Advertisements

ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ – ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ & ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΟΙ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ ΤΟΥ Θ. ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΥ – ΣΤΟΝ «ΜΙΚΡΟ ΣΕΡΙΦΗ» 14/8/2011

Συντάκτης corto

 

Ο χαρισματικός αυτός καλλιτέχνης, μια από τις σημαντικότερες μορφές των Ελλήνων δημιουργών, στην ιστορία των κόμικς εκδόσεων μας, άφησε το στίγμα του και στον «Μικρό Σερίφη» του κ. Στρατίκη, στα πρώτα χρόνια της κυκλοφορίας του σε μεγάλο σχήμα. Ο Θέμος Ανδρεόπουλος, εικονογράφησε με πολύ όμορφο τρόπο τις εσωτερικές σελίδες και φυσικά τα εξώφυλλα του θρυλικού περιοδικού. Οι μορφές των βασικών πρωταγωνιστών, αν παρατηρήσετε προσεκτικά τις αποσπασματικές εικόνες του άρθρου, θα διαπιστώσετε ότι είναι κατά πολύ διαφορετικές με αυτές που πέρασαν στα χρόνια της δεκαετίας στους αναγνώστες. Ήταν δημιουργίες του Θέμου και όχι μοντάζ από ήδη υπάρχοντες χαρακτήρες εκδόσεων του εξωτερικού. Στα σκίτσα που βρίσκονται στις σελίδες του «Μικρού Σερίφη» εκείνης της περιόδου, υπάρχει μια μαγεία και μια αθωότητα διάχυτη. Παραπέμπουν ευθέως σε σκηνές από γουέστερν φιλμ της δεκαετίας του`50 και η σχεδιαστική γραμμή προκαλεί θαυμασμό, για τον ταιριαστό τρόπο που δημιουργήθηκε, ώστε να ακολουθεί τις ιστορίες που αφηγούνταν.

Έδωσαν τροφή στην φαντασία των αναγνωστών εκείνα τα σκίτσα και τους βοήθησαν να υφάνουν τους ιστούς των περιπετειών, να φτιάξουν τους δικούς τους κόσμους, απλούς και μοναδικούς. Στοιχεία που ο Θέμος φρόντισε να περάσει προς τα έξω μέσα από τις φιγούρες που φιλοτέχνησε, χωρίς την προσθήκη άλλων συστατικών απ` αυτά που κυριάρχησαν στον «Μικρό Καουμπόι», όταν βρέθηκε στο τιμόνι της έκδοσης και μαζί με τον Κώστα Ραμπατζή ανέλαβαν τον εμπλουτισμό με εικόνες στις ιστορίες του Γιώργου Μαρμαρίδη. Βλέπουμε λοιπόν ότι η εικονογράφηση έχει άμεση σχέση με το κείμενο και πολλές φορές καθοδηγείται από αυτό. Τα κείμενα του Πότη Στρατίκη διέφεραν κατά πολύ από αυτά του Γιώργου Μαρμαρίδη, κι αυτό αντανακλούσε και στα σκίτσα. Ο άμεσος αυτός τρόπος επικοινωνίας του ίδιου του καλλιτέχνη με τους αναγνώστες, μέσα από την δουλειά του, ήταν ακόμη κάτι υπέροχο και αγνό, μια ξεχωριστή μορφή έκφρασης.

Δεν θα ήθελα να βάλω σε μια συγκριτική «ζυγαριά» ούτε τα δύο διαφορετικά περιοδικά αυτά, ούτε όμως και τους συγγραφείς των ιστοριών που όλοι μας αγαπήσαμε, γιατί είναι άδικο απ` όλες τις απόψεις. Όλα και όλοι συνέβαλαν τα μέγιστα για να μιλάμε σήμερα με λόγια γεμάτα θαυμασμό και βλέμμα ποτισμένο στη νοσταλγία, για όσα μας προσέφεραν και ήταν πάρα πολλά αυτά. Ας μείνουμε προτείνω στις στιγμές που ζήσαμε μέσα απ` αυτά τα αναγνώσματα και τις εικονογραφήσεις και ας δούμε μερικές από εκείνες τις πανέμορφες εικόνες, που έχουν τη δύναμη να ζωντανεύουν πολλά για τον καθένα μας….  Είναι μια πρώτη μας προσέγγιση στην δουλειά του Θέμου Ανδρεόπουλου, ενός ολόκληρου κεφαλαίου των Ελληνικών εκδόσεων κόμικς και αναγνωσμάτων, με τεράστια πορεία στον χώρο. Θα ακολουθήσουν κι άλλα άρθρα, συνοδεία πάντα αποσπασματικών εικόνων, από το έργο του καλλιτέχνη.

——————————————————————————————————————————————————————-

Ο «ΣΕΡΛΟΚ ΧΟΛΜΣ» ΤΟΥ «ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ» 7/2/2012

Συντάκτης corto

Ένα από τα εικονογραφημένα που εμφανίστηκαν στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη», στην μορφή του μεγάλου σχήματος(δεκαετία 1960), ήταν και ο «Σέρλοκ Χόλμς». Ο διάσημος Βρετανός ντετέκτιβ του Σκωτσέζου συγγραφέα sir Arthur Conan Doyle. Ο ήρωας του Doyle, που ξεκίνησε τα πρώτα του βήματα στον χώρο της εξιχνίασης εγκλημάτων το 1887, στο περιοδικό Beeton’s Christmas Annual, με την ιστορία A Study in Scarlet, γνώρισε πολλές κόμικς – μεταφορές. Αυτή που προτιμήθηκε από τον κ. Στρατίκη για τον «Μικρό Σερίφη», ήταν αυτή της Dell Comics από το 1961 και όχι της Charlton Comics από τον Οκτώβριο του 1955, όπως αρχικά νόμιζα! Αυτή ήταν και η τρίτη μεταφορά σε κόμικς, των περιπετειών του Σέρλοκ Χόλμς(η πρώτη ανήκει στον Louis Zansky, για την περίφημη έκδοση των Κλασσικών Εικονογραφημένων – Classics Illustrated). Διαβάστε παρακάτω πως οδηγήθηκα σε λάθος συμπεράσματα και πως σαν από μηχανής Θεός, εμφανίστηκε ο Κρίτωνας και τα έβαλε όλα στη θέση τους!

Η Charlton τα παράτησε γρήγορα όμως, αφήνοντας πίσω της μόνον δύο τεύχη. Αυτά του Οκτωβρίου και του Μαρτίου του 1955. Να σας θυμίσω, ότι από το ρεπερτόριο της Charlton Comics και την ίδια περίπου χρονολογία, μας ήρθε στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη» και ο «Κόνγκα»(διαβάστε παλαιότερο άρθρο). Ο καλλιτέχνης που εικονογράφησε τα δύο τεύχη της Charlton, ήταν ο Bob Forgione, βοηθός το 1948 του μεγάλου Jerry Robinson. Είχε δουλέψει και στο “Hot Rod” της εταιρείας, με ιστορίες μηχανοκίνητου αθλητισμού, που διαβάσαμε και στην χώρα μας στο περιοδικό «Κούρσες». Θα συναντήσουμε αρκετές ακόμη φορές τον κ. Forgione και τις δημιουργίες της Charlton, στα προσεχή μας άρθρα.

Έπειτα από την καταλυτική προσθήκη πληροφοριών και σημαντικότατων στοιχείων, από τον συντάκτη μας Kritonk(Κρίτωνα), μπορούμε πλέον να δώσουμε την προέλευση του αρχικού κόμικς, απ` όπου προήλθε η δημοσίευση του στην χώρα μας(στα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη» μεγάλου σχήματος), η οποία διαφέρει από την εκδοχή που έδωσα προσωπικά. Ομολογώ ότι ο Κρίτωνας το προσέγγισε στο 100% και οι αποσπασματικές εικόνες που παραθέτω, τεκμηριώνουν αυτό ακριβώς! Εύγε σύντροφε κόμικς – ντετέκτιβ! Η νέα σου ταυτότητα θα σου αποσταλεί, με μυστικό πάντα τρόπο! Το νου σου στον περιβάλλοντα χώρο της αυλής, τις προσεχείς ημέρες… Συμπλήρωσε τα πεδία και άφησε το εκεί ακριβώς που θα το βρεις, για να σε ενεργοποιήσουμε!

Πάμε και στα στοιχεία. Πρόκειται λοιπόν για την ιστορία “The Deadly Inheritance”, από μια σειρά σεναρίων με πρωταγωνιστή τον διάσημο Βρετανό ντετέκτιβ Sherlock Holmes, που περιέχονταν στο τεύχος 1169 της Αμερικάνικης εκδοτικής Dell, από την σειρά της με γενικό τίτλο Dell Four Color Comics(1939 – 1969), και με ημερομηνία κυκλοφορίας τον Μάρτιο του 1961. Ο σχεδιαστής είναι αυτός που σας ανέφερα, αλλά έκανα λάθος στο τεύχος και την εκδοτική! Αυτό όμως είναι το θετικό, με την συνύπαρξη ανθρώπων που ερευνούν τα κόμικς, σε μια ζωντανή σελίδα, με καθημερινή αρθρογραφία και σχολιασμό! Μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλο και έτσι οι γνώσεις απλώνονται και βοηθούν όλους μας, να κατανοήσουμε την προέλευση όσων έλαβαν χώρα στα κόμικς μας! Η θέληση είναι δεδομένη, οπότε τα αποτελέσματα βγαίνουν με μεράκι και κέφι. Δεν είναι απλά μια διόρθωση, αλλά η συμμετοχή στην έρευνα και την συνολική μας προσπάθεια! Φυσικά και δεν τα ξέρουμε όλα, όμως προσπαθούμε να μάθουμε όσο πιο πολλά μπορούμε, να τα μοιραστούμε μαζί σας και σίγουρα δεν είμαστε αλάνθαστοι! Θα χαρώ πολύ, αν υπάρξουν ακόμη περισσότερες τέτοιες παρεμβάσεις και φωτίσουν με ακόμη καλύτερο και πιο τεκμηριωμένο τρόπο, την προσπάθεια που κάνουμε στο Comics Trades, απ` όπου αυτή κι αν προέρχεται! Το έχω πει πολλές φορές, θα το πω για κόμη μια. Τα κόμικς μας ενώνουν και δεν είναι το προσωπικό όχημα κανενός! Ούτε υπάρχουν παντογνώστες, συμπεριλαμβανομένου και του γράφοντα! Αν τα ήξερα όλα… καλά θα ήταν! Δύο βιβλία το εξάμηνο θα έγραφα!  Άφησα και μερικά από τα καρέ της εκδοχής της Charlton Comics, ώστε να δείτε και την διαφορά στο σκίτσο. Η σειρά αυτή της Dell Comics με τίτλο “Four Color”(που σημειωτέων είναι υπέροχη!), θα μας απασχολήσει προσεχώς, αφού σας έχουμε ετοιμάσει μια μεγάλη σειρά παρουσιάσεων… Κι εκεί θα χρειαστούμε ξανά τις γνώσεις του Κρίτωνα! Να είστε λοιπόν συντονισμένοι, στην κόμικς συχνότητα μας!

——————————————————————————————————————————————————————

ΠΩΣ – ΠΟΥ & ΠΟΤΕ ΓΝΩΡΙΣΑΜΕ ΤΟΝ STEVE DITKO – ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΣΤΗ ΘΕΣΗ ΣΑΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΑΖΑ ΣΤΟΙΧΗΜΑ – ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΧΙ ΠΡΙΝ ΔΙΑΒΑΣΩ ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ! 9/7/2011

Συντάκτης corto

 

Νομίζω ότι είναι ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους καλλιτέχνες, σχεδιαστές, δημιουργούς, πείτε τον όπως θέλετε. Ο Steve Ditko είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο για τα κόμικς παγκοσμίως και θα πρέπει να είναι ελάχιστοι αυτοί ανάμεσα μας, που διαβάζοντας τούτα τα λόγια θα τον ακούν για πρώτη φορά. Δεν θα συνεχίσω εξιστορώντας το έργο του, αφού εντάσσεται σε άλλη κατηγορία άρθρων και είναι σε αυτά που βρίσκονται καθ` οδόν. Εκείνο στο οποίο θα εστιάσω την προσοχή σας, είναι σε μια παρθενική εμφάνιση του Ditko στη χώρα μας, που δεν σας πάει καν το μυαλό και αν το έβαζα σαν κουίζ δεν υπήρχε περίπτωση να το βρεις κανείς, εκτός κι αν απαντούσε ο ίδιος! Αυτή είναι αραχνιασμένη ιστορία, απίθανη, πέρα από κάθε ευφάνταστο σενάριο και βάζει υποψηφιότητα για το βραβείο του πιο εξωφρενικού κόμικς – συμβάντος στη χώρα μας! Πιστέψτε με δεν υπάρχει ίχνος υπερβολής, αφού το περιοδικό το οποίο ανέσυρε μια δημιουργία του από το 1963 και την δημοσίευσε στα οπισθόφυλλα του σε συνέχειες, είναι πέραν πάσης υποψίας και καθόλου μα καθόλου εικονογραφημένο! Σας φαίνονται απίστευτα; Λογικό, γιατί …είναι απίστευτα! Για να μη σας κρατάω σε αγωνία, αρχίζω να λύνω τον γρίφο αυτό. Το 1963, βγαίνει στις αίθουσες μια εναλλακτική κινηματογραφική εκδοχή του «Κίνγκ Κόνγκ», με τίτλο “Konga”. Ένας γορίλλας που τρομάζει στη θέα και τα βάζει με ανθρώπους και τέρατα, επηρεασμένος μάλλον αρκετά από τον Ιαπωνικό “Godzilla”(διαβάστε σχετικό αφιέρωμα στην υπό – κατηγορία «ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ & ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ»). Η ταινία τα πάει καλά και η Αμερικάνικη Charlton Comics του δίνει χάρτινη υπόσταση, μεταφέροντας τμήματα του τρόμου που ακούει στο όνομα “Konga”, στο ομώνυμο της κόμικς εκείνης της χρονιάς. Η σχέση κόμικς & κινηματογράφου, συνεχίζει την μεγάλη της παράδοση λοιπόν, με αυτήν εδώ την περίπτωση. Ο σχεδιαστής που αναλαμβάνει να ζωντανέψει τον “Konga” στο χαρτί, είναι ο μεγάλος Steve Ditko! Περιμένετε, γιατί η έκπληξη έρχεται αμέσως τώρα! Στην πρώτη περίοδο έκδοσης του, το περιοδικό – μύθος των Ελληνικών pulp magazines, ο «Μικρός Σερίφης» των αδελφών Στρατίκη, δημοσιεύει σε συνέχειες ιστορίες του “Konga” στα οπισθόφυλλα των πρώτων 60(τουλάχιστον, γιατί δεν τα έχω και όλα!), τευχών! Ditko – maniacs σπεύσατε! Δείτε τις χαρακτηριστικές εικόνες από την Ελληνική και την Αγγλική έκδοση, για να πειστείτε, στην υπό – κατηγορία που συνηθίζει να σας εκπλήσσει ευχάριστα με τέτοιες ανακαλύψεις, στην «ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ». Αν συμφωνείτε κι εσείς, αυτό το καλοκαίρι στο Comics Trades, θα μπορούσε να αποκαλεστεί και σαν «ΜΙΚΡΟΣ ΣΕΡΙΦΗΣ SPECIAL”!

——————————————————————————————————————————————————————–

ΤΑ ΚΑΡΕ ΤΟΥ «ΖΑΓΚΟΡ» – ΣΤΟΝ «ΜΙΚΡΟ ΣΕΡΙΦΗ»! 4/7/2011

Συντάκτης gkosk

Βρέθηκαν κι αυτά, από την συνολική έρευνα που διεξάγεται στον «Μικρό Σερίφη» και από την οποία θα δείτε αποκλειστικά στοιχεία στο Comics Trades, για πρώτη φορά στο διαδίκτυο! Είναι γνωστή η ιστορία με τις εσωτερικές εικονογραφήσεις από τα γουέστερν αναγνώσματα μας. Όπως στην περίπτωση του «Μικρού Καουμπόι» έτσι και σ` αυτήν του «Μικρού Σερίφη», υπήρξαν στις σελίδες τους πολλά καρέ από τα εσωτερικά πάνελ άλλων κόμικς. Την περίοδο 1972 – 1974 και ενώ συνεχίζονταν η έκδοση του εβδομαδιαίου «Ζαγκόρ» από τον κ. Ανεμοδουρά, παρατηρούμε την ύπαρξη αποσπασματικών καρέ από τις ιστορίες του ήρωα σε σμίκρυνση, στις σελίδες του «Μικρού Σερίφη»! Δεν πρόκειται όμως για κάποιου είδους καταπάτηση συμφωνιών και πνευματικών δικαιωμάτων, αφού όπως έχουμε αναφέρει σε παλαιότερο άρθρο, ο «Ζαγκόρ» εμφανίστηκε για π΄ρωτη φορά στο Ελληνικό κοινό το 1967, σε τεύχη του «Μικρού Σερίφη» μεγάλου τότε σχήματος! Τι είχε γίνει; Ότι ακριβώς και με τον «Μικρό Καουμπόι». Οι συντελεστές της έκδοσης είχαν πάρει από το εξωτερικό κάποια τεύχη πριν κυκλοφορήσουν σε αυτόνομο περιοδικό από άλλους Έλληνες εκδότες και με καρέ από αυτά τα τεύχη εμπλούτισαν τις εικονογραφήσεις των ιστοριών τους! Έτσι, τα καρέ που συνοδεύουν αυτό το κείμενο, απλά αποδεικνύουν ότι ο «Ζαγκόρ» είχε απλά και δεύτερη ταυτόχρονη εκπροσώπηση, στα Ελληνικά κόμικς της δεκαετίας του`70! Αυτό προκύπτει από τα καρέ που βρέθηκαν στα τεύχη του «Μικρού Σερίφη» 433 και 511. Μάλιστα στο δεύτερο, υπάρχουν τρία καρέ από την ίδια ιστορία του «Ζαγκόρ»! Μήπως την αναγνωρίζετε; Αν όχι, μην απογοητεύεστε, γιατί σύντομα θα την γνωρίσετε και μάλιστα για τα καλά…

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————

Η «ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ ΦΑΡ ΟΥΕΣΤ» – ΣΤΑ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΑ ΤΟΥ «ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ» 4/7/2011

Συντάκτης gkosk

 

Ακόμη μια σειρά από οπισθόφυλλα που άφησαν εποχή! Βρίσκονταν στην πρώτη περίοδο έκδοσης του θρυλικού «Μικρού Σερίφη», σε μεγάλο σχήμα από τις εκδόσεις Αιγόκερως και παρουσίαζαν πορτρέτα ηθοποιών και τραγουδιστών της εποχής. Δείτε στην υπό – κατηγορία «ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ». Προσεχώς σας ετοιμάζουμε εκπλήξεις σχετικά με αυτή τη σειρά και περισσότερα πληροφοριακά στοιχεία… Τα οπισθόφυλλα είναι από τα τεύχη 25, 33, 34 και 40.

———————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————————-

Ο ΧΑΡΤΗΣ ΤΟΥ ΦΑΡ ΟΥΕΣΤ – ΣΤΑ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΑ ΤΟΥ  «ΜΙΚΡΟΥ ΣΕΡΙΦΗ» 4/7/2011

Συντάκτης gkosk

 

Όμορφη σειρά από τα οπισθόφυλλα του «Μικρού Σερίφη», στην μορφή του με μικρό σχήμα και την δεκαετία του`70, που καμία σχέση δεν είχε με την παρόμοιου τύπου «Άτλας του Φαρ Ουέστ», που δημοσίευσε ο «Μικρός Καουμπόι». Κι οι δύο βέβαια είχε ίδιο λόγο ύπαρξης, αλλά προηγήθηκε αυτή του «Μικρού Σερίφη» χρονικά. Ήταν ένας χάρτης της Αμερικής, εκεί όπου διαδραματίζονταν οι περιπέτειες του περιοδικού, με τις 51 πολιτείες που απάρτιζαν την Ένωση και που εν τέλει βοηθούσε τους αναγνώστες να έχουν μια εικόνα για τον χώρο στον οποίο περιστρέφονταν οι ήρωες στις περιπέτειες τους. Όμορφη και λιτή στη σχεδίαση ιδέα, που για να είμαι ειλικρινής δεν γνωρίζω από ποιο τεύχος ξεκίνησε, αφού δεν είναι πλήρης η συλλογή μου σε αυτό το περιοδικό, οπότε όσοι πιστοί προσέλθετε, με επιπλέον στοιχεία και πληροφορίες! Η βοήθεια σας θα πλουτίσει τις γνώσεις όλων μας! Τα τμήματα που ακολουθούν είναι από τα οπισθόφυλλα των τευχών, 433, 434, 436 και 441 και μπορείτε να τα δείτε συγκεντρωμένα στην υπό – κατηγορία «ΕΡΕΥΝΑ & ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ», που φιλοδοξεί κάποια στιγμή να φιλοξενήσει όλα τα τμήματα και αυτής της θεματικής σειράς.

———————————————————————————————————————————————————————-

Advertisements

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: