταν μαύρα;

    Πάντως, μου κάνει εντύπωση η χρήση τών ονομάτων Παπερίνο και Πίπο για τους κλώνους τού Ντόναλντ και του Γκούφυ, αφού αυτά ακριβώς είναι τα ονόματα τών δύο ηρώων τού Ντίσνεϋ στην Ιταλία! Μήπως στην Ιταλία είχαν άλλα ονόματα;

    Μου αρέσει!

    • Στην Ιταλία, είχαν άλλα ονόματα πράγματι! Όπως ακριβώς το είπες. Τα Παπερίνο, Πίπο, Πέπο, Κάρλο, Πιερίνο και τα υπόλοιπα, ήταν οι προγενέστερες δημιουργίες, των Ιταλών σχεδιαστών, στην προ – Ντίσνευ κυριαρχία, ή αν προτιμάς, μια προσπάθεια δημιουργίας χαρακτήρων, εμπνευσμένων από αυτών του Ντίσνευ. Όλα αυτά γίνονταν, γιατί οι Ιταλοί εκδότες θέλωντας να αποκωμίσουν κι αυτοί οφέλη, από την εξάπλωση του Ντίσνευ και του Topolino, ζητούσαν από τους σχεδιαστές τους να μιμηθούν τις φιγούρες εκείνες, ώστε να μην πληρώσουν πνευματικά δικαιώματα και να μην τρέχουν στα δικαστήρια, ενώ παράλληλα να έχουν και οικονομικά οφέλη!

      Μου αρέσει!

  3. Το επιχειρηματικό δαιμόνιο θα έλεγε κάποιος (τότε).
    Επίσης εμένα μου θυμίζουν και τον Ποπάυ στα νιάτα του.

    Μου αρέσει!

  4. Παρακολουθώ την επίθεση link σαν κοσμογονία! Μια κουβέντα είπα, πήρατε φόρα, αλλά εγώ δεν έχω να προσθέσω τίποτα!

    Μου φαίνεται πάντως ο Αμερικανός Ποπάυ μερικά κλικ πιο πάνω σε ποιότητα.

    Πάντως οι Ιταλοί έχουν λίγο-πολύ ασχοληθεί με τα πάντα έτσι;
    Αναρωτιέμαι συχνά πόσα πραγματικά δικά μας κόμιξ υπάρχουν, (εννοώ να τα έχουν σκεφτεί Έλληνες και να έχουν εκδοθεί ως πρωτότυπα, όχι σαν αντιγραφές ή προσαρμογές).

    Μου αρέσει!

    • Έφτασεεε!

      1. Μικρός Ήρως(ιστορίες κειμένου) – εικονογράφηση Απτόσογλου

      2. Μικρός Καουμπόι / Μικρός Σερίφης(ιστορίες κειμένου) – εικονογράφηση Ανδρεόπουλος

      3. Έλ Τζό(3 τεύχη) – Παχνέλης(μου φαίνεται ότι ήταν Κύπριος, αλλά δεν είμαι σίγουρος)

      4. Τίμο(νομίζω, χωρίς να βάζω και το χέρι μου στη φωτιά, ότι δεν έβγαλε πάνω από 20 τεύχη) – Καστρινάκης(ζωγράφος παρακαλώ!)

      5. Πεπίτο, έβγαλε 10 τεύχη – εικονογράφηση Απτόσογλου. Θα επανέλθω όμως με νεότερα στοιχεία!

      και πολλά ακόμη του οίκου του κ. Ανεμοδουρά(Υπεράνθρωπος, Γκρέκο, Τζόε Ντίκ, κ. α.), όλα σε εικονογράφηση Απτόσογλου

      Μου αρέσει!

      • Έχω βγάλει καμπούρα καμήλας, από τις ανασκαφές! 🙂 Ο σκοπός Βασίλη, είναι να μοιράζεται η γνώση, αλλιώς δεν έχει καμία αξία! Μαζί μας θα την πάρουμε; Αν το καταλάβουν όλοι αυτό, ο κόσμος μας θα γίνει καλύτερος!

        Μου αρέσει!

      • Αυτό το Πεπίτο πρέπει να το είχα πάρει μια-δυο φορές, για τις ιστορίες με τον Καραγκιόζη. (Άρα βάλε και όλες τις εκδόσεις Καραγκιόζη στη λίστα!)

        Μετά τον Καραγκιόζη ακολουθούσε η ιστορία με τον Πεπίτο, που μάλλον δεν με ενθουσίαζε. Το μόνο που θυμάμαι ήταν ότι (αντίπαλοι;) τού Πεπίτο ήταν ο Πε, ο Πι και ο Το!

        Μου αρέσει!

        • Είσαι θηρίο! Τι ανέσυρες τώρα, να`ξερες… Κρίτωνα, κύριοι, το εν λόγω περιοδικό, θεωρείται σαν ένα από τα σπανιότερα Ελληνικά εικονογραφημένα όλων! Έχω το τεύχος 5, όλο κι όλο. Όσο κι αν έψαξα δυστυχώς, δεν μπόρεσα να βρω άλλο, με κόστος κάτω από τα 50-60 ευρώ… Να σου πω ότι ορισμένες ιστορίες του Καραγκιόζη, σε αυτή την ιστορική εικονογράφηση του Βύρωνα Απτόσογλου, μπήκαν και στον Εικονογραφημένο Μικρό Ήρωα του 1968, όπου μεταξύ άλλων, εμφανίστηκε και η φιγούρα του Κάπτεν Μίκυ, για πρώτη φορά στην Ελλάδα!

          Μου αρέσει!

  5. Πώς φαίνεται ρε παιδί μου η έρευνα!

    Μου αρέσει!

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.