ΓΕΛΟΙΟΓΡΑΦΟΙ

ΛοΓό

Συντάκτης manospapad

LOGO 1

Ο Γιάννης Λογοθέτης (ΛοΓό), γεννήθηκε στη Θάσο. Άρχισε να δημοσιεύει γελοιογραφίες από 17 χρονών. Συνεργάστηκε με πολλές εφημερίδες και περιοδικά

Έχει εκδώσει 22 Βιβλία με γελοιογραφίες, ένα Βιβλίο μαγειρικής (ΛοΓομαγειρέματα, εκδόσεις Καστανιώτη) και τελευταία ένα βιβλίο με συγκεντρωμένα όλα του τα τραγούδια με τίτλο: «Άσπρα, Κόκκινα, Κίτρινα, Μπλε», εκδόσεις Παπαϊωάννου. Έχει πάρει μέρος σε διεθνείς εκθέσεις σκίτσου στον Καναδά, στη Γερμανία, στην Ιταλία και στη Βουλγαρία. Στην Ελλάδα έχει κάνει ατομικές εκθέσεις με γελοιογραφίες, ενώ συμμετείχε και σε ομαδικές.

Παράλληλα έχει κάνει ραδιοφωνικές εκπομπές στον FLASH και στον 9.84 και τηλεοπτικές στην ΕΡΤ με τίτλο: «Χαμογελάστε λοξά να φανεί το χρυσό δοντάκι». Έγραψε την επιθεώρηση «Βαριετέ» που παίχτηκε με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα. Στη δισκογραφία εμφανίστηκε το 1971 γράφοντας στίχους.

LOGO 5

Ως στιχουργός συνεργάστηκε με τους Δήμο Μούτση, Λουκιανό Κηλαηδόνη, Βασίλη Αρχιτεκτονίδη, Γιώργο Χατζηνάσιο, Γιάννη Κιουρκτσόγλου, Χριστόδουλο Χάλαρη, Σταύρο Κουγιουμτζή, Πέτρο Βαγιόπουλο, Βασίλη Δημητρίου, γράφοντας τραγούδια που έγιναν μεγάλες επιτυχίες, τις οποίες τραγούδησαν οι: Μοσχολιού, Μητσιάς, Γαλάνη, Πάριος, Αλεξίου, Καλογιάννης, Μάνου, Κιουρκτσόγλου, Ανδρεάδης, Αμπαζής, Πουλόπουλος, Χρύσανθος, Πουλικάκος, Λαβίνα, Λετονός, Κοντογιάννης, Γιάννης Γκιωνάκης, Θύμιος Καρακατσάνης και Τάκης Μηλιάδης.

LOGO 4

Στη δεκαετία του 70 καθιέρωσε το χιουμοριστικό τραγούδι με τρεις μεγάλους δίσκους που έγραψε για τον Θέμη Ανδρεάδη, ενώ στη συνέχεια ηχογράφησε αρκετούς δίσκους που τραγούδησε ο ίδιος.

Πρόσφατες επιτυχημένες συνεργασίες του το CD «ΡΕ ΓΥΑΛΑΚΙΑ ΠΟΝΗΡΕ» που κυκλοφορεί από τον ΚΑΘΡΕΦΤΗ, ο ΝΑΥΑΓΟΣ ΜΕΣ’ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ με τραγούδια του που μελοποίησε και τραγούδησε ο Γιάννης Γιοκαρίνης, καθως και τα τραγούδια που έγραψε σε συνεργασία με τον Πέτρο Βαγιόπουλο για τον Γιώργο Μαργαρίτη (Το καλύτερο μπεγλέρι, Ο ποιητής , Τσίμπησε και μια Μικρούλα)

Έχει κάνει πολλές ατομικές εκθέσεις ζωγραφικής: στον «Αστρολάβο», στην «Αίθουσα Σκουφά», στην «Έκφραση» της Γλυφάδας, στο «Δαίδαλμα» και αλλού.

LOGO 2

LOGO 3

Να προσθέσω στον εξαίρετο λόγο του φίλου Μάνου, μερικές ακόμη πληροφορίες. Κατ’ αρχάς, με αυτό το άρθρο σάς καλωσορίζουμε στον υπέροχο κόσμο των Ελλήνων γελοιογράφων, που έχουν από σήμερα και δική τους κατηγορία στο Comics Trades. Ο Λογό, να τον λέμε έτσι αφού με αυτό το όνομα τον μάθαμε και αγαπήσαμε την δουλειά του, ανήκει στην γενιά των γελοιογράφων που άφησαν εποχή με το περιοδικό «Ταχυδρόμος», αν θυμάστε. Το «Χαμογελάστε λοξά να φανεί το χρυσό δοντάκι», στην κρατική τηλεόραση, ήταν πολύ όμορφη δουλειά. Αν δεν κάνω λάθος φιλοξενήθηκε στο ΕΙΡΤ. Στο http://www.cartoonists.gr/view_cat.php?cat_id=17 όπου συγκεντρώνονται όλοι οι Έλληνες γελοιογράφοι, ο Λογό έχει φυσικά την δική του παρουσία. Ο δίσκος του Θέμη Ανδρεάδη, σε στίχους Γιάννη Λογοθέτη, με τίτλο ο «Θέμης Ανδρεάδης τραγουδάει Λογό» του 1980, ήταν η πιο επιτυχημένη στιγμή της καριέρας και των δύο.

Οι μεγαλύτεροι σε ηλικία (όλα σχετικά είναι!), θα θυμόνται σίγουρα τους παρακάτω στίχους…

Ρε Γιαννάκη πονηρέ
με τον κίτρινο μπερέ
βιβλιάρια ταμεία
και δραχμή δεν έχω μία.

Που το βρήκες δηλαδή
το κοστούμι το λαδί
το χρυσό το δαχτυλίδι
και διάφορα άλλα είδη.

Το σκυλάκι το κανίς
ποιος το έκλεψε – ΚΑΝΕΙΣ
το ρολόι τη γραβάτα
και της Άγκυρας τη γάτα…

Για το Comics Trades 2012-2013

Manos Papad

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

——————————————————————————————————————————————————————

Κώστας Μητρόπουλος

Συντάκτης manospapad

ΚΩΣΤΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ

 MHTRO 10

Πάρτε 40% καυστικό χιούμορ και προσθέστε 15% σαρκασμό σε ίση δόση με αυτοσαρκασμό, 35% σπινθηροβόλο πνεύμα και 10% παιχνιδιάρικη σκανταλιά και έχετε τον εκρηκτικό συνδυασμό που ακούει στο όνομα: Κώστας Μητρόπουλος.

Ο γεννημένος στην Αθήνα το 1925, παρέλαβε τη σκυτάλη στην εφημερίδα «τα Νέα» από το ιερό τέρας της γελοιογραφίας, Φωκίωνα Δημητριάδη

Ο Μητρόπουλος έδωσε τα πρώτα του σκίτσα σε αθλητικές εφημερίδες και συγκεκριμένα το 1955 στην «Αθλητική Ηχώ». Το 1957 αρχίζει μακρόχρονη συνεργασία με το περιοδικό «Ταχυδρόμος». Γελοιογραφίες για την εποχή αρκετά πρωτοποριακές, τόσο σε σχέδιο όσο και σε ιδέες.

Οι πολιτικές γελοιογραφίες κάνουν το ντεμπούτο τους στο «Βήμα» το 1960. Το 1967 ακολουθούν και τα «ΝΕΑ». Όπως θα καταλάβατε ασυνήθιστες… συνήθειες που συνεχίζονται και στις δυο εφημερίδες με ιδιαίτερη επιτυχία και φανατικούς αναγνώστες μέχρι σήμερα!

MHTRO 2
Στα δύσκολα χρόνια της Χούντας, εμφανίζονται στις σελίδες του «Ταχυδρόμου» και δύο κόμικς: Το ολοσέλιδο «Από τη Γη στη Σελήνη» (1970) και ο «Παράξενος Καλυβιώτης» σε μορφή comic strip και με τίτλο-παρωδία γνωστού σήριαλ της εποχής.ύρω στα 1990 ο Κώστας Μητρόπουλος ξαναδοκιμάζει τις δυνάμεις του σε κάτι διαφορετικό αλλά ταυτόχρονα οικείο: Τα «άγρια μωρά». Ένα ημερήσιο comic strip με ήρωες τα… επικίνδυνα πιτσιρίκια που βολτάρουν με το γνωστό καροτσάκι τους καθημερινά στα «ΝΕΑ». «Κορφολογείς όλο το περιβόλι που λέγεται μωρουδίστικη ζωή, ξεφλουδίζεις απ αυτή τον χαζό μπαμπά και τη κουτή μαμά, κρατάς τους δολοφόνους που αποκαλούνται φιλαράκια και κοιτάς να δεις αυτό το διαολόπραμα που λέμε Σύγχρονη Εποχή…» αναφέρει για την γενεσιουργή ιδέα του στριπ στο δεύτερο άλμπουμ της σειράς «Αγριότερα μωρά» (1992) ο ίδιος ο σκιτσογράφος.

Στην διάρκεια αυτής της μακρόχρονης και επιτυχημένης καριέρας, τα σκίτσα του Μητρόπουλου έχουν αποτελέσει υλικό για πάνω από 20 άλμπουμ σχεδόν όλα από τις εκδόσεις «Gutenberg» ενώ έχουν κυκλοφορήσει και δύο άλμπουμ στη Γερμανία και στην Ιταλία. Επίσης έχει βραβευθεί σε διεθνείς εκθέσεις. Το 2000 και από την Ακαδημία Αθηνών! Σκίτσα του υπάρχουν στην πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, της Βασιλείας στην Ελβετία, του Μόντρεαλ και του πανεπιστημίου του Πρίστον.

Όλα αυτά τα χρόνια της δημιουργικής του πορείας, μας προσφέρει μεγάλες δόσεις χαμόγελου, καυτηριάζει με το πενάκι του τα λάθη κα τις παραλήψεις των πολιτικών ταγών και μετουσιώνει με καυστικό σαρκασμό, τα πηγαδάκια του λαού σε αφοπλιστικές γελοιογραφίες.

Μερικά από τα σκίτσα του είναι:

 MHTRO 1 MHTRO 3 MHTRO 4 MHTRO 5 MHTRO 6 MHTRO 7 MHTRO 8 MHTRO 9

Τα περισσότερα(ή και όλα) τα σκίτσα του είναι πολιτικού θέματος με χιούμορ και όλα είναι επίκαιρα και εκφράζουν απόλυτα τις μέρες μας. Είναι στην πληοψηφία τους όλα από το

 http://greek-cartoons.blogspot.com

 η φωτογραφία από το ημερολόγιο της Pirelli, είναι από το

 http://olympios1.blogspot.gr

Για το Comics Trades 2012-2013

Manos Pap

Άδεια Creative Commons
Αυτή η εργασία χορηγείται με άδεια Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 3.0 Μη εισαγόμενο .

——————————————————————————————————————————————————————

Ηλίας Σκουλάς

Συντάκτης Manos Papad

SKOULAS 7

Στις κρίσεις η γελοιογραφία βρίσκει ερείσματα, λέει ο Ηλίας Σκουλάς ο οποίος γεννήθηκε το 1927 στον Αλικιανό τού νομού Χανίων και από εκεί βρέθηκε 20 χρονών στην Αθήνα, όπου και ασχολήθηκε με τη γελοιογραφία σε εφημερίδες μεγάλης κυκλοφορίας όπως: ‘Απογευματινή’, ‘Μεσημβρινή’, ‘Ελεύθερος Τύπος’, ‘Εθνος’ καθώς και σε περιοδικά. Έχει λάβει μέρος σε παγκόσμιες και ελληνικές εκθέσεις και έχει στο ενεργητικό του τέσσερις ατομικές εκθέσεις, όπως επίσης και δεκατρία βιβλία με γελοιογραφίες.
«Η καταγωγή μου είναι από τον Αλικιανό. Από τα Χανιά έφυγα όταν έγινα 20 χρονών. Στα 25 άρχισα να ασχολούμαι με το σκίτσο δουλεύοντας σε εφημερίδες. Μια ζωή έλεγα: «Μακάρι να μπορούσα να δουλεύω ως σκιτσογράφος στα Χανιά, αλλά δεν ήταν εύκολο γιατί οι εφημερίδες τότε ήταν λίγες».

SKOULAS 1 SKOULAS 2
Τα σκίτσα του Μωάμεθ
«Αυτά που γίνονται τώρα, έχουν ξαναγίνει και παλιότερα. Ίσως αυτά που συμβαίνουν (από κάποιους γελοιογράφους) είναι υπερβολικά. Διότι δεν είδα ποτέ τους Μουσουλμάνους σκιτσογράφους -οι οποίοι είναι και πάρα πολύ καλοί- να κάνουν σκίτσα κατά του Χριστιανισμού. Σε θέματα θρησκευτικών πεποιθήσεων θα πρέπει να υπάρχει σεβασμός».
Γελοιογραφία και κρίση
«Στις κρίσεις η γελοιογραφία βρίσκει πιο εύκολα ερείσματα. Αν έκανα το σκίτσο αυτής της εποχής, τα χρώματα θα ήταν ασπρόμαυρα. Μάλλον θα επικρατούσε το μαύρο…»

SKOULAS 3 SKOULAS 4
Σκίτσο και Τύπος
Στα νέα παιδιά, που έχουν μεράκι για το σκίτσο, ο ίδιος θα λεγε πως «οι ιδέες δεν διδάσκονται. Χρειάζεται κάποια εκπαίδευση στο σχέδιο αλλά σιγά – σιγά πρέπει να φτιάξουν την δική τους ‘γραμμή’. Άλλωστε οι περισσότεροι μεγάλοι σκιτσογράφοι, ήταν αυτοδίδακτοι και ταυτόχρονα παρακολουθούσαν ελληνικά και ξένα έντυπα. Το μέλλον του Τύπου έχει άμεση σχέση με τους σκιτσογράφους. Διότι εδώ και χρόνια δείχνει να δοκιμάζεται. Αυτό ίσως εν μέρει να οφείλεται στο γεγονός ότι λίγοι εκδότες είναι δημοσιογράφοι. Όλοι είναι επιχειρηματίες και οι εκδόσεις γίνανε επιχειρήσεις με ένα σωρό ‘άλλες δουλειές’».

SKOULAS 5

Για το Comics Trades

2013-2014

Manos Papad

Μέρος των σκίτσων αντλήθηκε από το

www.cartoonists.gr

Το κείμενο προέρχεται από το

http://www.haniotika-nea.gr/10737

Σχολιάστε

Συνδεθείτε για να δημοσιεύσετε το σχόλιο σας:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Αρέσει σε %d bloggers: