Ο «ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ» ΤΟΥ «ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ»

Ένα από τα εικονογραφημένα που εμφανίστηκαν στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη», στην μορφή του μεγάλου σχήματος(δεκαετία 1960), ήταν και ο «Σέρλοκ Χόλμς». Ο διάσημος Βρετανός ντετέκτιβ του Σκωτσέζου συγγραφέα sir Arthur Conan Doyle. Ο ήρωας του Doyle, που ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στον χώρο της εξιχνίασης εγκλημάτων το 1887, στο περιοδικό Beeton’s Christmas Annual, με την ιστορία A Study in Scarlet, γνώρισε πολλές κόμικς – μεταφορές. Αυτή που προτιμήθηκε από τον κ. Στρατίκη για τον «Μικρό Σερίφη», ήταν αυτή της Dell Comics από το 1961 και όχι της Charlton Comics από τον Οκτώβριο του 1955, όπως αρχικά νόμιζα! Αυτή ήταν και η τρίτη μεταφορά σε κόμικς, των περιπετειών του Σέρλοκ Χόλμς(η πρώτη ανήκει στον Louis Zansky, για την περίφημη έκδοση των Κλασσικών Εικονογραφημένων – Classics Illustrated). Διαβάστε παρακάτω πως οδηγήθηκα σε λάθος συμπεράσματα και πως σαν από μηχανής Θεός, εμφανίστηκε ο Κρίτωνας και τα έβαλε όλα στη θέση τους!

Η Charlton τα παράτησε γρήγορα όμως, αφήνοντας πίσω της μόνον δύο τεύχη. Αυτά του Οκτωβρίου και του Μαρτίου του 1955. Να σας θυμίσω, ότι από το ρεπερτόριο της Charlton Comics και την ίδια περίπου χρονολογία, μας ήρθε στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη» και ο «Κόνγκα»(διαβάστε παλαιότερο άρθρο). Ο καλλιτέχνης που εικονογράφησε τα δύο τεύχη της Charlton, ήταν ο Bob Forgione, βοηθός το 1948 του μεγάλου Jerry Robinson. Είχε δουλέψει και στο “Hot Rod” της εταιρείας, με ιστορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού, που διαβάσαμε και στην χώρα μας στο περιοδικό «Κούρσες». Θα συναντήσουμε αρκετές ακόμη φορές τον κ. Forgione και τις δημιουργίες της Charlton, στα προσεχή μας άρθρα.

Έπειτα από την καταλυτική προσθήκη πληροφοριών και σημαντικότατων στοιχείων, από τον συντάκτη μας Kritonk(Κρίτωνα), μπορούμε πλέον να δώσουμε την προέλευση του αρχικού κόμικς, απ` όπου προήλθε η δημοσίευση του στην χώρα μας(στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη» μεγάλου σχήματος), η οποία διαφέρει από την εκδοχή που έδωσα προσωπικά. Ομολογώ ότι ο Κρίτωνας το προσέγγισε στο 100% και οι αποσπασματικές εικόνες που παραθέτω, τεκμηριώνουν αυτό ακριβώς! Εύγε σύντροφε κόμικς – ντετέκτιβ! Η νέα σου ταυτότητα θα σου αποσταλεί, με μυστικό πάντα τρόπο! Το νου σου στον περιβάλλοντα χώρο της αυλής, τις προσεχείς ημέρες… Συμπλήρωσε τα πεδία και άφησε το εκεί ακριβώς που θα το βρεις, για να σε ενεργοποιήσουμε!

Πάμε και στα στοιχεία. Πρόκειται λοιπόν για την ιστορία “The Deadly Inheritance”, από μια σειρά σεναρίων με πρωταγωνιστή τον διάσημο Βρετανό ντετέκτιβ Sherlock Holmes, που περιέχονταν στο τεύχος 1169 της Αμερικάνικης εκδοτικής Dell, από την σειρά της με γενικό τίτλο Dell Four Color Comics(1939 – 1969), και με ημερομηνία κυκλοφορίας τον Μάρτιο του 1961. Ο σχεδιαστής είναι αυτός που σας ανέφερα, αλλά έκανα λάθος στο τεύχος και την εκδοτική! Αυτό όμως είναι το θετικό, με την συνύπαρξη ανθρώπων που ερευνούν τα κόμικς, σε μια ζωντανή σελίδα, με καθημερινή αρθρογραφία και σχολιασμό! Μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο και έτσι οι γνώσεις απλώνονται και βοηθούν όλους μας, να κατανοήσουμε την προέλευση όσων έλαβαν χώρα στα κόμικς μας! Η θέληση είναι δεδομένη, οπότε τα αποτελέσματα βγαίνουν με μεράκι και κέφι. Δεν είναι απλά μια διόρθωση, αλλά η συμμετοχή στην έρευνα και την συνολική μας προσπάθεια! Φυσικά και δεν τα ξέρουμε όλα, όμως προσπαθούμε να μάθουμε όσο πιο πολλά μπορούμε, να τα μοιραστούμε μαζί σας και σίγουρα δεν είμαστε αλάνθαστοι! Θα χαρώ πολύ, αν υπάρξουν ακόμη περισσότερες τέτοιες παρεμβάσεις και φωτίσουν με ακόμη καλύτερο και πιο τεκμηριωμένο τρόπο, την προσπάθεια που κάνουμε στο Comics Trades, απ` όπου αυτή κι αν προέρχεται! Το έχω πει πολλές φορές, θα το πω για κόμη μια. Τα κόμικς μας ενώνουν και δεν είναι το προσωπικό όχημα κανενός! Ούτε υπάρχουν παντογνώστες, συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντα! Αν τα ήξερα όλα… καλά θα ήταν! Δύο βιβλία το εξάμηνο θα έγραφα!  Άφησα και μερικά από τα καρέ της εκδοχής της Charlton Comics, ώστε να δείτε και την διαφορά στο σκίτσο. Η σειρά αυτή της Dell Comics με τίτλο “Four Color”(που σημειωτέων είναι υπέροχη!), θα μας απασχολήσει προσεχώς, αφού σας έχουμε ετοιμάσει μια μεγάλη σειρά παρουσιάσεων… Κι εκεί θα χρειαστούμε ξανά τις γνώσεις του Κρίτωνα! Να είστε λοιπόν συντονισμένοι, στην κόμικς συχνότητα μας!

Να προσθέσουμε ότι και σε αυτή την περίπτωση εικονογραφημένου, τα μπαλονάκια αφαιρέθηκαν και τα κείμενα ήταν μέσα στην εικόνα, όπως και σε πολλά ακόμη κόμικς που δημοσιεύονταν σε συνέχειες, στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη», μέχρι το `67 τουλάχιστον.

Περισσότερα άρθρα έρευνας, μπορείτε να βρείτε στην υπό – κατηγορία «ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ 2».

http://wp.me/PKxow-5Vp

About Corto

Ασχολούμαι με το σκίτσο και τα κόμικς. Και στις δύο περιπτώσεις ακολουθώ το συναίσθημα. Θα προτιμούσα να μείνουν όλα αυτά στη σφαίρα του ερασιτεχνισμού, αλλά ...καμιά φορά η ζωή έχει άλλη γνώμη. Μισώ την υποκρισία και την αχαριστία και αρκούμαι στις μικρές στιγμές, που μπορούν να είναι παντού. Στη θέα ενός δέντρου, στον ήχο του κύματος...

Posted on 6 Φεβρουαρίου 2012, in American Comics, Arthur Conan Doyle, Arts, Charlton Comics, Comics, Comics Archive, Comics Characters, Comics Covers, Comics Creators, Comics History, Comics Legends, Comics Stories, Comics Trades, Comics Treasures!, Comics Tributes, CT Exclusive, Culture, Greek Comics, Greek Magazines, Άρθρα Μελών, Άρθουρ Κόναν Ντόυλ, Άνθρωπος, Έρευνα, Απόψεις, Αποσπάσματα, Αποκλειστικότητες, Αρχείο, Αφιερώματα, Αμερικάνικα Κόμικς, Βινιέτες, Γουέστερν Κόμικς, Δημιουργοί, Εργασίες Κοινότητας, Εργασίες Μελών, Εσωτερικές Σελίδες, Εκδόσεις Στρατίκη, Ελληνικά Κόμικς, Εξώφυλλα Κόμικς, Η Ιστορία των Κόμικς, Κόμικς, Κόμικς Έρευνα, Κόμικς Αναμνήσεις, Κόμικς Θρύλοι, Κόμικς Θησαυροί!, Κόμικς Ιστορίες, Κόμικς Καταγραφή, Κόμικς Χαρακτήρες, Κάποτε στην Ελλάδα!, Λογοτεχνία, Λογοτεχνία & Κόμικς, Μικρός Σερίφης, Νέες Προσθήκες Κατηγοριών, Οπισθόφυλλα, Παραλειπόμενα, Παραλογοτεχνικά Κόμικς, Πολιτισμός, Σπάνια Κόμικς, Στρατίκης, Συγγραφείς, Σέρλοκ Χόλμς, Σκίτσο, Τέχνες, Τέλος Εποχής, Memories, Rare Comics, Sherlock Holmes, Western Comics and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. 14 Σχόλια.

  1. Αιρετική εκδοχή τού Σέρλοκ Χολμς! Άκου αυτοκινητα και μοντέρνα ρούχα! Ο ίδιος ο Σέρλοκ Χολμς αποσύρθηκε κάποια στιγμή από τη δράση, διότι η εποχή του, που ήταν η εποχή των σιδηροδρόμων, είχε παρέλθει.

    Όσο για το χαρακτηριστικό καπελάκι και τη στριφτή πίπα, αυτά είναι επινόηση τού ηθοποιού William Gillette. Ο Χολμς φόραγε ημίψηλο, όπως όλος ο καλός ο κόσμος στη βικτωριανή κοινωνία (το χαρακτηριστικό καπελάκι και το χαρακτηριστικό πανωφόρι είναι για τα ταξίδια) και κάπνιζε ίσια πίπα. Αρειμανίως μεν, αλλά μόνον όταν ήθελε να σκεφτεί—ένα δύσκολο πρόβλημα το αποκαλούσε «a five pipe problem». Την άλλη μέρα, όταν ερχόταν ο Γουάτσον να δει που κατέληξε ο Χολμς, έβρισκε το δωμάτιο στην κατάσταση του δωματίου τού θύματος, στο πρώτο scan, όπου ο καπνός τού Χολμς μοιάζει να έχει ξεφύγει από το αριστερό πάνελ και να έχει γεμίσει το δεξιό, δηλητηριάζοντας το κακόμοιρο το θύμα!

    Μου αρέσει!

    • Δεν τα πήγε καθόλου καλά και σε πωλήσεις το κόμικς, οπότε γρήγορα – γρήγορα απεσύρθη, αφήνοντας πίσω του μόλις 2 τεύχη! Το καταπληκτικό όμως, είναι ότι οι εκδόσεις του κ. Στρατίκη το πήραν και το έφεραν εδώ! Ήταν αρχές της δεκαετίας του 1960, όταν εμφανίστηκε στα οπισθόφυλλα του Μικρού Σερίφη. Αν προσέξεις, θα δεις ότι τα μπαλονάκια εξαφανίστηκαν στην εδω δημοσίευση του και μπήκαν μέσα στα καρέ, κάπως άκομψα. Ήταν ένα μέρος των τεχνικών που ακολουθούνταν τότε, στις κόμικς – εκδόσεις μας. Για όλα όσα αναφέρεις και έχουν να κάνουν με την φιγούρα του Χόλμς, δηλώνω για ακόμη μια φορά ότι δεν γνώριζα και φυσικά θεωρώ σηματικότατα σαν πληροφορίες! Κρίτωνα, σκέφτομαι μήπως τα σχόλια μας θα ήταν καλό να γίνουν άρθρα, αφού όσα παραθέτεις έτσι θα διαβάζονταν από όλους, ενώ τώρα κάπως χάνονται!

      Μου αρέσει!

      • Για να είμαι ειλικρινής, τα δύο κόμικς δεν μου δείχνουν και πολύ ίδια. Σ’ αυτό του μικρού σερίφη λείπουν οι σύγχρονες (ή οποίεσδήποτε, σχεδόν) λεπτομέρειες στο υπόβαθρο, ενώ η άμαξα στο πρώτο καρέ παραπέμπει σε παλαιότερες εποχές. Επίσης ο Σέρλοκ Χολμς είναι ασκεπής και ίσως καπνίζει την πίπα του λιγότερο αρειμανίως, ενώ δεν έχει την ίδια εξέχουσα θέση στα καρέ, όπως έχει στο κόμικ. Τα καρέ δεν δείχνουν ξαναζωγραφισμένα (το σχέδιο δείχνει καλύτερο από αυτό στο έγχρωμο κόμικ), κάτι που, με τις τότε δυνατότητες, φαντάζομαι ότι θα έπρεπε να είχε γίνει για να αφαιρεθούν τα μπαλονάκια ή το υπόβαθρο, ενώ η έντονη χρήση σκιών και γραμμοσκιάσεων δείχνει ότι πρόκειται για κάτι που προοριζόταν να εκδοθεί μαυρόασπρο. Τέλος, οι εικόνες δείχνουν αρκετά στατικές, χωρίς πολλή συνέχεια η μία με την άλλη, κάτι που υποδηλώνει ότι είναι φτιαγμένες για να συνοδεύσουν μεγαλύτερο κείμενο, που θα κάλυπτε τη δράση και τα κενά, όπως αυτό στο μικρό σερίφη ή ακόμα και για να εικονογραφήσουν κάποιο διήγημα.

        Μου αρέσει!

        • Θα λύσω το γρίφο!

          Κοίτα λοιπόν τι έγινε, τόσο στην περίπτωση του Χόλμς, όσο και σε αυτές των Κόνγκα(διάβασε σχετικό άρθρο στην κατηγορία «ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ 2»), αλλά και στο Λοχίας Γκάρυ(το Γαλλικό Garry Pacific, στο οποίο έχουμε αφιερώσερι σχετικό άρθρο παλαιότερα, επίσης). Κοινό στοιχείο και των 3 εικονογραφημένων, ήταν ότι δημοσιεύτηκαν στα οπισθόφυλλα του Μικρού Σερίφη. Υπάρχει τώρα, ακόμη κάτι που χρίζει άμεσης σύνδεσης με αυτά, ώστε να σε βοηθήσει να βγάλεις ασφαλή συμπεράσματα. Παλιότερα, είχαμε δώσει για ελέυθερη λήψη, το «Πόλεμος & Ειρήνη»(ακόμη υπάρχει το link του mediafire, στην κατηγορία «ΜΟΝΤΑΡΙΣΜΕΝΕΣ ΣΑΡΩΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΩΝ»), που είχε δημοσιευτεί στο Υπερτεύχος Ντιάνα. Αν προσέξεις το τελευταίο αυτό και τα άλλα 3 που προανέφερα, θα βρεις ένα σημαντικότατο κοινό στοιχείο! Κανένα από τα 4 τους, δεν δημοσιεύτηκε στην αρχική του, Αμερικάνικη εκδοχή!!! Τι σημαίνει αυτό; Απλά, τροποποιήθηκε έτσι, ώστε να μην δείχνει να έχει προέρθει από έγχρωμο σκίτσο του εξωτερικού! Γι` αυτό και αφαιρέθηκαν τα μπαλονάκια, ενώ το χρώμα αντικαταστάθηκε από το πορτοκαλί αυτό, που δίνει μια στατικότητα στα καρέ!!! Θα σου στείλω στο email τις βινιέτες εξ Αμερικής, για να διαπιστώσεις τι ακριβώς εννοώ. Πολύ καλή δουλειά πάντως, που δεν χρειάζονταν τέτοιο κόπο όμως, αφού και αυτούσιο να δημοσιεύονταν το αρχικό σκίτσο, δεν θα συνέτρεχε κανένα πρόβλημα πιστεύω, εκτός και αν τα πνευματικά δικαιώματα, δεν είχαν εξασφαλιστεί…

          Μου αρέσει!

        • Κι ακόμη ορισμένα στοιχεία, που προκύπτουν από την εκ βαθέων έρευνα που διεξάγω, μέσα στα σκονισμένα κόμικς χρονικά, εδώ και χρόνια, τα οποία θα σας βοηθήσουν να καταλάβετε πως ενεργούσαν στις εκδόσεις κόμικς μας.

          Έπαιρναν τα καρέ τα αρχικά, επέλεγαν ας πούμε 6 καρέ από 4 σελίδες(!!!), μεγένθυναν τα καρέ αυτά απομωνόνοντας στην ουσία ένα τμήμα της εικόνας(!!!), κι έπειτα τα σερβίριζαν στους αναγνώστες, που φυσικά δεν μπορούσαν από όλη αυτή την περίληψη της περίληψης, να βγάλουν άκρη!!! Άσε που η μετάφραση ήταν τόσο …ελεύθερη, που νόμιζες ότι από το ένα καρέ στο άλλο, είχες χάσεις 2-3 σελίδες!!!

          Μου αρέσει!

          • Τα είπαμε και κατ’ ιδίαν για τις διαφωνίες μου, τελικά έχουμε δίκιο και οι δύο. Η ιστορία είναι μεν ξαναζωγραφισμένη, με τον τρόπο που περιγράφεις, αλλά δεν είναι από τα κόμικς τής Charlton. Η «χαμένη διαθήκη» είναι η ιστορία «The Deadly Inheritance» από το Sherlock Holmes 1169 τής Dell, με ημερομηνία Μάρτιος-Μάιος 1961. Τα περί περιλήψεως δεν ξέρω αν ισχύουν για τη συγκεκριμένη ιστορία, μια και δεν φαίνεται να λείπουν καρέ από τις τρεις σελίδες, που παρουσίασες.

            Ο μεγάλος αριθμός τού τεύχους τής Dell μάλλον υποδήλώνει ότι το κόμικ ήταν εντεταγμένο στη σειρά «four color» τής Dell, στην οποία δημοσιεύθηκαν πάμπολλοι τίτλοι. Ακόμα και τα κόμικς τού Ντίσνεϋ από εκεί ξεκίνησαν. (Είχα δεν είχα, κατάφερα να το γυρίσω, από το Μικρό Σερίφη και το Σέρλοκ Χόλμς, στον Ντίσνεϋ. Είμαι Μικυμαουσόπληκτος, τι να κάνουμε;)

            Μου αρέσει!

            • Καλημέρα φίλτατε κόμικς – ντετέκτιβ!

              Πρέπει να ομολογήσω ότι η εκδοχή που ανέσυρες, έπειτα από τις δικές σου έρευνες, είναι πολύ πιο πειστική από την δική μου! Κατ` αρχάς τα θερμά μου συγχαρητήρια, καθώς φώτισες έναν ακόμη γρίφο των λαικών αναγνωσμάτων και των εικονογραφημένων μας, ενώ συνέβαλες ουσιαστικά μάλιστα, στην όλη μας προσπάθεια αποκωδικοποίησης όλων αυτών των ιστοριών!

              Όλα τα στοιχεία που παρέθεσες, σε σύντομο χρονικό διάστημα θα προστεθούν στο κείμενο, τόσο στο άρθρο – όσο και στην υπό – κατηγορία μας.

              Κρίτωνα, εύγε!

              Μου αρέσει!

            • Και για να ξέρετε και τα κοστολόγια, ώστε να μην λέμε καμιά φορά ότι στην Ελλάδα τα μεταχειρισμένα τεύχη κόμικς είναι υπερτιμολογημένα(που εντάξει, κάποιες φορές ξεφεύγουμε λιγάκι στις τιμές, σε σχέση με τις καταστάσεις των τευχών), σας παραθέτω και το link του ebay, στο οποίο όπως μπορείτε να δείτε κλικάρωντας τον πιο κάτω σύνδεσμο, το τεύχος που περιλαμβάνει την ιστορία που διαβάσαμε στον «Μικρό Σερίφη», κοστίζει ούτε λίγο – ούτε πολύ, 110 δολλάρια, με έναρξη παρακαλώ της δημοπρασίας!!!

              http://compare.ebay.com/like/380006308920?var=vl&sort=BestMatch

              Ακόμη, να πούμε ότι στην Ελλάδα για ακόμη μια φορά γίνονται θαύματα, όχι μόνο με τις παραποιήσεις και τα λάθη τα εκδοτικά, επάνω στα αρχικά σχέδια, αλλά συγχρόνως γίνονται και έξοχες επιλογές, σε πολύ δύσκολες οικονομικά συνθήκες! Ίσως, να είναι όλα αυτά ένα φωτεινό σημείο και παράδειγμα προς μίμηση, που θα έπρεπε να ακολουθήσουμε στις σημερινές, δύσκολες εξίσου στιγμές μας…

              Σκεφτείτε ότι το 1961 κυκλοφόρησε η Dell το κόμικς αυτό και ότι ο κ. Στρατίκης το έφερε 2 χρόνια μετά στην χώρα μας!!! Αυτό είναι διορατικότητα και ταχύτητα σκέψης! Τα εύσημα λοιπόν, που ίσως δεν τα δώσαμε στο μέγεθος τους και ήταν μεγάλο μας σφάλμα, πάνε στον εξαιρετικό αυτό άνθρωπο των κόμικς, εκδότη και συγγραφέα, που όπως κι άλλοι συνάδελφοι του, σε χαλεπούς καιρούς, μας έφεραν αριστουργήματα!

              Αυτά, να τα βλέπουν κάποιοι άλλοι, που με τεχνολογία 5000 φορές μεγαλύτερη, budget, internet, τυπογραφία σούπερ, τεχνογνωσία, σύμβουλους αγοράς κλπ κλπ, επιλέγουν …ας μην τα χαρακτηρίσω καλύτερα, κόμικς στις μέρες μας, ή μας έχουν τρελάνει κυριολεκτικά στα αναμασημένα και χιλιδιαβασμένα, ίδια και ίδια…

              Για τέλος, ένα ακόμη μεγάλο ευχαριστώ στον Κρίτωνα, για την σημαντικότατη του βοήθεια στο άρθρο, αλλά και για την γενικότερη συμβολή του στη δουλειά που κάνουμε εδώ!

              Μου αρέσει!

            • Βέβαια, στην ίδια σελίδα βλέπουμε ότι κάποιος άλλος έχει τιμή εκκινήσεως 16,95 για το ίδιο τεύχος, που είναι λιγότερο τσιμπημένη τιμή.

              Μου αρέσει!

            • Σαφώς! Δεν το ανέφερα, αλλά σας άφησα να το δείτε και να κάνετε τις συγκρίσεις σας! Τι θα έλεγε άραγε ο Τσάκ Νόρις σ` αυτή την περίπτωση; «Φέρε το δεύτερο εδώ!» 🙂

              Μου αρέσει!

            • …και κάνε κάμψεις!

              Μου αρέσει!

  2. Πολύ ενδιαφέροντα τα σχόλια. Είναι σαν γαρνίρισμα πάνω στο γλυκό.
    Μήπως πράγματι τέτοια »τεχνικά σχόλια» έπρεπε να μπουν πιο κεντρικά.
    Είναι κρίμα αυτές οι λεπτομέρειες να χάνονται αν τυχόν δεν προσέξει το μάτι
    την παραπομπή στο κεντρικό άρθρο.

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: