Advertisements

ΠΡΩΤΕΣ ΕΜΦΑΝΙΣΕΙΣ ΗΡΩΩΝ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ(ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ)

Η πρώτη εμφάνιση του Τζώνυ και της Τσεπίνα – Στον Εικονογραφημένο Μικρό Ήρωα του`68 23/5/2012

Συντάκτης corto

Μέσα από μια επίπονη διαδικασία, αυτή της σάρωσης παλιών τευχών κόμικς, βρίσκονται πολλές φορές γρίφοι, οι οποίοι όμως αποτελούν μια πρώτης τάξης ευκαιρία για έρευνα.

Πριν μερικές μέρες, ψηφιοποιούσα ορισμένα τεύχη της έκδοσης του Μικρού Ήρωα, στην εκδοχή την εικονογραφημένη του 1968. Κάπως έτσι, μου προέκυψε μια εκ νέου γνωριμία με τον κ. Antonio Terenghi και ένα μέρος της δουλειάς του.

Ο Ιταλός σχεδιαστής, χαρακτήρες του οποίου φιλοξενήθηκαν κυρίως στα Σεραφίνο και Τιραμόλα του κ. Καμπανά(στην χώρα μας), έγινε γνωστός στο Ελληνικό κοινό από τέσσερεις δουλειές του. Τον Καριμπού, το ινδιανάκι με το πολύ σκληρό κεφάλι, τον Πόλντο και το γιό του Πολντίνο,  τον δαιμόνιο δημοσιογράφο Τέντυ και τον Τζώνυ με το ομιλών τζιπάκι του, την Τσεπίνα. Αυτοί οι δύο τελευταίοι χαρακτήρες, είναι και το σημερινό εύρημα.

Η πρώτη τους λοιπόν εμφάνιση στην χώρα μας, είναι αυτή στον Μικρό Ήρωα εκείνης της περιόδου(1968), των πολλών πειραμάτων του κ. Στέλιου Ανεμοδουρά. Μια έκδοση που οδήγησε σε μια πολύ επιτυχημένη γενιά εικονογραφημένων, τα οποία ακολούθησαν στα τέλη του 1969 και για τα οποία έχουν γραφτεί και ειπωθεί πολλά.

Ο γεννημένος στις 30 Οκτωβρίου του 1921 Antonio Terenghi, είχε σχεδιάσει τους δύο αυτούς χαρακτήρες το 1952, όταν βρίσκονταν κάτω από την εκδοτική σκέπη της εταιρείας Alpe. Στην γειτονική χώρα, όλοι οι χαρακτήρες που δημιούργησε ο Terenghi, συγκαταλέγονται ανάμεσα στους δημοφιλέστερους όλων των εποχών. Η απλή, παιδική καθαρά γραμμή του, καθαρή και με πολλές καμπύλες, έδωσε μια φρέσκια πρόταση στους αναγνώστες.

Στο τεύχος 13 του Μικρού Ήρωα, εν έτη 1968, έρχεται ο Τζώνυ με την Τσεπίνα, σε μια ιστορία με τίτλο «Το αυτοκίνητο φάντασμα». Επειδή έχω ένα κενό μεταξύ των τευχών 10 – 12, δεν θα πω με σιγουριά ότι ήταν και η τελευταία φορά, που τον είδαμε στις σελίδες αυτού του περιοδικού. Προφανώς να έγινε έτσι, αλλά ας κρατάμε μια επιφύλαξη. Αν συνέβη αυτό πάντως, ο Τζώνυ και η Τσεπίνα δεν μας έλειψαν για πολύ, αφού ο κ. Καμπανάς τους φιλοξένησε κατά κόρον, στα Σεραφίνο(ένα μόλις χρόνο μετά), αλλά και Τιραμόλα.

Το δεύτερο εύρημα, έρχεται από το τεύχος 21 του Μικρού Ήρωα. Είμαστε στην πρωταπριλιά του 1969, όταν ένας σχετικά γνώριμος των Ελλήνων αναγνωστών, έρχεται κι αυτός αλλά με διαφορετικό τρόπο απ` ότι περιγράψαμε πιο πάνω, για τον Τζώνυ και την Τσεπίνα. Δεν ήταν με μια ολόκληρη, δική του ιστορία, αλλά σαν «σφήνα», σε μια γελοιογραφία του μπήκε στην σελίδα 58, του περιοδικού του κ. Ανεμοδουρά.

Τότε, συνηθίζονταν από τον Έλληνα εκδότη, να συμπληρώνει την ύλη του Μικρού Ήρωα με ιστορίες κειμένου, τις περισσότερες από τις οποίες είχε γράψει ο ίδιος, αλλά και με πολλές γελοιογραφίες, μεταξύ άλλων. Στην έβδομη συνέχεια του «Μικρού Ξιφομάχου» λοιπόν, εντοπίζουμε μια από αυτές τις γελοιογραφίες, με ήρωα τον …Ντένις τον τρομερό, του Hank Ketchum, που είχαμε την ευκαιρία να διαβάσουμε τις εικονογραφημένες του αταξίες, μέσα από το ομώνυμο περιοδικό των αδελφών Ζαπατίνα, ένα χρόνο πριν!

Οι σαρώσεις συνεχίζονται και τα αποτελέσματα των ερευνών που θα προκύψουν, θα έχετε την ευκαιρία να τα διαβάζετε, σε άρθρα σαν κι αυτό.

———————————————————————————————————————————————————————

“KIT – KAT” – Η ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ “SUPERBOY” 15/2/2012

Συντάκτης corto

Ακόμη κάτι από το εκδοτικό, κόμικς – παρελθόν μας! Έρχεται από την δεύτερη περίοδο έκδοσης του περιοδικού «Κιτ Κατ» το 1973, σε μικρό σχήμα. Εκδότης ο κ. Κυριάκος Παπαδόπουλος, που οι «παλιοί» θα θυμάστε από την έκδοση του «Σολντίνο», το 1970. Το περιοδικό ήταν σε αυτήν του την περίοδο έκδοσης, ένας συνδυασμός «Μικρού Επιστήμονα» – «Μικρού Εξερευνητή» και με ολίγον κόμικς!

Κατασκευές και έξυπνες πονηριές για τους μικρούς, γνώση εγκυκλοπαιδική, πληροφορίες τεχνικές και κάπου εκεί μέσα, σε 8 σελίδες συνεχόμενες, δημοσιεύονταν οι ιστορίες του “Superboy” σε συνέχειες! Για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά, δεν αναφερόμαστε στο ομώνυμο Αμερικάνικο κόμικς, που ξεκίνησε το 1940 από μια ιδέα του Joe Shuster(με κορυφαίους του σχεδιαστές τους John Sikela και Wayne Boring), αλλά στην Ευρωπαϊκή του εκδοχή.

Ήταν μια δουλειά τριών ανθρώπων της ένατης τέχνης. Των Marcel Navaro(ιδρυτής της περίφημης Γαλλικής εκδοτικής LUG), Pierre Mouchotte(ο εκδότης του κόμικς “Fantax”) και Robert Bagage(γνωστού σχεδιαστή με μεγάλες επιτυχίες στο ενεργητικό του). Αυτοί οι 3 λοιπόν, φτιάχνουν τον Γαλλικής εκδοχής ήρωα της DC, σαφώς διαφοροποιημένο σχεδιαστικά, σε σχέση με τον Αμερικανό συνάδελφο του, το 1949. Ο Γάλλος υπερήρωας συνέχισε να δημοσιεύεται ανελλιπώς μέχρι το 1986. Στην Ελλάδα τώρα, ήρθε στον «Μπλέκ» της νέας περιόδου, με ένα ενδιάμεσο πέρασμα από το «Ρόκυ» των κ. κ.  Μαστραντώνη – Παπαχρυσάνθου. Στον «Μπλέκ» κράτησε περισσότερο, σαν δημοσίευση ιστοριών.

———————————————————————————————————————————————————————-

GOTLB – Η ΠΡΩΤΗ ΤΟΥ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΑ 7/1/2012

Συντάκτης corto

Τον είχαμε συναντήσει μέχρι τώρα, στον Δίκαιο το 1976(«Ο Υπναράς» – 1976), αλλά και στο «Βαβέλ», με διάφορες δημιουργίες του. Στην υπό – κατηγορία «ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ», έχουμε παρουσιάσει και το άλμπουμ του «Διαβολομαζέματα». Σήμερα, θα πάμε πολύ πιο πίσω στον χρόνο, για να εντοπίσουμε την πρώτη του εμφάνιση στα Ελληνικά κόμικς. Ο λόγος για τον Gotlib, ή κατά κόσμο Marcel Gotlieb. Ο γεννημένος το 1934 Γάλλος καλλιτέχνης, με το άκρως χαρακτηριστικό σκίτσο και το φοβερό χιούμορ, μας ήρθε το 1969 στην έκδοση του «Αστερίξ» από τον κ. Σπανό.

Το δισέλιδο «Φύρδην – Μίγδην», με τις αυτοτελείς ιστορίες του, εκπροσωπείται με τις αποσπασματικές εικόνες του κειμένου, του τεύχους 73. Θα σας έλεγα ακριβώς την ημερομηνία που εμφανίστηκε στον «Αστερίξ», αλλά υπάρχουν ορισμένα κενά ακόμη στην συλλογή μου… Οπότε, αναμένουμε να κλείσουν, ή να διαθέτει κάποιος εξ υμών καλύτερη χρονική προσέγγιση. Σ` αυτή την περίπτωση, θα ήταν ευπρόσδεκτη οποιαδήποτε επιπλέον πληροφορία.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον δημιουργό, απλά ακολουθείτε το παρακάτω link.

http://lambiek.net/artists/g/gotlib.htm

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Η ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΤΟΥ ΦΡΑΝΚ ΜΠΕΛΕΒΑΝ – ΣΤΙΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΡΙΝΓΚΟ 7/12/2011

Συντάκτης corto

Ο γνωστός σε όλους πρώην χαρτοπαίκτης και νυν ρέηντζερ, Φράνκ Μπέλεβαν, αχώριστος σύντροφος στις περισσότερες περιπέτειες του Ρίνγκο, χρειάστηκε να περάσουν 45 επεισόδια μέχρι να κάνει την εμφάνιση του. Ήταν 6 Ιανουαρίου του 1971, όταν στο τεύχος 81 του εβδομαδιαίου Μπλέκ, έρχεται από το πουθενά κυριολεκτικά, σε μια ανύποπτη στιγμή, με ένα πιστόλι στο χέρι και το πρόσωπο σκεπασμένο από ένα μαντήλι, για να απειλήσει τον μικρό ρέηντζερ! Βέβαια, έστω κι έτσι είναι κωμικός και γκαφατζής, κάτι που το αντιλαμβάνεται αμέσως ο αναγνώστης, όπως επίσης και τα αστεία μουστάκια του, που έγιναν σήμα – κατατεθέν αυτού του χαρακτήρα!

Σ` αυτές τις δύο σελίδες, που εμφανίζεται για πρώτη φορά, συστήνεται με έναν περίεργο τρόπο, ξεστομίζει τη βλαστήμια «μα καταραμένα ζάρια» και λίγο έπειτα την κλασσική «μα τα σημαδεμένα τραπουλόχαρτα»! Αφηγείται εν συντομία την ιστορία του και σώζει την ζωή του αλόγου του Ρίνγκο, με τα βότανα που βάζει στο πληγωμένο του πόδι. Ένα τεύχος μετά, θα ντυθεί με την στολή των ρέηντζερ της Νεβάδα και έκτοτε θα γίνει ο καλύτερος φίλος του ήρωα μας.

———————————————————————————————————————————————————————

Ο “BONGO” ΤΟΥ LUCIANO BOTTARO – ΣΤΟΝ «ΤΑΡΖΑΝ» ΤΗΣ ΠΗΔΑΛΙΟ ΠΡΕΣ 10/10/2011

Συντάκτης corto

Ο κεφάτος γορίλας του Ιταλού σχεδιαστή Luciano Bottaro, έγινε γνωστός στην χώρα μας μέσα από το «Σολντίνο» και στην συνέχεια από τα «Πινόκιο» και «Τιραμόλα». Η πρώτη εμφάνιση όμως δεν ήταν σε κανένα από αυτά τα τρία εικονογραφημένα! Με μικρή διαφορά είναι αλήθεια(λίγων εβδομάδων), είχε προλάβει να δημοσιεύσει μια ιστορία του ο κ. Δραγούνης, στο μικρού σχήματος «Ταρζάν», που κυκλοφορούσε το 1970. Ήταν 9 Ιανουαρίου του 1970, όταν στο τέταρτο μόλις τεύχος της Γαλλικής εκδοχής του άρχοντα της ζούγκλας, εν μέσω πειραματισμών του Έλληνα εκδότη, όσων αφορά στα εικονογραφημένα με τα οποία θα πλαισίωνε τον κεντρικό χαρακτήρα του περιοδικού, εμφανίστηκε ο «Μπόνγκο» αλλά και η «Γιαγιάκα» του «Σολντίνο»(!!!), στην ιστορία με τίτλο «Ένα κόκκαλο»!

Έχουμε πει και στο παρελθόν και μάλιστα αρκετές φορές, ότι μόνο απλή δεν ήταν η περίπτωση της διαχείρησης των πνευματικών δικαιωμάτων, στις Ελληνικές εκδόσεις κόμικς, με 1, 2 ή και 3 περιοδικά διαφορετικών οίκων, να δημοσιεύουν σχεδόν ταυτόχρονα(ή με 2-3 εβδομάδες απόκλιση), τον ίδιο χαρακτήρα! Ήταν μια περίεργη γενικά περίοδος, με πολλά τέτοια ευτράπελα, για τα οποία θα πρέπει κάποια στιγμή να γραφτεί ένα συγκεντρωτικό άρθρο, όταν έχουμε ακόμη περισσότερα στοιχεία στα χέρια μας, με την μορφή τευχών βέβαια. Σας παραθέτω σήμερα χαρακτηριστικές βινιέτες από το εσωτερικό πάνελ της πιο πάνω παρουσίας του «Μπόνγκο» στον «Ταρζάν».

—————————————————————————————————————————————————————–

Η ΠΡΩΤΗ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΤΟΥ «ΚΑΡΑΜΠΙΝΑ ΣΛΙΜ» ΜΕ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΙΝΟ 25/6/2011

Συντάκτης gkosk

Μπορεί να έγινε γνωστός το 1976, όταν συμπεριέλαβε τις ιστορίες του γουέστερν αυτού χαρακτήρα ο κ. Ανεμοδουράς, στον «Μικρό Ήρωα» εκείνης της χρονιάς, όμως ο «Καραμπίνα Σλίμ»(διαβάστε παλαιότερο σχετικό άρθρο για τον δημιουργό του), είχε έρθει στη χώρα μας με πολύ περίεργο τρόπο, ενάμιση χρόνο πριν! Τι ακριβώς είχε συμβεί; Για να δούμε τι και πως, πρέπει να πάμε στα τελευταία τεύχη της έκδοσης σε μικρό σχήμα(τσέπης), του «Ταρζάν» του κ. Δραγούνη. Ο καουμπόι «Καραμπίνα Σλίμ» είχε αντικαταστήσει έναν συνάδελφο του στις σελίδες του περιοδικού, τον λοχία Πόλκ(έναν από τους μεγαλύτερους και άλυτους μέχρι σήμερα γρίφους των Ελληνικών κόμικς!), αλλά προσέξτε! Το όνομα δεν είχε αλλάξει! Δηλαδή, κάτω από το λογότυπο «Άγρια Δύση – Λοχίας Πόλκ», διαβάσαμε από το τεύχος 248 μέχρι το 252(τελευταίο για την έκδοση αυτού του εικονογραφημένου), στην ουσία μια ιστορία του «Καραμπίνα Σλίμ»! Αλλά τα παράδοξα δεν σταματούν εδώ! Η δημιουργία του Onofrio Bramante(διαβάστε το έργο του δημιουργού, στην υπό – κατηγορία «ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ»), δεν παρουσιάστηκε από το χέρι του αρχικού σχεδιαστή, αλλά απ` αυτό του συνεχιστή Ισπανού Jose Maria Cardona! Αν προσέξετε στις βινιέτες που παραθέτουμε στο άρθρο, θα καταλάβετε πολύ εύκολα την διαφορά! Να συμπληρώσουμε τέλος, ότι αυτή η ιστορία του «Καραμπίνα Σλίμ» στον «Ταρζάν», ήταν η μοναδική που διαβάσαμε με την υπογραφή του Ισπανού σχεδιαστή, αφού όλες οι υπόλοιπες ήταν του Bramante!

——————————————————————————————————————————————————————-

ΤΟ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑΚΟ ΝΤΕΜΠΟΥΤΟ ΤΟΥ ΡΟΥ ΡΕΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ! 30/1/2011

Συντάκτης gkosk

Την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου του 1971, ο Ρόυ Ρέης έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Μαζί του καταφθάνει και ολόκληρο το επιτελείο της Μέλτσεστερ! Η κορυφαία ποδοσφαιρική ομάδα που γνωρίσαμε στα Ελληνικά κόμικς, δεν εμφανίζεται όμως στο Ζαγκόρ του κ. Ανεμοδουρά, όπως ίσως οι περισσότεροι νομίζουν, αλλά ταυτόχρονα σε δύο διαφορετικά κόμικς, δύο διαφορετικών εκδοτικών οίκων, με δύο διαφορετικές ιστορίες και δύο διαφορετικούς τίτλους!!! Είναι η πιο απίστευτη ιστορία που διαδραματίστηκε ποτέ στα εικονογραφημένα μας, με διαφορά από όλες τις άλλες, αφού όλα αυτά που διαδραματίστηκαν, συνέβησαν ταυτόχρονα κυριολεκτικά!!! Δηλαδή την ίδια ακριβώς ημέρα!!! Ας δούμε τι ακριβώς έγινε λοιπόν, εκείνη την Πέμπτη πρωί στα περίπτερα της χώρας. Το Ζαγκόρ βρίσκεται στο 53ο τεύχος του(«Η εξαφάνιση του Τσίκο»). Στην τρίτη σελίδα του περιοδικού του κ. Ανεμοδουρά, ντεπουτάρει ο Ρόυ Ρέης με την ιστορία «Δαυίδ και Γολιάθ». Ήταν κάτι που το ξέραμε και το περιμέναμε, αφού ο εκδότης μας είχε ενημερώσει από το προηγούμενο τεύχος. Αυτό που δεν γνωρίζαμε όμως, ήταν ότι τη ίδια ημέρα ο άσσος των Αγγλικών γηπέδων εμφανίζονταν και σε άλλο χάρτινο γήπεδο ταυτόχρονα!

Πρόκειται για την πρώτη κλωνοποίηση κόμικς – χαρακτήρα αγαπητοί μου και ενός από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην κόμικς – ιστορία μας! Ο κ. Δραγούνης, επιλέγει την ίδια ακριβώς ημέρα(δεν γνωρίζω αν ήταν και ίδια ώρα!), για να κυκλοφορήσει το πειρατικού προσανατολισμού εικονογραφημένο του Ντρέκ, όπου σαν δεύτερη ιστορία βρίσκουμε τους «Άσσους των Γηπέδων», με την ιστορία «Ο ξεροκέφαλος Τάφ Μόργκαν», που δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια ακόμη ιστορία του Ρόυ Ρέης!!! Πως σας φαίνεται; Απίστευτο, έτσι; Κι όμως Ελληνικό, συμπληρώνω! Άγνωστο εξακολουθεί να παραμένει, τι ακριβώς είχε συμβεί. Γνώριζε ο κ. Δραγούνης την ταυτόχρονη ύπαρξη του Ρόυ στο Ζαγκόρ και δημοσίευσε με άλλο τίτλο τον ίδιο ήρωα; Δεν το γνώριζε; Μήπως η Fleetway μας «έπαιξε» ξανά παιγνιδάκια; Ότι και να έγινε, ο Ρόυ παρέμεινε για πολύ περισσότερο(και καθιερώθηκε), στο Ζαγκόρ, αφού το Ντρέκ δεν έβγαλε 5ο τεύχος!

Πάντως, παραμένει και ένα άλλο θεματάκι προς αναζήτηση εξήγησης. Ο κ. Δραγούνης όταν κάποιο εικονογραφημένο του δεν «πήγαινε» που λέμε, το έκοβε και έβαζε τους ήρωες του στα άλλα περιοδικά της Πηδάλιο Πρες. Αυτό έγινε με τον Ντρέκ, τον Μπίνγκο, τον Ρακάρ, τον Ακίμ κ.α. Γιατί δεν έγινε το ίδιο και με τους «Άσσους των Γηπέδων»; Μήπως ενδιάμεσα προέκυψε καμία επίδοση εξώδικου; … Ποιος ξέρει…

Γιώργος Κοσκινάς

Απόσπασμα από το υπό έκδοση νέο βιβλίο των εκδόσεων Αιγόκερως, για τα κόμικς & τις αναμνήσεις, που απόν κοινού γράφεται με τον Λάζαρο Αλεξάκη.

———————————————————————————————————————————————————————-

ΟΥΛΑΟ – Η ΠΡΩΤΗ ΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΤΟΝ ΤΙΡΑΜΟΛΑ 11/3/2011

Συντάκτης gkosk

Τον γνωρίσαμε μέσα από την έκδοση του Τιραμόλα, όπου κατά κύριο λόγο διαβάσαμε τις ιστορίες του (δημοσιεύτηκαν και στο Σεραφίνο κάποιες ). Ο άκρως χιουμοριστικός αυτός χαρακτήρας, έφερνε πολύ σαν υλικό κατασκευής στον μονίμως νυσταγμένο Τιραμόλα. Τόσο που όλοι μας υποψιαζόμασταν το καουτσούκ! Βέβαια, στην Ιταλία ο δημιουργός του(Umberto Marfin – δείτε την υπογραφή κάτω αριστερά στην πρώτη εικόνα), είχε ξεκαθαρίσει τα πράγματα από την αρχή, λύνοντας τον δικό μας γρίφο.

Πράγματι ο Ουλάο ήταν ένα τμήμα – κυριολεκτικά όπως θα δείτε στην επόμενη εικόνα – του Τιραμόλα, που του αφαιρέθηκε με χειρουργική επέμβαση και που σαν σκοπό της δημιουργίας του(αρχικά τουλάχιστον), είχε να βοηθάει τον ήρωα στην προσπάθεια του να κοιμηθεί. Όλα αυτά έγιναν στην δεύτερη εκδοτική περίοδο του Ιταλικού περιοδικού, τα δικαιώματα του οποίου διατηρούσε στην χώρα μας ο εκδότης κ. Ηλίας Καμπανάς(όπως βλέπετε στην Τρίτη εικόνα κάτω αριστερά), αυτήν που στην εκδοτική Alpe ονόμασαν Seconda Serie Serafino.

Εδώ δεν μπήκαν οι ιστορίες όμως σε κάποια νοητική ή χρονολογική σειρά, με αποτέλεσμα να μας συστηθεί ο Ουλάο στο τεύχος 159(«Ο Ουλάο – 6 Ιουλίου 1973 – τέταρτη εικόνα εξωφύλλου).

Είναι γεγονός και αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά, ότι στην δημοσίευση ιστοριών κόμικς του εξωτερικού στην χώρα μας, γίνονταν επιλογές και δεν ακολουθούνταν η σειρά της αρχικής έκδοσης, μπερδεύοντας σε κάποιο σημείο τους αναγνώστες. Σε μελλοντικό τμήμα της συνολικής έρευνας μας για τα εικονογραφημένα, θα διαπιστώσετε ότι δεν ήταν το μόνο μεμπτό στην υπόθεση, αφού συν τοις άλλοις είχαμε και περικοπές στα καρέ… Σαν επιπλέον στοιχείο της πιο πάνω αναφοράς, σας δίνουμε τη δυνατότητα να διαβάστε ένα τμήμα του τεύχους 159 του Τιραμόλα, που απομονώσαμε στο παρακάτω αρχείο και περιλαμβάνει την πρώτη εμφάνιση του Ουλάο, σε μια ιστορία με τίτλο απλά το όνομα του.

http://www.mediafire.com/?aloa5dtodk3ouhg

——————————————————————————————————————————————————————-

Zorro`s secret passage

Συντάκτες kriton & corto

Πολύ ωραία περίπτωση κι αυτή, που έχει εκείνο το κουβάρι μυστηρίου, το οποίο αγαπάμε να ξετυλίγουμε, στο Comics Trades! Αφορά στον μασκοφόρο εκδικητή της αδικίας και υπερασπιστή των φτωχών, με το ξίφος και την μάσκα, αλλά και στο χαρακτηριστικό σημάδι του. Ο δον Ντιέγκο ντε λα Βέγκα ή, αλλιώς, Ζορρό, μπαίνει στο κόμικς-μικροσκόπιο μας, σε μια αναζήτηση στοιχείων για τις εκδοτικές του περιπέτειες εν Ελλάδι, σε μια συνεργασία των συντακτών Κriton & Corto. Η έρευνα ξεκίνησε με σκοπό, να ταυτοποιηθεί η ιστορία «Το πέρασμα του Ζορρό», που δημοσιεύτηκε στο «περιοδικό του Μίκυ Μάους» από τις εκδόσεις Ατλαντίς, το 1961. Όπως πάντα σ` αυτές τις περιπτώσεις, από αλλού ξεκινάμε και αλλού καταλήγουμε φυσικά, όμως έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και οι ενδιάμεσοι σταθμοί μας! Ιδού λοιπόν, αυτό το ταξιδάκι στον χρόνο.

Το 1957 βρίσκει τον ηθοποιό Guy Williams, να υποδύεται, πολύ επιτυχημένα, τον Μεξικανό ευγενή, γνωστότερο και σαν Ζορρό, αγαπημένο πολλών παιδιών κάθε ηλικίας, Αναφερόμαστε, βέβαια, στην τηλεοπτική εκδοχή, που φέρει την σφραγίδα τής Walt Disney. Η σειρά έκανε 2 σεζόν, στο κανάλι του ABC. Πιο κάτω, μπορείτε να διαβάσετε πολλά πληροφοριακά στοιχεία για τους συντελεστές της και όχι μόνο.

http://en.wikipedia.org/wiki/Zorro_%281957_TV_series%29

Λιτή και περιεκτική παρουσίαση και αξιολόγηση της κασετίνας, με τα επεισόδια της πρώτης σεζόν, θα βρείτε στον πιο κάτω σύνδεσμο.

http://www.imdb.com/title/tt0755181/

Χωρίς εικόνα, δεν γίνεται να σας αφήσουμε! Δείτε λιγάκι από το επεισόδιο, για το οποίο μιλάμε, και που στάθηκε αφορμή για αυτό το άρθρο.

Το «Πέρασμα του Ζορρό» (Zorro`s Secret Passage) ήταν το επεισόδιο υπ` αριθμόν 2 της πρώτης σεζόν. Στη μεταφορά του σε κόμικς, σχεδιαστής ήταν ο σπουδαίος Αμερικανός Alex Toth. Κλικάρετε το όνομα του ή τον πιο κάτω σύνδεσμο και μαθαίνετε πολλά για το έργο του.

http://www.lambiek.net/artists/t/toth_a.htm

Η πρώτη του δημοσίευση έγινε στο τεύχος 882 τής σειράς Four Color Comics τής εταιρείας Dell, στα πλαίσια της επιμέρους σειράς “Walt Disney Presents”, τον Φεβρουάριο του 1958. Επίσης, κυκλοφόρησε και στο τεύχος Zorro #1, με κωδικό 10169-681 της σειράς Four Color Comics, της εταιρείας Gold Key. Στοιχεία για σχεδόν όλα τα τεύχη, που κυκλοφόρησαν κάτω από την ετικέτα της Gold Key, από την συγκεκριμένη σειρά, θα βρείτε στους παρακάτω συνδέσμους. Ο δεύτερος έχει πλήρη καταγραφή των ιστοριών.

http://www.billcotter.com/zorro/comics-1.htm

http://coa.inducks.org/story.php?c=W+OS++882-02

http://www.internationalhero.co.uk/z/zorro.htm

Για την σειρά Walt Disney presents, της Dell, απευθυνθείτε στον παρακάτω σύνδεσμο.

http://coa.inducks.org/issue.php?c=us/OS++882#02

Εδώ, με 15 δολάρια, το τεύχος της Gold Key (αν σταθείτε τυχεροί!), μπορεί να γίνει δικό σας.

http://www.ebay.com/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=380478405362&item=380478405362&lgeo=1&vectorid=229466

Η ιστορία πέρασε από πολλές ανατυπώσεις, επιχρωματισμούς, τεχνικές επεξεργασίες και πολλές εκδοτικές εταιρείες. Κάποια στιγμή, που λέτε, έφτασε και στην Ελλάδα. Πού πως, πότε, για πόσο, γιατί, από ποιόν, μέχρι πότε και άλλα παρόμοια ερωτήματα, απαντώνται αμέσως τώρα! Η αρχή – που είναι πάντα το ήμισυ του παντός – έγινε το 1961, από τις εκδόσεις τών αδελφών Πεχλιβανίδη (Ατλαντίς), και το εγχείρημά τους, που ονομάστηκε «Το περιοδικό του Μίκυ Μάους», το οποίο αποτέλεσε τον προάγγελο μιας σημαντικότατης έκδοσης, αυτής του «Γέλιο & Χαρά». Στο τεύχος 14 λοιπόν, του «Περιοδικού του Μίκυ Μάους», ξεκίνησε η δημοσίευση σε συνέχειες 4–6 σελίδων η μια, της ιστορίας στην οποία αναφερόμαστε, με τίτλο «Το πέρασμα του Ζορρό». Στις εικόνες, που συνοδεύουν το παρόν άρθρο, και το οποίο αποτέλεσε αντικείμενο από κοινού συνεργασίας των συντακτών μας Kriton & Corto (το θυμίζω για να μην ξεχνιόμαστε!), μπορείτε να δείτε την ταυτοποίηση των αντίστοιχων σελίδων, τόσο της αμερικάνικης πρώτης έκδοσης, όσο και της ελληνικής.

Το 1973, τώρα, απ` ότι πληροφορούμαστε από τον πάντα πολύτιμο συνεργάτη μας http://coa.inducks.org/

και συγκεκριμένα στην παρακάτω σελίδα,

http://coa.inducks.org/issue.php?c=gr/ZOR+++1#c

ο εκδότης κ. Τερζόπουλος προχώρησε και σε μια άλλη κυκλοφορία, που περιελάμβανε ιστορίες τού Ζορρό, έτσι όπως συμπεριλήφθηκαν σε συνέχειες στα έντυπά του (Μεγάλο Μίκυ, Μίκυ Μάους), σε μια αυτόνομη έκδοση. Ήταν ένα πολύ όμορφο και δυσεύρετο πλέον άλμπουμ. Μάλιστα, ο κ. Τερζόπουλος κράτησε το αυθεντικό εξώφυλλο της Dell, του οποίου απλά άλλαξε το χρώμα σε κόκκινο. Η συγκεκριμένη ιστορία δεν συμπεριλήφθηκε σε καμία άλλη έκδοση, κανενός εκδότη, από όσους επένδυσαν στον μασκοφόρο εκδικητή, στην χώρα μας πάντοτε.

ZORRO TERZOPOULOS COVER CT

ZORRO TERZOPOULOS BACK COVER CT

ZORRO0 TERZOPOULOS 1973 1 CT

ZORRO0 TERZOPOULOS 1973 2 CT

Έπειτα από την εξαιρετική κίνηση του Βαγγέλη Σαίτη, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας παραθέσουμε και υλικό από την έκδοση του κ. Τερζόπουλου, του 1973. Τελικά, η συνεργασία αυτή την φορά ήταν μεταξύ τριών εξ υμών!

——————————————————————————————————————————————————————

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: